Wie kent de 56-TT-SL ????

Gestart door T5RRRR, 30-12-2007 16:08:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5RRRR

Hallo , ik heb contact met mensen uit Lochem , die hebben een CY T-5R Estate te koop staan op Marktplaats , ik ben benieuwd of iemand deze auto kent , op RDW te zien dat de auto nog geen jaar in NL is , huidige eigenaar heeft haar ook nog gen jaar in zijn bezit , 11 maanden ongeveer.

Is er iemand bekend met deze auto????
Dan zou ik het heel graag even willen weten/horen.

http://link.marktplaats.nl/137090427



M V G

Franklin
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

Vertigo

Ik denk dat als de huidige eigenaar geen forum/clublid is de kans erg klein is dat iemand de auto kent aangezien de auto daarvoor nog niet in NL was.

T5RRRR

Ja.........das minder , wil gewoon graag weten in welke staat ze is , ik deed een bod en daar ging ie al behoorlijk snel mee akkoord , dan gaat er toch al snel een belletje rinkelen........tenminste , dat denk je dan al snel , want tja , je moet er niet met open ogen intuinen als er behoorlijk wat aan mankeert........
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

Vertigo

Citaat van: T5RRRR op 30-12-2007 17:10:20
Ja.........das minder , wil gewoon graag weten in welke staat ze is , ik deed een bod en daar ging ie al behoorlijk snel mee akkoord , dan gaat er toch al snel een belletje rinkelen........tenminste , dat denk je dan al snel , want tja , je moet er niet met open ogen intuinen als er behoorlijk wat aan mankeert........

Tja, hij heeft die auto zelf geimporteerd (anthans, hij is de eerste NL-eigenaar). De kans dat ie er zelf minder voor betaald heeft dan jouw bod (gezien de vraagprijs) lijkt me niet ondenkbaar.
Dan heeft ie dus een jaar gereden zonder afschrijving.

Gewoon een aankoopkeuring bij de dekra of een volvo dealer door hem laten regelen en afspreken dat als de auto daadwerkelijk in uitstekende staat is, de kosten voor jou zijn. Indien de auto niet in de genoemde staat is, de kosten voor de verkoper.
Als hij er zeker van is dat de auto in de staat verkeerd waarin hij zegt dat ie verkeerd, dan zal hij daarin toestemmen.

M a r c

"ik deed een bod"  ???

Je hebt nét een hele mooie originele Nederlandse T-5R gekocht met een perfecte staat van onderhoud, dat moet je bij deze CY maar afwachten....  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT


FelixB

Citaat van: Vertigo op 30-12-2007 17:17:43
Citaat van: T5RRRR op 30-12-2007 17:10:20
Ja.........das minder , wil gewoon graag weten in welke staat ze is , ik deed een bod en daar ging ie al behoorlijk snel mee akkoord , dan gaat er toch al snel een belletje rinkelen........tenminste , dat denk je dan al snel , want tja , je moet er niet met open ogen intuinen als er behoorlijk wat aan mankeert........

Tja, hij heeft die auto zelf geimporteerd (anthans, hij is de eerste NL-eigenaar). De kans dat ie er zelf minder voor betaald heeft dan jouw bod (gezien de vraagprijs) lijkt me niet ondenkbaar.
Dan heeft ie dus een jaar gereden zonder afschrijving.

Was ik ook eerst van plan, totdat ik merkte hoe lastig het is om een 850 of V70 naar mijn zin in D te vinden (ik woon vlak bij de grens) voor een goede prijs.
Heb dus maar in NL mijn V70n gekocht . Voor weinig en minder gedoe dan importeren
855R & C70 T5 cabrio automaat

993GT2

Ik ga aanstaande zaterdag een kijkje nemen bij de huidige eigenaar van deze T5-R. Ben toch wel benieuwd  hoe deze bolide erbij staat.

Komt er misschien na jarenlang Duitse Pkw's gereden te hebben toch een echte Volvo op de oprit te staan :eusa_dance:

Heb wel, zoals ook opgemerkt werd, de intentie om minimaal een aankoopkeuring te laten doen alvorens ik besluit om 'm mogelijk van eigenaar te laten wisselen.

535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

V70R AWD

En ben je nog wezen kijken ???

BeRnd

en al nieuws van de CY uit Lochem? :o
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

Turbo-Geek

Als hij nieuws heeft zal hij vanzelf wel reageren lijkt me ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

pwassink

#11
Citaat van: T5RRRR op 30-12-2007 16:08:19
Hallo , ik heb contact met mensen uit Lochem , die hebben een CY T-5R Estate te koop staan op Marktplaats , ik ben benieuwd of iemand deze auto kent , op RDW te zien dat de auto nog geen jaar in NL is , huidige eigenaar heeft haar ook nog gen jaar in zijn bezit , 11 maanden ongeveer.

Is er iemand bekend met deze auto????
Dan zou ik het heel graag even willen weten/horen.

http://link.marktplaats.nl/137090427



M V G

Franklin

K zie hem nu pas ..

Die heb ik dan blijkbaar vorige week gespot .

Zag er (zo in het voorbijgaan) netjes uit, klonk ook goed ..

Nee dus .. dat ik zag was een 854 .. dit is een estate .. zucht ..   :eusa_wall:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

993GT2

Ik heb het verhaal over mijn eerste ervaring met deze T-5R ín m'n 'Rob stelt zich voor' topic staan.

In het kort; volgens mij geen verkeerde auto met hier en daar wel wat aandachtspuntjes (maar das ook niet meer dan logisch gezien de leeftijd van de auto).

Komende week de aankoopkeuring bij de Volvo dealer en dan zien we weer verder.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

EdenAli

Ik ben benieuwd werk zelf vanuit Lochem dus

993GT2

#14
Update::::::

Aankoopkeuring achter de rug met toch nog wel een waslijst(je) aan mankementen.

Uiteraard besef ik me dat het hier om een auto gaat van 13 jaar maar er zitten een aantal zaken bij die, als ik de auto zou kopen (het is nu even afwachten hoe de eigenaren reageren op het door mij naar beneden bijgestelde bod om de reparaties toch nog enigszins te verantwoorden), ik zsm hersteld zou willen hebben.

Enkele voorbeelden:

-Nivomat ontbreekt (vandaar het doorzakken, door enkelen al gezien op de Marktplaats foto's)
-voorwiel lager ''zoemt"
-olielekkage versnellingsbak
-olielekkage turbo-retourleiding
-aandrijfas keerring voorzijde is niet o.k. (wat precies kan ik niet ontcijferen uit het keuringsrapport)
-complete reminrichting revisie noodzakelijk (alle 4 remschijven zijn minimaal)
-auto trilt met remmen
-schade portier links voor, net onder de balk (vergelijken wat beter en voordeliger is, laten maken of nieuw portier)
-rechts achter schade gehad welke niet 100% netjes is hersteld

Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere optische zaken.

Hierbij heb ik even geen rekening gehouden met de eventuele achterliggende commerciele gedachte van een dealer. Ik ga er, gemakshalve, van uit dat hetgene wat is genoteerd op het keuringsrapport ook daadwerkelijk niet OK is.

Om het voor mij nog interessant te houden, in financieel opzicht, heb ik m'n bod naar beneden bijgesteld en nu is het afwachten op de reactie van de eigenaar.
Nogmaals, ik besef dat er bij een auto van 13 jaar oud het e.e.a. kan zijn, maar het totale plaatje wat de auto me zou gaan kosten moet voor mezelf te verantwoorden zijn.

Wordt wellicht nog vervolgd

535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs