Overzicht relais in de roffel

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 14-01-2008 19:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Estate 2.3 Turbo

Regelmatig wordt er bij problemen verwezen naar bepaalde relais.
Nu vraag ik mij af of er een overzicht is van alle relais (en hun nummers) in de roffel en waar ze zitten?
Kon het in iedergeval niet ontdekken.

thuur

#1
De meeste zitten naast je zekeringen L (4 torx loshalen). Dan zijn er nog 2 boven de radiator (ECU G en koelfan I) en eentje achter je dashkastje (interieurfan).

Citaat van: Ludo op 22-08-2006 21:48:39


That's it..

Gr ;)

Estate 2.3 Turbo

Er zitten er bij mij ook nog minstens 2 aan de bestuurderskant onder het dashboard ....

thuur

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 14-01-2008 19:57:57
Er zitten er bij mij ook nog minstens 2 aan de bestuurderskant onder het dashboard ....

Die zitten allemaal naast de zekeringen. De relaiskast is deels van boven te benaderen, deels van onder het dashboard. Je kunt ze ook omhoog halen, dan zijn ze allemaal van boven te benaderen..


Gr ;D

Domaso

850 GLT:

Cruise controle relais: Volvo 1378076
Licht relais: Volvo 35 23535
Ruitenwisser interval relais: VW 99
Brandstof relais(relais 103): Volvo 3545800
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

ovlov 058

Zijn er voor volvo ook knipperlichtrelais die drie maal knipperen bij éénmaal aanraken(op en afzetten) ideaal bij invoegen :eusa_think:

ief

Citaat van: ovlov 058 op 19-01-2008 11:36:13
Zijn er voor volvo ook knipperlichtrelais die drie maal knipperen bij éénmaal aanraken(op en afzetten) ideaal bij invoegen :eusa_think:
Heeft Volkswagen dat niet toevallig? Misschien is daar ook wel een eenvoudige relaiswissel op toe te passen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

BartusKN

kan je bestellen bij conrad. tik je hem 1 keer aan doet hij het 3 maal voor je kost 19euro geloof ik.

mehn

Ik ga dat ding morgen ook maar eens verwisselen. Had het vandaag goed kunnen gebruiken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: ief op 19-01-2008 11:38:19
Citaat van: ovlov 058 op 19-01-2008 11:36:13
Zijn er voor volvo ook knipperlichtrelais die drie maal knipperen bij éénmaal aanraken(op en afzetten) ideaal bij invoegen :eusa_think:
Heeft Volkswagen dat niet toevallig? Misschien is daar ook wel een eenvoudige relaiswissel op toe te passen.

Kleine kans. Bij onze auto's is het knipperrelais geintegreerd in de gevarenlichtschakelaar..


Gr ;)

T5turbo

Ik heb dus zo'n relais van conrad liggen, maar je moet een aantal draden onderbreken en het er tussen zetten. Dus het is niet ff een relaistje vervangen.  :-X
Hij zit er bij mij nog niet in, omdat ik niet weet waar de bestaande knipper relais en draden nu zitten.......... ???  Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept.  :eusa_angel:


Het kost overigens 39,95 EUR:  (als we het over de zelfde hebben  ::) )
KNIPPERMODULE ONE TOUCH MT-200
Bestnr.: 852637 - 89

Wie zijn voertuig met de One Touch MT2000 uitrust, schakelt naar een hoger niveau qua veiligheid en bedieningscomfort. De compacte besturingseenheid wordt eenvoudig op het knipperlicht aangesloten. Bij het eenmalig aantikken van de richtingaanwijzer zorgt de MT2000 ervoor dat het knipperlicht nog 3 à 4 keer naknippert. Bovendien kan het relais op de centrale deurvergrendeling worden aangesloten, zodat het knipperlicht het openen of sluiten met een knippersignaal bevestigt.

http://www.conrad.nl/goto/?product=852637


Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ludo

Citaat van: T5turbo op 20-01-2008 06:32:35
Hij zit er bij mij nog niet in, omdat ik niet weet waar de bestaande knipper relais en draden nu zitten.......... ??? 

Citaat van: thuur op 19-01-2008 19:38:12
Bij onze auto's is het knipperrelais geintegreerd in de gevarenlichtschakelaar..

als je ermee aan de slag gaat, maak er een beschrijving van, eventueel met foto's.  :D

Ludo

Citaat van: mehn op 19-01-2008 19:22:19
Ik ga dat ding morgen ook maar eens verwisselen. Had het vandaag goed kunnen gebruiken.

welke bedoel je?.

mehn

Citaat van: Ludo op 20-01-2008 10:32:32
Citaat van: mehn op 19-01-2008 19:22:19
Ik ga dat ding morgen ook maar eens verwisselen. Had het vandaag goed kunnen gebruiken.

welke bedoel je?.

VW99

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

o de variabele interval.
dat is soms handig, je blijft er toch de hele weg mee bezig...