Benzinetank lek?

Gestart door groningen850, 01-02-2008 18:28:05

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

De 850 heeft een klein nieuw probleem laten zien. Ik rijd op LPG, maar rijd ook regelmatig grote afstanden naar Italie en dan gooi ik de benzinetank ook vol. Nu lijkt er iets te lekken. Als ik er meer dan 20 a 55 liter in gooi begint er iets te lekken en binnen is het niet te harden vanwege de benzine lucht.

In de kofferbak zit er ergens een klepje die je kan weghalen en dan kijk je bovenop de tank. Daar zit dan weer een rond ding vastgeschroefd op de tank en wat slangen. In dat ronde ding staat dan ook een plasje benzine. Het lijkt dus geen lek in de tank zelf, dat ronde ding zit namelijk bovenop de tank geschroefd. En het is ook al tijdens het tanken, de motor hoeft er niet voor aan te staan...

Zolang ik de tank onder de 25 liter houd, geen probleem, geen stank. Waar kan dit vandaan komen? Iemand een idee voor ik alles ga demonteren?

Groet Jeroen

Eugene

Dat ronde ding met wat slangen is de benzine pomp. Het zou kunnen dat een van die koppelingen lek is, maar dan zou het lekken niet afhankelijk van tankinhoud zijn, en alleen lekken wanneer de pomp loopt.

If it's not blown, it sucks...

reneetje

Als er op die grote schroefbus peut staat , zal een van snelkoppelingen er wel niet goed opzitten of de schroefbus is niet goed aangedraaid (is soms de benzine pomp een keertje vervangen?)

Die clickkoppelingen hebben ook een kl@te systeem, waar een speciaal tooltje voor is , maar ja die heeft niet iedereen............

Blijft wel vreemd dat ie met halfvolle tot volle tank lekt , de pomp draait immers altijd. :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

groningen850

Heb alles wat makkelijk viel los te halen las gehaald en het lijkt erop dat het iets te maken heeft met een retourleiding vanuit de vulbuis die naar de tankdop gaat. Weet niet of dat kan, maar als er te snel teveel benzine wordt getankt dan kan ie het niet goed kwijt ofzo. En dat gaat dan fot. Gisteren voorzichtig getankt, en aldoor tussendoor gekeken of er iets lekt. Nee, lekte niets, dus hele 70 liter volgetankt en vanmorgen was het nog steeds goed. Vreemd dus, maar ik hoef toch nauwelijks benzine te tanken, rijd normaal op LPG...

Geeft trouwens leuke actieradius. 55 liter LPG is 420 km, 65 liter benzine is 600 km. Kan keer handig zijn op vakantie :-)

Groet
Jeroen

850freak

Citaat van: groningen850 op 01-02-2008 18:28:05
Als ik er meer dan 20 a 55 liter in gooi begint er iets te lekken en binnen is het niet te harden vanwege de benzine lucht.

In de kofferbak zit er ergens een klepje die je kan weghalen en dan kijk je bovenop de tank. Daar zit dan weer een rond ding vastgeschroefd op de tank en wat slangen. In dat ronde ding staat dan ook een plasje benzine. Het lijkt dus geen lek in de tank zelf, dat ronde ding zit namelijk bovenop de tank geschroefd. En het is ook al tijdens het tanken, de motor hoeft er niet voor aan te staan...

Zolang ik de tank onder de 25 liter houd, geen probleem, geen stank. Waar kan dit vandaan komen? Iemand een idee voor ik alles ga demonteren?

Groet Jeroen

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de brandstofpomp vervangen omdat deze zoiezo al problemen gaf maar na het vervangen is het probleem blijven bestaan
Tevens is het toerental stationer ineens omhoog geschoten van 800 toeren naar 1300 toeren, soms zakt ie terug naar 1000 om dan vervolgens weer vrolijk op 1300 toeren te gaan draaien hierbij vind ik hem ook aardig schudden en alleen wanneer ik stil sta en stationair draai (hij loopt gewoon op 5 cilinders), heeft iemand hier een oplossing voor

thuur

Citaat van: Eugene op 01-02-2008 18:36:53
Dat ronde ding met wat slangen is de benzine pomp. Het zou kunnen dat een van die koppelingen lek is, maar dan zou het lekken niet afhankelijk van tankinhoud zijn, en alleen lekken wanneer de pomp loopt.

Als zo'n koppeling lek is, wat kun je daar aan doen?

Gr :-\

Eugene

Citaat van: thuur op 21-09-2008 17:13:02
Citaat van: Eugene op 01-02-2008 18:36:53

Als zo'n koppeling lek is, wat kun je daar aan doen?

Gr :-\

Je kan de koppeling eraf knippen, wel de slang zo lang mogelijk proberen te houden. In Vaesrade / Nuth ligt een winkel "Hydraflex" daar heb ik metalen koppelstukjes van 8mm gehaald (90graden bocht) voor een paar euro. Deze schuif je zo over de leiding en over het stukje leiding aan de benzinepomp.

If it's not blown, it sucks...

ikke81

ik had vorige week het zelfde probleem ik heb de grote zwarte moer vervangen zat een scheur in nieuwe goed aangedraaid en probleem was over
auto komt uit zuidhorn heb hem net 1.5 week dus vorige eigenaar heeft er vast ook last van gehad tank was bijna leeg toen ik hem kocht en na het vullen begon hij te lekken auto rijd op gas

LPGLE