Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jrkalf

Citaat van: jeroen74 op 10-04-2011 13:02:59
Dan is een 220uF Ctje met een 3V regulatortje genoeg voor ~3s backup power.
Dat is wel een erg korte toetert.. dan zou ik er 3 in serie schakelen
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jeff

Yits, ziet er echt super netjes uit! Respect, denk dat het in reallife ook wel heel erg strak staat. In ieder geval veel succes met het werkend maken van de knopjes. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

jeroen74

Citaat van: jrkalf op 10-04-2011 13:10:53
Citaat van: jeroen74 op 10-04-2011 13:02:59
Dan is een 220uF Ctje met een 3V regulatortje genoeg voor ~3s backup power.
Dat is wel een erg korte toetert.. dan zou ik er 3 in serie schakelen

Dan wordt het maar ~1s ;)

razorx

Een bizarre dag vandaag.
Al even thuis van het afscheid van Ron met wat bijzonder aangrijpende momenten.

Saskia belt me net vanuit de plek waar ze op gaat treden met het volgende bericht:
Koppelingspedaal staat naar beneden en doet niets. Diagnose door de telefoon is altijd lastig maar ik begreep dat de platen continu op elkaar zijn en ze dus niet kan schakelen.
(!) lichtje brandt, remvloeistof niveau wel OK.

Enfin ANWB maar gebeld, of ze haar na het optreden kunnen helpen.

Verwacht van niet gezien bovenstaande.
Vervangend vervoer/slepen e.t.c. heeft ze in ieder geval recht op.

razorx

#1309
Toch maar wat gespeculeerd over de koppeling van Saskia en de plan van aanpak.

1. Klemring koppelingscilinder los?
2. Luchtbel in het systeem? Kan, al voelen de remmen goed aan.
3. Slangetje tussen hoofdkoppelingscilinder en werkcilinder verstopt?
4. Hoofdkoppelingscilinder of werkcilinder defect?
5. Drukgroep.

Hoop natuurlijk op 1, 2 of 3 Dan kan de ANWB het ter plekke fixen.
We zullen zien.

-edit typo's -

MVeldhuis

Anwb kennende zou ik daar niet teveel op rekenen, meestal gaat het van: pedaal op de bodem mevrouw? Achjee, dat gaat u een nieuwe koppeling a 1000,- kosten, waar wilt u dat ik hem heen sleep?

Gelukkig weet jij wel beter maar vind het soms bijna misdadig hoe snel zo'n anwb monteur iemand bang maakt zonder zorgvuldig een diagnose te stellen.

Ewout Schalkwijk

Dat is een keer met m'n oude V70N gebeurt net nadat ik hem had verkocht. Buurman (die hem had gekocht) kwam 's-avonds niet meer weg uit A'dam. Volgende dag de auto gaan halen met een andere auto, maar toen was de koppeling weer OK. Probleem is daarna nooit meer terug geweest.

Geïnformeerd bij Schaap in Dronten, daar was de N altijd in service geweest, daar hadden ze er wel eens van gehoord, maar nooit zelf meegemaakt. Het komt heel soms voor, maar er is (was toen) geen standaard oplossing.


Dus.... wie weet doet hij het over een aantal uur weer. Sterkte ermee!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

thuur

Citaat van: razorx op 13-04-2011 21:02:15
Toch maar wat gespeculeerd over de koppeling van Saskia en de plan van aanpak.

1. Klemring koppelingscilinder los?
2. Luchtbel in het systeem? Kan, al voelen de remmen goed aan.
3. Slangetje tussen hoofdkoppelingscilinder en werkcilinder verstopt?
4. Hoofdkoppelingscilinder of werkcilinder defect?
5. Drukgroep.

Hoop natuurlijk op 1, 2 of 3 Dan kan de ANWB het ter plekke fixen.
We zullen zien.

-edit typo's -

Het is een gescheiden systeem, dus aan de remmen hoef je niets te merken. Pedaal op de grond is meestal een hydraulisch probleem. Ook in dit geval hoop ik het voor jullie :eusa_pray:

Saskia kan proberen het pedaal met de hand een keer of wat op en neer te halen om te kijken of er nog iets van druk op te bouwen is.


Gr ;)

razorx

#1313
Net de ANWB monteur aan de lijn gehad. Saskia krijgt voor twee dagen vervangend vervoer en de roffel komt ook deze kant op.

Hij heeft keurig geprobeert het systeem te ontluchten maar kwam tot de conclusie dat de werkcilinder lek was.

Notitie voor mij zelf:
Bedieningcilinder: 9181017
Borgring: 914463

Morgenavond maar even checken. Benieuwd naar het werkelijke niveau in het remvloeistof potje.
Ik vertrouw mij zelf niet, dus ook een ander niet. ; Niet naar bedoeld overigens.

Bedankt voor het medenken!

P.S. Nog het blijste dat Sas er aan komt.

-edit- borgring toegevoerd

pwassink

Citaat van: razorx op 13-04-2011 22:40:18
Net de ANWB monteur aan de lijn gehad. Saskia krijgt voor twee dagen vervangend vervoer en de roffel komt ook deze kant op.

Hij heeft keurig geprobeert het systeem te ontluchten maar kwam tot de conclusie dat de werkcilinder lek was.

Notitie voor mij zelf:
Bedieningscilinder: 9181017

Morgenavond maar even checken. Benieuwd naar het werkelijke niveau in het remvloeistof potje.
Ik vertrouw mij zelf niet, dus ook een ander niet. ; Niet naar bedoeld overigens.

Bedankt voor het medenken!

P.S. Nog het blijste dat Sas er aan komt.

Kan ik inkomen, was best een inhoudsvolle dag , helemaal op deze manier ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 13-04-2011 22:57:40
Kan ik inkomen, was best een inhoudsvolle dag , helemaal op deze manier ..  ;)
Inderdaad! En dan wil je nog niet weten wat ik van een klant aan onredelijkheid over me heen kreeg.
En maar klagen, maar ik mag het niet oplossen. Was altijd een goede klant. Zo proberen te houden.
Dus maar diep adem gehaald en een correct maar duidelijk mailtje teruggestuurd.

razorx

#1316
Heerlijk forum: Even gezocht op het ontluchten van de koppeling.
Het was mij al duidelijk dat je voor de koppeling maar beter bij de hulpcilinder kan vullen,
Een mooie manier van Dennis:
Citaat van: dennis850estate op 07-02-2006 23:19:36
Ik heb denk ik al een stuk of tien cilinders ontlucht. Het is niet zo moeilijk als je even weet hoe. je hebt ook geen ontluchtapparaat nodig, het gaat zelfs bijna niet met een apparaat omdat die van boven naar beneden werken. Je zet op de ontluchtingsnippel van de cilinder op de bak een slang van ongeveer 30 cm met aan de bovenkant een kleine trechter. De trechter klem je ergens vast ter hoogte van je stationair regelaar. Je plaatst op het resorvoir een dop met een slang eraan. (Een oude dop modificeren) Je vult de trechter met remvloeistof, en draait de nippel los. Je zuigt nu zachtjes aan de slang op je resorvoir. Je ziet dan de vloeistof uit je trechter naar binnen lopen. Je stopt af en toe om het resorvoir een beetje leeg te maken door er een schone poetslap in te duwen, het nivo zal stijgen door deze methode. Meestal lukte het met drie keer een trechtertje vol. Het is een hele simpele methode waarbij je bijna geen speciaal gereedschap nodig hebt en die echt perfect werkt!!

Dennis
Lijkt mij een zekere methode.

Iets daarboven zie je in dat topic de methode met een oliespuit (post van Raoul):
Citaat van: Raoul op 07-02-2006 21:13:04
Ik heb een betere manier die je alleen kunt doen.Aangezien lucht van nature altijd omhoog wil,kun je het systeem dus ook beter van beneden naar boven vullen.Vul je oliespuit met remvloeistof,sluit het slangetje op de ontluchtingsnippel aan en draai deze open.Vervolgens een keer of tien knijpen,nippel dichtdraaien en oliespuitje losnemen.Er zijn autos waarbij alleen op deze manier echt alle lucht verwijderd wordt.(o.a.BMW)
De opmerking betere methode van Raoul slaat overigens niet op de post van Dennis.

Maar eerst even checken of het echt de hulpcilinder is.

arjenT5R

Nog even een tip voor de koppelingscilinder,
schijnt dezelfde te zijn als op de 940 daar zijn revisie setjes voor te krijgen ben je voor 20 euro klaar  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

#1318
Thanx Arjen, Toch maar de complete cilinder besteld, met het borgringetje.
Morgen waarschijnlijk in huis.

De auto van Sas is alleen nog niet gebracht. Ze heeft als vervangend vervoer een Renault Scenic gekregen.

Wat een kerstboom op wielen! De zit is wel behoorlijk, maar al die plastic bling bling.
Zelfs een halfblinde ekster zou er niet naar willen kijken.
Overal is het goedkoopste biologisch afbreekbare plastic gebruikt.

Veel berichten zoals dat het systeem een zelftest doet. Alsof mij dat ook maar iets zou interesseren.
Elektronische handrem, brrr. En natuurlijk een totaal gebrek aan motor vermogen.
OK toegegeven, de laadruimte is heel behoorlijk. Ik verwacht alleen dat als je die gaat benutten, je niet weg komt.

De rij ervaring is een beetje alsof je op een wiebelige roltrap met snelheidsbegrenzing zit.
Tja de vorm: Die vertoont veel gelijkenissen met een verhoogde klodder mayonaise.

Nee niet mijn ding die auto geloof ik. ;)

Jack v

Je moet een wedstrijdje houden met Chris(joebar) wie de mooiste verhalen kan vertellen Yits, kerel wat kan jij het mooi vertellen :eusa_clap:. Jammer van Fred, maarja leeftijd hé :-[
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.