Help!!geen ontsteking..

Gestart door Joachim1, 01-06-2008 22:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joachim1

Auto wil niet starten maar benzinepomp draait wel en krijg hem wel
netjes rond met de sleutel!
Hoe kom ik er achter of dit relais 103 is?doorlussen?

thuur


Joachim1

Pff zo ff kijken als we auto weer hier hebben,hoop dat dit het is!
Had nog wel ff code uitgelezen en was enkel 1-2-2
Thx thuur  ;)

Joachim1

mmm heb het relais geprobeerd maar dat is het dus niet.
Mischien geen vonk/nokkenas sensor of verzopen..
Eerst maar weer eens wat stroom op de accu  ;D

Joachim1

Geen vonk mmm rotor/verdeler of nokkenas sensor denk ik?bobine is msd ga ik zo nog ff kijken of er vonk is op de bobine als ik weer wat stroom in de accu he!

thuur

Vorige ritje extreem kort stukje? Haal de bougies er eens uit en ruik of er veel peut in de kamers staat.

Nokkenassensor geeft doorgaans een foutmelding, maar dat hoeft niet altijd. Kijk ook even of er olie staat op de sensor.


Gr ;)

Joachim1

Ja was wel even kort starten 2a3x en dacht ook dat dit het kon zijn maar dan zal er wel vonk moeten zijn op de bougie kabel die ik los met andere bougie op de verdeler heb geplaatst en toen ff gestart......maar geen vonk.

Kijk morgen wel naar de rest van de zooi want het is al laat na een drukke dag en dan dit ook nog als je lekker naar huis wil gaan met je roffel  ;D

thuur

Misschien kun je dan beter even de kamers droogblazen of de bougies er vannacht uit laten. Dan doorstarten met plankgas (WOT).


Gr 8)

Joachim1

#8
Maar als ze verzopen is dan moet er toch wel vonk zijn....bobine geeft ook geen stroom.
Straks even kijken of er wel stroom op de blauw/rode aansluiting voor de bobine komt.
Als deze wel stroom heeft vervang ik de bobine voor een orgineel.

Als de nokkenas sensot stuk/vet is krijg je dan normaal gesrpeken geen vonk meer..is wel iets vet daar onder dus zal hem ook nog kunnen  zijn.

Verder ziet alles er normaal uit,relais kliken zoals het hoort als het contakt er op gaat en je hoord duidelijk dat de benzine rail vol met benzinedruk word gepomt/pomp hoor je ook.
Geen vreemde code,s of lampjes op de dash en alles loopt lekker rond met starten zonder vreemde geluiden ofzo  :eusa_think:

We gaan zo maar eens aan de slag met het ding  :eusa_boohoo:

Joachim1

vanmorgen even een andere bobine er aan gemaakt maar nog geen stroom!
Toen even de 3 J relais vervangen...had ik op resserve een x van de sloop.
Starten en lopen!1tje is volgens mij  voor het contaktslot 1tje voor de ecu injectoren en 1tje zal dan wel
voor de ontsteking zijn die het dus niet deed.

Lekker nog kunnen werken vandaag en einde van de dag starten...maar het zelfde verhaal weer!
alle 3 gewoon doorlussen met draad en starten lopen,zit dus puur in deze relais lijkt mij?
Later 1 draad weg en relais er in...en lopen.
2e relais er weer in en ook nog starten lopen!
3e ook!.....die dingen kunnen soms dus wel niet werken en heb er dus 1tje tussen zitte maar welke??snap er geen hol van!

lekker naar huis met de roffel en liep allemaal perfect!thuis nog even de auto uit en later kijken of ze voor de 2e x ook
wil starten.....en ja starte direkt!
Morgenvroeg het vervolg haha hoop dat ze mij niet in de steek laat maar anders lus ik de boel wel door dat werkt altijd  ;D

thuur

De J-relais zijn voor accessoires. Ik denk dat je motor toch verzopen was...
Zal het straks nog even precies opzoeken.


Gr ;)

Joachim1

kan ik in de haynes  niets over vinden...maar eentje weet ik zeker dat deze voor het kontakt is want als ik deze doorlus
gaat alles op kontakt met de key op 0  :eusa_shifty:  ook eentje die ik doorluste hoorde ik een klik en begon er een sis druk geluid in de injectie gallerij.
De derde is dan mischien wel voor de ontstekong ofzo....103 is toch enkel voor de benzine pomp.

Verzopen wil ik nog niet aan want er moet toch echt vonk zijn ondanks dat ze verzopen is  :eusa_doh:

Joachim1

#12
Probleem komt telkens weer!
Geen stroom op kabels/bobine of blauw/rode draad!

Als de nokkenassensor het niet doet krijg je hierdoor dan geen spaning/vonk op de ontsteking?
Viel mij wel op als de boel koud is dan start het maar na een tijd als alles warm is valt het uit en start niet meer..geen vonk/stroom op de ontsteking.

thuur

Heb je foutcodes? Als ie uitvalt moet je een foutcode op de nokkenassensor krijgen.

Kijk ook eens naar het ECU relais, zit naast het fanrelais boven de radiator. Controleer op corrosie en draadbreuken.


Gr ;)

Joachim1


Moet morgen even kijken naar codes....moet in module A nr6 de draad meende ik?
code nokkenassensor was volgens mij 2-1-4?

Zal ook eens kijken naar de relais boven de fan,wist  niet dat daar er een zat voor de ECU dus wie weet
is de draad daar slecht of relais niet lekker meer.

Maar als de ecu geen signaal krijgt van de nokkenassensor denkt de ecu dat de motor niet draaid
en spuit dan ook geen benzine in en geeft geen stroom aan de ontsteking....of zit ik er naast?