VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Wat zijn kofferpompjes....?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Gasveren van de achterklep.

-D©©©L-

Citaat van: henry classic v70 op 22-11-2009 12:03:49
Wat zijn kofferpompjes....?

Da's om de bomkoffer mee op te blazen.

Vulk

Vandaag een batterijklem vervangen. Deze werd goed warm en zaterdag wou de auto niet meer starten (na een namiddag sleutelen en veel met motortjes en lampjes gespeeld toen).

Nu gaat de startmotor weer vrolijk snel rond. :)

Vulk

Al sinds ik de auto heb staat de temperatuurmeter iets boven 3u, maar blijft daar altijd muurvast staan.
Nu heb ik al enkele keren gehad dat de auto na meer dan 10km (wel met de verwarming aan), dat de wijzer iets zakt (3u) als ik voor de stoplichten sta.. Is mijn thermostaat aan het sterven?

)()()sT

Dan denk ik eerder de sensor.
Als je thermostaat bij het kouder wordende weer niet zou sluiten zou je op de snelweg een zakkende meter hebben (teveel koeling dus) en in de stad/file weer stijgende naar "3 uur."

Als het de sensor is vervang je natuurlijk de thermostaat mee ;)

Vulk

Begrijp ik het goed dat de sensor duurder is dan de Thermostaat? :)

)()()sT

Ja, de thermostaat is iets van € 15,- ofzo... De sensor rond de € 40,- meen ik.

Vulk

Ow, gelijk mijn bestelling van gisteren, maar aanpassen dan. :-)

Vulk

De achterklep is eindelijk rammelvrij (velcrotape rond de vanger gedaan). Nu moet er nog één stangetje van het slot terug vastgezet worden voor ik de bekleding terugplaats, maar dat wil maar niet lukken.

Iemand de ultieme tip om die stangetjes terug op hun plaats te krijgen?

thuur

Citaat van: Vulk op 19-12-2009 12:27:40
De achterklep is eindelijk rammelvrij (velcrotape rond de vanger gedaan). Nu moet er nog één stangetje van het slot terug vastgezet worden voor ik de bekleding terugplaats, maar dat wil maar niet lukken.

Iemand de ultieme tip om die stangetjes terug op hun plaats te krijgen?

Het past maar op 1 manier. De rechte kant moet in het slot zelf gestoken worden. De kant met het 'haakje' aan de bovenkant: ofwel op de klink, ofwel op de cilinder. Het haakje steek je in het oogje. Er klikt dan een borgpennetje om het oog en het stangetje. In het slot zie je 2 gaatjes vlak naast elkaar waar de stangetjes in horen. Even goed kijken, evt. met een lamp.

Gr 8)

Vulk

Het gaat om deze, wil maar niet lukken. Lijkt eenvoudig op de foto, maar het stangetje heeft een haakje die niet te zien is op de foto.

thuur

Citaat van: Vulk op 19-12-2009 13:49:54
Het gaat om deze, wil maar niet lukken. Lijkt eenvoudig op de foto, maar het stangetje heeft een haakje die niet te zien is op de foto.

http://www.vulk850.be/volvo/stang.JPG

Die ligt toch rechts naast het andere stangetje?

Gr ???

Vulk

Moet het stangetje op deze foto niet op het gaatje in de foto? ;D

thuur

Ja. Wat is het probleem nou precies?

Gr :eusa_eh: