haasje

Gestart door haasje, 14-08-2008 06:18:35

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Ben hier al enige tijd lid, maar me voorstellen heb ik nog niet gedaan.
Bij deze dus:

Ik ben Erwin (35) en kom uit Boxtel (nb).
Na jaren geen auto gehad hebben heb ik 1,5 jaar geleden maar weer eens een auto gekocht, een Volvo 460 1.8i uit '96. Afgelopen januari had er iemand problemen om zijn auto onder controle te houden en heeft, na een aantal steunpalen van het balkon en een aantal fietsen (waaronder ook een van mij) geraakt te hebben, een afvalcontainer een flinke zet gegeven waardoor deze in de linkerportier van mijn auto tot stilstand kwam.
Verder zaten er diverse putjes/krasjes in de linkerzijkant en motorkap van rondvlieged puin.

Zoals verwacht was de auto Total-loss. Geld van verzekering gekregen, wrak verkocht en op zoek gegaan naar een andere auto, bij voorkeur een 850 sedan.
Zo gezegd, zo gedaan. Op zoek naar een 850. Na een aantal auto's bekeken (en gereden) te hebben een 850 2.5 20v sportsline gekocht. Er waren nog paar kleine dingen niet helemaal naar wens, maar die zouden opgelost worden. 

En toen begon de ellende, zal het kort opsommen, anders wordt het wel een heel lang verhaal:

- Kachelventilator stopte er regelmatig mee( was al bekend bij aankoop); kachelmotor vervangen onder garantie
- Na 2 dagen ging de brandstofpomp kapot; vervangen onder garantie.
- Na vervangen/aanvullen van lampjes bleek er een srs storing in te zitten (2-1-2: Stuurwieleenheid, breuk in bedrading); sleepring in het stuur defect, aantal keer voor teruggeweest, uiteindelijk vervangen onder garantie(nadat ik zelf oorzaak gevonden had).
- Lekken van koelvloeistof; radiator lek, vervangen onder garantie.
- Na 2 weken lekken van motorolie; krukaskering bakzijde, vervangen onder garantie, tevens op mijn aandringen ook koppeling vervangen.
- Cv/alarm werkte niet goed ;relais 210/211 was gesloopt, de spoelen waren doorgeknipt, aantal keer voor terug geweest, uiteindelijk vervangen onder garantie(nadat ik zelf oorzaak gevonden had).
- Linker knipperlicht deed het af en toe niet; verroeste lamphouder, zelf vervangen.
- Slechter schakelen van krukaskeringwissel; olie vervangen door originele Volvo bakolie, zelf vervangen.
- Sirene begon te loeien als hij daar zin in had, tijdens parkeren, maar ook tijdens rijden; bleek vol met water te zitten, zelf vervangen en op andere plaats gemonteerd.
- Verder nog een heleboel kleinigheidjes, het appart vermelden niet waard.

foto's van de 850 volgen nog

hathü

Goed dat je garantie had/hebt,was zonder dat een kostbare 850 geworden.  Na al die ellende nu maar gaan genieten. ;)

V70geRwin

Welkom!
Ondertussen al weer lekker aan het genieten?

rifwachter

Hallo haasje,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Welkom op 't Forum, Erwin.

Gelukkig is er behoorlijk wat onder garantie vervangen.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Kali-Integrali

Welkom hier Erwin,

Goede deal die garantie :)
Hopelijk kun je nu even een lange tijd genieten van de wagen zonder gezeur!

Gr-Martijn

knoopie

Welkom op 't Forum, Erwin.

die garagehouder die is wel blij met jou.....
wat een toestanden....hopenlijk is het een eind voorbij....

hgr.richard  ;)

haasje

Denk niet dat de garagehouder veel aan me verdiend heeft :D; hij was (achteraf gelukkig) niet bereid om iets van de prijs af te doen, zelfs niet als ik afzag van garantie   :eusa_dance:

V70geRwin

Citaat van: haasje op 14-08-2008 19:44:30
Denk niet dat de garagehouder veel aan me verdiend heeft :D; hij was (achteraf gelukkig) niet bereid om iets van de prijs af te doen, zelfs niet als ik afzag van garantie   :eusa_dance:

Goede keus om dan maar met garantie te nemen  :eusa_whistle:
Verkoper letterlijk dus het haasje  ;D

viking_in_shorts

Dat is een flink lijstje "garantie" dat je daar hebt.
Maar - ben ik echt de eerste die naar foto's gaat vragen :eusa_whistle:

haasje

was al bezig:

zijn telefoonfoto's, dus als de kwaliteit iets minder is ...

ruudT5

Welkom

Mooie kleur  ;D .

Xenon setje ingebouwd?

Groet,

Ruud

V70geRwin

Mooie kleur en nette wagen  :eusa_clap:

nu nog even die gele stadslichtjes vervangen door leds
(conrad heeft die dingen met de juiste fitting en kleur voor bij je xenon)

viking_in_shorts

Die parrot zit daar mooi zeg!

)()()sT

Mooie auto hoor!
En inderdaad gelukkig dat je garantie had  ;D

Citaat van: spekkie99 op 14-08-2008 20:28:28
nu nog even die gele stadslichtjes vervangen door leds
(conrad heeft die dingen met de juiste fitting en kleur voor bij je xenon)

Nou, ik had in mijn (vorige) 850 xenon 4300k. (qua foto kwam het redelijk overeen, misschien is dit 6000k?), maar die ledjes van Conrad waren veel te blauw  ;)

Nu veel geluk met je roffel!