Lichtschakelaar perikelen

Gestart door Joeri, 24-09-2003 11:57:22

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Hallo mensen.

Sinds gisteren branden mijn koplampen niet meer. Normaal stond het ingesteld dat de lichten altijd aan staan (schakelaar verticaal) en uitgaan bij contact uit. Gisteren brandde de lampen dus niet meer in deze stand maar wel de dashboardverlichting.

De schakelaar op "licht uit" draaien deden mijn lampen doen branden maar de dashboardverlichting doet het dan niet meer.

Inmiddels heb ik het schroefje gedraaid maar een en ander lijkt mij bijzonder gaar aangezien het schroefje ver naar achteren verdwijnt in de schakelaar en niet reageert op draaien (wel af en toe flikkeren van verlichting bij induwen dus sclecht contact) :o

Geprobeerd de hele schakelaar eruit te halen maar die wil nog niet echt. Iemand een tip voor verwijderen?  ???

Ik gok dat mijn schakelaar naar zijn grootje is. Maar hoe dat nu ineens gaar kan worden vraag ik me wel af. Ik kom namelijk nooit aan die schakelaar.  :'(

Bedankt! Joeri.  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ed

Volgens mij zijn de schakelaars als een garage aktie vervangen onder garantie. Wellicht is dit het euvel wat aanleiding is geweest voor deze aktie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Joeri

Zie daar nog maar eens voor in aanmerking te komen.....

Ik wist trouwens wel over de recall actie maar geen idee of de schakelaar bij mijn 850 vervangen is.

Joeri

'T is al opgelost! Schakelaar losgehaald. De binnen en buitenbehuizing bleken los te zijn gegaan van elkaar. Boven en onder zitten plastic haakjes die de behuizingen bij mekaar houden. Onder waren 2 nokjes afgebroken die over de haakjes klikken. Resultaat is dus dat de schakelaar dan letterlijk uit elkaar ligt en dus geen contact meer maakt.

Oplossing: Schakelaar eruit gehaald, weer in mekaar gezet en een soldeerbout op de onderste 2 hoekjes gehouden. Zo de 2 behuizingen weer aan mekaar gesoldeerd. Maak niet teveel plastic zooi want anders past de behuizing niet meer terug in het dashboard.

Oorzaak: Broos geworden plastic.

Groetjes, Joeri.