Tests m.b.t. LMM

Gestart door FrankvdAa, 13-11-2008 21:58:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdAa

Volgens mijn dealer reageert mijn R anders op de aan- en afwezigheid van de LMM dan hij verwachtte.

Is er iemand in staat om onderstaande tests uit te voeren en de resultaten hier te posten?! Het liefst met een S/V70 T-5 of R met Motronix 4.4

Test 1: stationair draaiende motor en vervolgens LMM lostrekken.

Test 2: stationair draaiende motor zonder LMM en vervolgens LMM verbinden.

Test 3: als test 1 maar met toerental > 3000rpm

Test 4: als test 2 maar met toerental > 3000rpm

Het loskoppelen van de LMM zal resulteren in 'n foutcode, dus zorg dat je die weer kunt resetten.

Alvast hartelijk dank,

Frank
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Ludo

Citaat van: FrankvdAa op 13-11-2008 21:58:39
Volgens mijn dealer reageert mijn R anders op de aan- en afwezigheid van de LMM.

dat lijkt me niet meer dan normaal.
anders zou het ook een overbodig onderdeel zijn.
???


FrankvdAa

#2
Citaat van: Ludo op 13-11-2008 22:15:00
Citaat van: FrankvdAa op 13-11-2008 21:58:39
Volgens mijn dealer reageert mijn R anders op de aan- en afwezigheid van de LMM.

dat lijkt me niet meer dan normaal.
anders zou het ook een overbodig onderdeel zijn.
???

Heb de zin even aangepast... uiteraard zit er verschil tussen aanwezig en afwezig, maar de reactie van de motor op het aan- en afkoppelen tijdens draaien zou volgens hem anders zijn. Hij zegt dat de motor direct afslaat zodra de LMM wordt losgekoppeld, maar dat hij blijft lekker doordraaien (al geeft 'ie wel EFI-121). En dat terwijl hij het demonstreerde op 'n XC70 uit 2003 die dan ook direct afsloeg, maar dan praat je uiteraard ook over een ander motormanagement.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat er gebeurt bij andere wagens...
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Niemand in staat om bovenstaande te testen?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

thuur

Citaat van: FrankvdAa op 20-11-2008 15:54:39
Niemand in staat om bovenstaande te testen?

Dat wel, maar ik kan zo'n beetje alles van iedereen uitlezen en resetten behalve mijn eigen motormanagement..


Gr :-[

RyanB

Bij de T5R van mijn vader heb ik laatst een keer de LLM losgetrokken bij stationair lopende motor en die gaf een lichte schommeling van toerental.
Bij het opnieuw aansluiten weer een lichte schommeling maar verder liep hij gewoon met regelmatig toerental.
Ik heb geen gas gegeven dus ik kan je helaas niet   :eusa_think:   vertellen hoe hij daar op reageert.