Groene S70 2.4 Aut. Lijstje geupdate.

Gestart door bastiaan arissen, 23-11-2008 14:33:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bastiaan arissen

Hierbij begin ik mijn dagboek. Wil diversen dingen veranderen aan mijn S70.
Hieronder even een lijstje met dingen die mij nog te doen staan.

Diversen onderdelen vervangen die hij nog aan de schade heeft over gehouden zoals:

Koelvloeistof niveau sensor vervangen, Is door verbonden met een weerstand.Done.
Filterdroger van airco vervangen. Is beetje ingedeukt. Airco werkt wel ;D
Steun filterdroger richten en vastzetten. Done.
Sensor ruitensproeier bestellen. Oude is weg :eusa_think:Done
Mistlamp rechts compleet vervangen. AfgebrokenDone
Links en rechts kapjes bestellen om de mistlampen zitten nu vast geschroefd.Done
Kunstof bak vervangen waar de computers in zitten.
Steun waar luchtfilter bak opgeklikt zit vervangen is afgebroken.Done
Div schroeven/bouten vervangen voor goede en passende.
Zij schermen links en rechts afstellen.
Rammeltje weg halen rechtsvoor.

Dit waren de punten van de schade maar misschien komt er nog wat bij dit is wat ik
tot nu toe gevonden heb.

Dan nog een lijstje met dingen die ik graag verandert wil hebben:

Koplampen vervangen voor koplampen met helderglas.
Xenonverlichting.
Tijd relais er tussen voor xenon. Done.
Follow me home verlichting installeren. Done
Andere parkeer sensoren installeren voor en achter. Achter zitten ze al maar zitten te laag. En je kunt ze niet afstellen. Helaas
Voor bumper en achterbumper spuiten. Zitten krassen op.
7 inch schermen installeren in hoofdsteunen.
Afneembare trekhaak monteren.
Andere velgen monteren. Waarschijnlijk tritons.
Dit was het wel zo'n beetje als er nog dingen zijn zal ik het jullie laten weten ;D

Groeten Bastiaan






Sbv

Mogelijk heb ik nog wat passende dingen liggen van mijn overleden S70

bastiaan arissen

Aha dat zou mooi zijn natuurlijk. Heb je nog wat liggen wat er in dit lijstje voor komt?

bastiaan arissen

Gisteren maar even begonnen aan de s70.

Ben begonnen met het tijd relais voor de xenon. De bedoeling daar mee is dat de koplampen pas aan gaan nadat de motor loopt. Dit is beter voor de xenon lampen.
Nou zou je natuurlijk kunnen zeggen waarom zet je de lampen gewoon niet aan.
Nou ik rij al vanaf me 18e volvo dus ben gewend om de verlichting niet aan te hoeven zetten. Daarom het tijdrelais.

Wil hierbij D-j bedanken voor zijn link op de link pagina. Heb hier een schema af kunnen halen van de verlichting.

Hier zie je het schema wat ik gedownload heb.
Als je links op het schema kijkt zie je het Main headlight relais.
De aansluitingen 3B en 5B zijn de rechtstreekse voedingen naar de koplampen.
Deze aansluitingen heb ik los gesoldeerd in het relais. Op deze aansluitingen komen
de voedingen van het tijdrelais.


Hier zie je het relais met de gesoldeerde aansluitingen.

Deze 2 draden worden dus de nieuwe voedingen van de koplampen.
Deze gaan naar binnen en komen onder de klokkenwinkel uit.
Deze draden worden gevoed door een tijdrelais dat gewoon in een meterkast kan
uit een woning.
Op deze tijdrelais zitten diverse verschillende standen en tijden.
Het relais word gevoed door een +15
Er komt op de ingang van het relais dus een contact voeding te staan zodra je het
contact aan zet. Deze schakelt na 7 seconden (zelf in stelbaar) de voeding door naar je koplampen. Zo heb je tijd genoeg om de motor te starten.
Hier een foto van het relais het zijn er 2 omdat er ook 1 bij zit voor follow me home verlichting.


Het relais van de follow me home verlichting word geschakeld door het tijd relais van de xenon. Dus de uitgang van het tijd relais schakelt de plus kant van het follow me home verlichting ander gaat je verlichting nog aan als je hem op contact zet.
Het relais van de follow me home verlichting laat een plus staan op de koplampen als het contact uit geschakeld word. ik heb voor een tijd van 20 seconden gekozen.
Deze is naar eigen keuze in stelbaar.

Ik zal van de week even een schema tekenen hoe het nu zit aan gesloten voor degene die er ook interesse in hebben zou ik wel willen helpen.
De relais kosten ongeveer 35 euro per stuk.
Als je ongeveer weet hoe het zit ben je met een uurtje of 2 klaar.

Hieronder nog wat foto's van de inbouw.


Het relais met de voedings draden eruit.



De voedingen heb ik achter de verlichtingsschakelaar vandaan gehaald.



Alles even gecodeert.



Relais aangesloten in de auto.

Het schema van de verlichting houden jullie nog tegoed krijg hem niet op het internet geplaatst

Zal ook even een filmpje maken van de werking.

Groeten bastiaan.

)()()sT

Aha, ben benieuwd!
Je kunt ook je schroefje bij de schakelaar omzetten mocht het niet lukken... Blijven de lampen uit in stand NUL ;)

bastiaan arissen

Het hele systeem werkt al dus. Maar ik wil de lampen niet aan hoeven te zetten omdat ik daar aan gewent ben.
Groeten bastiaan

KR@MMETJE

Wanneer krijgen we de rest van de S70 te zien???

Verder succes met het project!

bastiaan arissen

Zal van de week even foto's maken als het weer iets beter is.

bastiaan arissen


bastiaan arissen

Zo vandaag even wat onderdeeltjes gehaald bij de volvo ;D


Mistlamp kap Links.



Mistlamp kap Rechts.



Ruitensproeiersensor.



Luchtfilterhuis steun.



Luchtfiltersteun maar dan zij aanzicht.



Thermostaat.



Mistlamp rechts.

Van de week is even kijken of ik alles er in gezet krijg.
Natuurlijk worden daar foto's van gemaakt en hier geplaatst.

Groeten Bastiaan.

bastiaan arissen

Zo weer een update vandaag.
Ik reed gisteren weg bij de volvo dealer na wat onderdelen opgehaald te hebben en wil net de snelweg opdraaien "ping" Motorstoringslampje aan. Ik dus even omgedraaid en terug naar de dealer. Deze heeft mijn auto even uitgelezen en daar kwam uit dat de koelvloeistoftemperatuur sensor geen signaal meer afgaf. Achteraf logisch want op de heen weg vond ik al dat me kachel het slecht deed en de meter onderin bleef hangen.
Dus ik een sensor besteld thermostaat had ik al een dag daarvoor gehaald.
Dus vanavond maar even de thermostaat en sensor vervangen.

Hier een foto van het brandende lampje en de meter die onderin ligt na een rit van 10km.



Dus eerst maar begonnen met de koelvloeistof af te tappen. Van te voren even gemeten met de antivries meter gaf -7 Graden aan dus niet echt veel. Daarom maar besloten om er nieuwe koelvloeistof in te gooien.



Daarna de 2 boutjes van de distributie kap verwijdert.



Dan de kap verwijderen.



Dan kun je de 2 torx bouten verwijderen pas hier mee op ga er niet op slaan of iets dergelijks dan scheurt het huis en ben je verder van huis. Ik heb de torx bouten eerst even schoon geblazen om goed grip te krijgen.



Als je de 2 bouten er uit hebt kun je het huis verwijderen en de thermostaat er uit
pakken.
Hier onder de foto van de oude thermostaat als je goed kijkt kun je zien dat deze los staat. Wat niet hoort als hij afgekoeld is. Hij blijft dus open staan daar door blijft de koelvloeistof door de radiateur stromen en komt de motor niet op temperatuur.



Dan even het huis op de motor schoon maken en het losse huisje. Gewoon met schuurpapier even de rotzooi er af schuren.





Dan alles weer monteren de thermostaat weer terug zetten past maar op 1 manier
Even de ring licht in vetten de sensor moet eigen 20Nm vast maar had geen sleutel die er op paste dus heb het maar even op gevoel gedaan. Vervang wel even de ring die tussen de sensor en het huis zit.



Daarna het huis er op monteren en de bouten met 17Nm vast zetten.



Dan het distributie kapje weer terug zetten en vast schroeven.



Dan de stop weer dicht onder de radiateur en lekkere verse koelvloeistof er in die beschermt tot -35 graden.



Morgen nog even het lampje laten resetten. De meter staat nu netjes op 3uur en de kachel wordt weer heerlijk warm...

elianmars

 :eusa_clap:

Mooi dat je er zulke duidelijke foto's hebt bijgezet.

bastiaan arissen

Zo weer een update...

Vorige week al 2 schermpjes gehaald vandaag tijd gehad om er 1 in te bouwen.
Dit zijn de specificaties:
Zenec ZEM-MU703.
Beschrijving: Schitterd Breedbeeldscherm 7" "van Superkwaliteit, 154 x 87 mm/1440 x 234 Pixel. Hoge Lichtintensiteit , On-Screen Menu-invoering, Multi-Norm Video System met automatische Omschakeling PAL/NTSC, inbouwhouder voor kopsteunmontage
Uitgang voor koptelefoon.

Hieronder wat foto's van de steun als hij klaar is. Zal als ik de andere maak even foto's maken.







Marc O.

Iemand enig idee waarvoor het leidinkje is dat in onderstaande foto is omcirkeld?



Volgens mij heb ik dezelfde motor (nieuw type 2.4 20v), maar bij mij zit ie er niet in.

PS: Bastiaan, sorry voor het schaamteloos copiƫren van een van je foto's ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

bastiaan arissen

Haha maakt niet uit.
Zou zelf niet weten waarvoor het is moet ik even nakijken