Bevestiging TomTom gps in ventilatierooster

Gestart door VolvoDeMio, 27-12-2008 17:42:45

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Er bestaan voldoende beugeltjes voor een gps die je aan het dashboard kunt bevestigen.
De enige die ik mooi vind is de beugel die iemand op het forum had voor in een ventilatierooster van zijn v40/50.
Laat ik nou net een 850 hebben.
Verder speelt mee dat ze voor die beugeltjes de hoofdprijs willen hebben en bij veranderen van gps overbodig zijn.
Mijn oude Go 500 doet het nog steeds, maar er komt waarschijnlijk volgend jaar een andere (m.n. dunner!).
De zuignap werkt nog steeds, al moet je als het koud is eerst een stuk rijden om hem te kunnen bevestigen.

Dus nu toch maar eens een rooster verwijderd (rooster naar beneden klappen en met schroevendraaier er uit wurmen.

Blijkt er bovenin een dashboardbevestigingsschroef te zitten.

Nu wil het geval dat het deel van de houder met zuignap bij openschroeven een stervormig wieltje heeft dat met een schroef vastzit (bovenop de dikke toren).

Dit wieltje heb ik van de toren losgeschroefd en met een (langere) in de dashboardbevestiging geschroefd.

Nu het bovenstuk van de dikke toren met het draaigewricht gemonteerd.

De houder bevestigd.

En de TomTom erop.

Met enig zaag- en vijlwerk zoveel mogelijk het rooster terug geplaatst

Volgende stap is kabel van de voeding binnendoor.

johan283

axelvr

netjes! , ventilator is ook een beetje nutteloos...

gr

mehn

Citaat van: VolvoDeMio op 27-12-2008 17:42:45

Makkie ;)

Moet wel het bovendek los  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

VolvoDeMio

Citaat van: mehn op 27-12-2008 19:15:30
Citaat van: VolvoDeMio op 27-12-2008 17:42:45

Makkie ;)

Moet wel het bovendek los  :eusa_whistle:

:eusa_shifty:

Ik hoopte door een gat te boren onderin de opening er ook te komen (trekveer erdoor, onderin voeding aanhaken en naar boven trekken.... ach ja, zien we morgen wel weer)

VolvoDeMio

Rooster is inmiddels aangepast en teruggeplaatst.
Ziet er meteen een stuk beter uit.
Foto is toegevoegd aan eerste bericht.

darius

Zonder het roostertje er terug in vond ik het een beetje "cheap" ,maar zo ziet het er goed uit.
No show, only go.

Koots

Staat sjiek, misschien ook eens zo'n Brodit beugel in de 850 monteren voor vrouwlief..

ceesklumper

Mijn tomtom beugel kan ik zomaar in het ventilatierooster schuiven (heb ik eerst een deel van de tomtom beugel verwijderd). Hij schuift er ook zo weer af, tomtom in het handschoenenkastje, klaar is kees. Helemaal niets aan te passen aan het ventilatierooster, geen schroefjes, gaten, niets. Ik zal wat foto's maken en hier posten, waarschijnlijk kunnen meer mensen hier wat aan hebben.
Cees Klumper
Amsterdam

francois