V70R tellerunit in een 850 T5 '94

Gestart door fbm, 19-01-2009 18:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fbm

Heb al een keer het 1 en ander geprobeerd met verschillende tellerunits, om het wat leuker (voor mij zelf  ;)) te maken! Had wat spullen op Ebay besteld en ook telleringen bij ET.



Maar na een hoop geklooi zag het er zo uit  :eusa_eh:



Zag er dus niet uit en heb het ook nooit ingebouwd. Heb alleen nog steeds zoiets van ik wil er nog steeds iets mee doen.

Kreeg een keer een tip om een X70 tellerunit te nemen en het dan zoals deze hieronder te maken



Heb hier eigenlijk ook zoiets van  ::) niet echt mooi! Dus ben er maar niet meer mee verder gegaan, totdat ik deze foto zag  :o



Dat ziet er toch wel gaaf uit, al zeg ik het zelf!  :eusa_drool:
Heb dus nu een V70R tellerunit, die ik eigenlijk op de bestaande T5 unit pas wil maken, maar zou ook de hele tellerunit er in zijn geheel er in kunnen zoals op de foto? weet niet of bouwjaren een rol spelen? De stekkers lijken precies het zelfde te zijn. Op de foto lijkt alles te werken.

Heeft iemand al is een X70 in een 850 gebouwd? heb liever tips dan dat ik zelf het gewoon aansluit en iets ontregel   :eusa_whistle: Ohja Turbo druk meter mag vervallen, heb er 1 in de A-style zitten  ;)

Gr Remco

-D©©©L-

Het schijnt wel mogelijk te zijn om een 1997 x70 met motronic 4.4 klokkenwinkel in eem 1996 850 met motronic 4.3 te bouwen.
Het uitlezen en resetten bijft dan wel een uitdaging.

fbm

Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2009 18:26:33
Het schijnt wel mogelijk te zijn om een 1997 x70 met motronic 4.4 klokkenwinkel in eem 1996 850 met motronic 4.3 te bouwen.
Het uitlezen en resetten bijft dan wel een uitdaging.

Wat heb ik dan in mijn '94?

-D©©©L-

Citaat van: fbm op 19-01-2009 18:31:20
Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2009 18:26:33
Het schijnt wel mogelijk te zijn om een 1997 x70 met motronic 4.4 klokkenwinkel in eem 1996 850 met motronic 4.3 te bouwen.
Het uitlezen en resetten bijft dan wel een uitdaging.

Wat heb ik dan in mijn '94?

[2009-01-19 18:40] * -D©©©L- loopt naar het raam, doet de gordijnen open en probeert de auto van fbm te zien. Loopt terug terwijl ie zich op z'n kop krabt en denkt "geen idee, hoe moet ik dat nou weten" .


;)

)()()sT

Ik ben heel eerlijk.... maar vind het niet mooi in een 850, sorry  :-[

Eugene

Citaat van: )()()sT op 19-01-2009 18:43:20
Ik ben heel eerlijk.... maar vind het niet mooi in een 850, sorry  :-[

+ 1

If it's not blown, it sucks...

fbm

Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2009 18:40:41
[2009-01-19 18:40] * -D©©©L- loopt naar het raam, doet de gordijnen open en probeert de auto van fbm te zien. Loopt terug terwijl ie zich op z'n kop krabt en denkt "geen idee, hoe moet ik dat nou weten" .


;)

Hij is leuk!  ;D   

Citaat van: Eugene op 19-01-2009 18:44:18
Citaat van: )()()sT op 19-01-2009 18:43:20
Ik ben heel eerlijk.... maar vind het niet mooi in een 850, sorry  :-[

+ 1

Jullie misschien niet, maar ik wel! ;)

elianmars

Ik vind het wel mooi en hoop ook dat je het voor elkaar gaat krijgen, Remco  ;)

elianmars

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:02:45
Ik vind het wel mooi en hoop ook dat je het voor elkaar gaat krijgen, Remco  ;)

Waarom probeer je het niet gewoon? Passen doet het volgens mij sowieso. Stekkers er in en kijken of het allemaal werkt.

Of denk ik nu te simpel  :eusa_think:

fbm

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:04:33
Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:02:45
Ik vind het wel mooi en hoop ook dat je het voor elkaar gaat krijgen, Remco  ;)

Waarom probeer je het niet gewoon? Passen doet het volgens mij sowieso. Stekkers er in en kijken of het allemaal werkt.

Of denk ik nu te simpel  :eusa_think:

Zo simpel ben ik af en toe geweest, moet je niet altijd doen!

Maar het is een idee

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:04:33
Citaat van: elianmars op 19-01-2009 20:02:45
Ik vind het wel mooi en hoop ook dat je het voor elkaar gaat krijgen, Remco  ;)

Waarom probeer je het niet gewoon? Passen doet het volgens mij sowieso. Stekkers er in en kijken of het allemaal werkt.

Of denk ik nu te simpel  :eusa_think:

3e wet van Kirchhoff: Als het rookt is de stroom te hoog.

fbm

Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2009 18:26:33
Het schijnt wel mogelijk te zijn om een 1997 x70 met motronic 4.4 klokkenwinkel in eem 1996 850 met motronic 4.3 te bouwen.
Het uitlezen en resetten bijft dan wel een uitdaging.

Dan heb ik toch weer de vraag of alle tellerunits (klokkenwinkel) van de 850 turbo's (T5, T-5R & R) Van '94 tot '96 niet allemaal het zelfde zijn? Ik denk dat ze het zelfde zijn, ze zien er het zelfde uit!
Is er iemand die weet of dit zo is?
Als ze het zelfde zijn zou je dus in de '94er ook motronic 4.3 hebben, dus zou hij moeten kunnen passen? Of niet?

Waar ben ik aan begonnen  ::)

Sbv

Volgens mij zijn die allemaal iedentiek. Het enige verschil wat mij te binnen schiet zijn de Yakawokkie panelen maar die zijn volgens mij niet op turbo's geleverd.


haasje

tellers van de my 96 en 97 zijn anders (snelheidssignaal via abs controler ipv snelheidssensor) als de my 92 t/m 95 dit zijn de types met de andere abs controlers

UserID6342

#14
We zijn gisteren bezig geweest met de klok van een s/v70R in de 850 van Erwin te drukken, past perfect maar de klok word wel compleet anders aangestuurd. Wat werkt er wel; toerenteller-benz. + temp meter- aantal basis controlelampjes. Wat werkt er niet; snelheidsmeter-dagteller / kmteller-tracs/abs lamp blijft branden, dus volgens mij is het wel passend te krijgen mits de pinnen het juiste signaal krijgen. Het uitlezen / resetten van de teller via  A7 op OBD1 werkt dan niet uiteraard.