Vervangen slot RA

Gestart door rogerV701998, 21-02-2009 14:40:05

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Toen ik de V70 gekocht had bleek zowel het raam als het slot van het protier RA niet te werken. We hebben gezocht naar mogelijke oorzaken (zekeringen, stekkers, kabels) maar konden geen defect vinden.

Uiteindelijk bleek de defecte raambediening te komen door een defecte schakelaar in het bestuurdersportier. Ook het slot bleek defect te zijn.

Dankzij een forumlid kwam ik aan een gebruikt slot:

Naast het slot kreeg ik via pb ook een heldere inbouwinstructie.

Vandaag het slot vervangen:

Na het verwijderen van het boutje en de sierstrip om de klink met een schroevendraaier voorzichtig van onderen het paneel losgewrikt. Ik heb geluk gehad, geen klipje is afgebroken. Na het loshalen van het paneel aan de onderkant het paneel naar boven schuiven en het is los. Er zitten 2 stekkers (raambediening en licht) in het paneel die losgemaakt moeten worden.

Dit trof ik aan:

Bij het demonteren van het slot is het handig eerst de klink aan de binnenkant los te maken, de kabel hangt dan slap en dit maakt het werk eenvoudiger.Het slot zelf zit met 2 torxbouten vast.

Hieronder zit een derde torxbout in een plastic strip aan de binnenzijde van de deur. Het advies is deze torx ook los te halen. Het verwijderen van het slot achter deze plastic strip is wat gefriemel en dit gaat een stuk makkelijker als de strip los hangt. De klink aan de buitenzijde hoeft niet verwijderd te worden.

Zonder slot:

Zoek de verschillen (oud en nieuw)

Vervolgens in omgekeerde volgorde de zaak weer monteren.

Het slot:

De klink:

Het enige gereedschap dat je nodig hebt is een torx setje en een schroevendraaier. Inclusief rookpauze, foto's maken en genieten :eusa_dance: is het nog geen uur werk. :eusa_whistle:

Het slot is weer te bedienen met de afstandbediening. Dankzij de forumleden en deze link: http://volvospeed.com/Repair/v70latch1.php een eenvoudige en leuke klus. :eusa_clap:

Gr. Roger

pwassink

leest het niet makkelijker als je de foto's in de text ook laat zien ?

#voorbeeldje :

#het was :
En vervolgens weer de klink: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/VXsGKBcL1I5G0grhyIAtHw?feat=directlink

of zo dan komt de foto erbij .

En vervolgens weer de klink:

Die laatste heeft een andere link vanuit picasa, in dit geval :
http://lh3.ggpht.com/_d9-XWdTK8Rk/SZ_86__M8bI/AAAAAAAAAKA/4theuq4er_E/s640/afmonteren.JPG

Daar zet je dan nog de (img)http://link-naar-de-foto(/img)  omheen, met In Plaats Van  () dan [ ] 

(kan dat niet anders schrijven hier, forum wil er anders een plaatje van maken .. )   ;D

Die kan je weer vinden door op de foto te gaan staan en de functie " copy link location"  onder de rechtermuis te benutten ..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rogerV701998

Mijn idee :D Ik weet alleen effe niet hoe.

pwassink

rogerV701998

Het slot plaatsen gaat makkelijker! Ik krijg die melding niet als ik op de rechtermuisknop klik. Ben nu bezig met een andere fotosite. Blijf volgen!

rogerV701998

Dit is inderdaad veeeeel beter. Nu op mijn gemak uitzoeken hoe ik de afbeeldingen groter krijg.

V70 classic

Blijkt het blog meer werk dan de reparatie  ;D  ;D .

blij dat alles werkt  :eusa_clap:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rogerV701998

Klopt, maar zie nu het resultaat. Een nachtje door werken, verwaarloosde vrouw en kinderen ;) maar wel de foto's goed geplaatst  ;D

pwassink

Citaat van: rogerV701998 op 22-02-2009 08:58:44
Klopt, maar zie nu het resultaat. Een nachtje door werken, verwaarloosde vrouw en kinderen ;) maar wel de foto's goed geplaatst  ;D

Yep ..  keurig  :eusa_dance:

johan1989

Bij mij werkt de binnenverlichting/voetverlichting/rooddeurlicht niet als ik RV open doe. Ofwel, hij registreert die beweging niet.
Echter, als ik met een schroevendraaier de switch verder indruk gaat het licht ook niet aan.
Wil dat zeggen dat de switch zowiezo kapot is? Of kunnen dat eigenlijk nog meer opties zijn?

thuur

Dat kan. Kan ook, maar is niet aannemelijk.

Gr 8)