centerspeaker c70

Gestart door boordertje, 21-03-2009 18:52:59

Vorige topic - Volgende topic

boordertje

heb net de kap van mijn centerspeaker verwijderd(kwam geen geluid meer uit)dacht eerst stekkertje los ofzo maar magneet lag er half op  en tweeter deed het ook niet meer   iemand toevallig centerspeakertje liggen of een idee welke erin kan?????
gr rich

mga1600

Er is een speaker te koop bij Halfords voor ca. 30 euro dat onder het roostertje past. Voor dat geld heb je er trouwens twee [een reserve dus] . de Volvo speaker schijnt over de 200 euro te zijn. Ik heb ook de Halfords speaker omdat de originele niet goed meer werkte en ben er mee tevreden. Zonder twijfel is de originele speaker beter [als hij werkt tenminste, maar ze zijn vaak stuk door warmte van de zon door de voorruit] maar de Halfords speaker geeft een zeer acceptabel geluid, zowel bas als hoge tonen zijn goed.
Het is een 2-weg speakertje, dus de tweeter die bij de Volvo speaker zit kun je losknippen.
Het typenummer van Halfords is Ultradrive UDS2 /13B

boordertje

oke bedankt voor de tip.....  heb de oude er al uitgehaald   ga maandag meteen even een nieuwe kopen
zit de tweeter van die halfords speaker zo weggewerkt dan dat ie onder de kap valt?

mga1600

Ja, het past,maar je kunt de speaker maar met 2 (i.p.v. 4) schroeven in de speaker plaat monteren. Je moet de schroeven in eerste instantie nog niet helemaal vastzetten. Dan de plaat weer in het dashboard monteren en goed vastzetten, daarna de speaker schroeven "op gevoel" iets vaster zetten. Als je het zo doet verdeel je de extra diepte die deze speaker heeft een beetje. De kap valt er wel gewoon overheen , eenmaal dicht zie je dr niets meer van. De speaker staan nog op de site van Halfords.

succes!

boordertje

ok  bedankt  heb ze zien staan 29,99 dat is niet duur morgen meteen halen en hopelijk is het geluid weer wat mooier  :eusa_boohoo:

boordertje

zo klus geklaard kon niet wachten tot maandag dus ff speakers gekocht in halle  ik las dat daar de car hifishop open was´
lekker soundje weer en het was zo gepiept niks van te zien
heb er nu kenwood kfc 13695 ingestopt 130watt  moet voldoende zijn
bedankt voor de tips
gr  rich ;D  :eusa_drool:

matrixxv70R

zo net zelf ook even bij de halfords geweest voor die speakers en er gelijk in gemaakt!!! werkt echt monster en ja ook een speaker over mocht dezen ooit eens kapot gaan maar het erin maken stelt niet veel voor ben zelf een half uurtje bezig geweest!!!

)()()sT

Hoor je er nu duidelijk geluid door?
Ik heb ook die centerspeaker, maar moet echt mijn oor erop leggen om iets te horen...
Wat doet dat ding eigenlijk? Hoog-midden-laag?

matrixxv70R

nou dan kan ik je vertellen dat hij kapot is want ik heb er nu de nieuwe in zitten en je hoort duidelijk verschil!! ga maar eens aan de gang met de knop center effect en dan zul je het verschil toch echt goed moeten kunnen horen!!

)()()sT

Nee dus... ik hoor geen merkbaar verschil, ook al staat ie voluit ;)

wepster

Citaat van: )()()sT op 31-03-2009 17:49:56
Nee dus... ik hoor geen merkbaar verschil, ook al staat ie voluit ;)

dat word dan een ritje naar halfords joost ;D

of naar merkelbeek  :eusa_whistle:

matrixxv70R

en voor die 30 euro hoef je het ook niet te laten!!
Ultradrive UDS2 /13B  maar dan moet je wel deze hebben

)()()sT

Thanks,

zal eens gaan neuzen daar  :)

Citaat van: wepster op 31-03-2009 17:57:20
of naar merkelbeek  :eusa_whistle:

Die doet vooral in 850's  :eusa_whistle: ;D

spycatcher

die halfords speaker, past die zonder meer of is er een specifiek stekkertje bij nodig, of word het solderen ?

mga1600

twee kleine schuifstekkertjes (standaard, ook bij Halfords te koop)  die je op de van de oorspronkelijke speaker losgeknipte bedrading vastknijpt!