De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Citaat van: )()()sT op 02-09-2009 21:49:33
Citaat van: Taranis op 02-09-2009 21:33:03
Hoop dat dat wel wat is... 't is hoog nodig :angel:

Moet je iemand uitnodigen dan?  8)


Jahaaaa!
Ons! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Hahahaha ;D

Laten we het er op houden dat het heel hoog tijd is om weer een eigen stekje te hebben. Het was even handig na studie, maar op zeker moment lopen de frustraties soms wat hoog op. Eén van beide ouders vindt het allemaal wel prima, die was vroegâh ook zo. De ander snapt er steeds minder van ;)

House-warming volgt tzt vanzelfsprekend 8) Eerst een huis :P

Sbv

Schiet eens op dan en niet zo kritisch doen  :P

Chris

Citaat van: Sbv op 02-09-2009 22:12:17
Schiet eens op dan en niet zo kritisch doen  :P
Citaat van: Taranis op 02-09-2009 22:00:06
Hahahaha ;D

Laten we het er op houden dat het heel hoog tijd is om weer een eigen stekje te hebben. Het was even handig na studie, maar op zeker moment lopen de frustraties soms wat hoog op. Eén van beide ouders vindt het allemaal wel prima, die was vroegâh ook zo. De ander snapt er steeds minder van ;)

House-warming volgt tzt vanzelfsprekend 8) Eerst een huis :P

Ach, wie een housewarming wil kan binnenkort bij mij terecht... Geeft jou wat ruimte om te zoeken (en misschien ademen als ik het hier zo lees) Ronald :angel:

Ben benieuwd naar je nieuwe target, hou me op de hoogte ;D Ist in Goes?

GeertG

Even bijgelezen.

Mooi dat het allemaal nu vaststaat en je kan uitkijken/aftellen naar de 15e/18e.
Goed vooruitzicht  :eusa_clap:

En dus op weg naar de volgende stappen....
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

En met 296.001 km op de teller is de XC70 vandaag van eigenaar gewisseld :eusa_dance: Morgen nog wel even het overschrijven regelen, want het postkantoor is natuurlijk alleen open op tijden dat normale mensen werken ::)

Vanavond meteen de 18" wielen eronder geschroeft en ze passen zonder aan te lopen. Helaas heb ik bij de montage wel 1 van de centreerringen gesloopt dus die zit er niet tussen maar er trilt niets dus ik heb blijkbaar mazzel gehad en het wiel zit goed. Ik vraag me af of het kwaad kan. In principe doet die ring volgens mij niets anders dan het wiel even op z'n plek houden tot de bouten vast zitten :eusa_think:

Het staat wel heel vet (foto's volgens als auto terug is van de poetser), maar ondanks dat ik niet bespaard heb op de banden (Continental PremiumContact2 in 235/50R18) valt het bandenlawaai me wel tegen. Waarschijnlijk is 1 van de wiellagers verrot dus dat kan ook een wat vertekend beeld geven. Daar moet dus binnenkort even naar gekeken worden. Volgens mij is 't aan de rechterkant, ik weet alleen niet welke v/d 2 :eusa_think:

Maandag kwam de XC zonder problemen door de APK. Wel zijn de remschijven aan de voorzijde zo langzamerhand aan vervanging toe, evenals de schokdempers. Dat laatste was bekend, de schijven niet. Helaas zijn die schokdempers duuuuuur (FourC), maar ja, dat wist ik vantevoren dus niet zeuren ;D

Morgen naar de poetser, vrijdag ophalen en dan toeren :D

Claudia

Hehe...dat werd tijd!

En staat de XC60 Shrek-edition inmiddels ook op de oprit?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Nee - fout!

betere / mooiere foto's zal ik posten nadat hij terug is van de cleaner, maar hier hebben jullie alvast een voorproefje!

Misha

Citaat van: Taranis op 15-09-2009 21:23:25
En met 296.001 km op de teller is de XC70 vandaag van eigenaar gewisseld :eusa_dance: Morgen nog wel even het overschrijven regelen, want het postkantoor is natuurlijk alleen open op tijden dat normale mensen werken ::)

Vanavond meteen de 18" wielen eronder geschroeft en ze passen zonder aan te lopen. Helaas heb ik bij de montage wel 1 van de centreerringen gesloopt dus die zit er niet tussen maar er trilt niets dus ik heb blijkbaar mazzel gehad en het wiel zit goed. Ik vraag me af of het kwaad kan. In principe doet die ring volgens mij niets anders dan het wiel even op z'n plek houden tot de bouten vast zitten :eusa_think:

Het staat wel heel vet (foto's volgens als auto terug is van de poetser), maar ondanks dat ik niet bespaard heb op de banden (Continental PremiumContact2 in 235/50R18) valt het bandenlawaai me wel tegen. Waarschijnlijk is 1 van de wiellagers verrot dus dat kan ook een wat vertekend beeld geven. Daar moet dus binnenkort even naar gekeken worden. Volgens mij is 't aan de rechterkant, ik weet alleen niet welke v/d 2 :eusa_think:

Maandag kwam de XC zonder problemen door de APK. Wel zijn de remschijven aan de voorzijde zo langzamerhand aan vervanging toe, evenals de schokdempers. Dat laatste was bekend, de schijven niet. Helaas zijn die schokdempers duuuuuur (FourC), maar ja, dat wist ik vantevoren dus niet zeuren ;D

Morgen naar de poetser, vrijdag ophalen en dan toeren :D
Allereerst gefeliciteerd !

De Conti's zijn iig niet stil, dus dat kan ook een factor zijn.
Voor schijven en remmen mag u altijd langswippen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Citaat van: Claudia op 15-09-2009 21:25:14
Hehe...dat werd tijd!

En staat de XC60 Shrek-edition inmiddels ook op de oprit?

Vraag het eens aan zijn vader ;D ..voorlopig niet dus.


)()()sT

Gefeliciteerd hoor Ronald!
En nu, snel een 850 erbij om clublid te mogen blijven?  ;D

Of denk je nu: kijk al die lui daar, met hun vierkante & oude hokken  :evil: ;D

Marc O.

Mooi Ronald, ben benieuwd naar de foto's!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 15-09-2009 21:35:05
Mooi Ronald, ben benieuwd naar de foto's!
De sneak zag er al erg mooi uit  :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: Claudia op 15-09-2009 21:25:14
Hehe...dat werd tijd!

En staat de XC60 Shrek-edition inmiddels ook op de oprit?

Nee. Gisteren heeft De Groene (nadat pa ietwat ongeduldig en onaardig werd...) eindelijk toegegeven dat het beetje fout gegaan is. De XC60 moet volgende week nog gefabriceerd worden. Op z'n vroegst de eerste volle week van oktober hebben we 'm.
Pech voor pa, hij zoekt dan zelf maar vervoer. Ik blijf niet wachten... heb nu 1,5 maand in de S60 gereden, is nu weer mooi geweest ;)

@ Tim: helaas ;D

@ Misha: tnx! Volgens de tests waren het de stilste banden in die maat. Er is ook niet echt veel keuze in die maat, dat viel ook een beetje tegen. Pa had met 16" ook al het idee dat er een wiellager stuk was en zo klinkt 't ook wel een beetje. Ik heb niet met 16" gereden maar meteen de grote wielen eronder gegooid ;D
Keertje langs wippen komt wel goed 8)

Hoe test ik of een wiellager rot is?

Citaat van: )()()sT op 15-09-2009 21:33:09
Gefeliciteerd hoor Ronald!
En nu, snel een 850 erbij om clublid te mogen blijven?  ;D

Of denk je nu: kijk al die lui daar, met hun vierkante & oude hokken  :evil: ;D

Tnx!
Ik ben wel aan het kijken voor iets erbij ja, maar m'n budget en m'n wensen komen nog niet helemaal overeen. De perfecte 850R is niet te vinden lijkt het wel ik had de mijne nooit moeten verkopen, dus ik begin voorzichtig naar een C70 cabrio te kijken. Helaas zijn die echt nog te ver boven budget  :-\

En ja, een 850 is wel verouderd ja. Maar het heeft gewoon iets wat andere auto's niet hebben. De XC70 zal nooit een klassieker worden, een 850 wel.

Citaat van: Sbv op 15-09-2009 21:37:34
Citaat van: Marc O. op 15-09-2009 21:35:05
Mooi Ronald, ben benieuwd naar de foto's!
De sneak zag er al erg mooi uit  :eusa_whistle:

;D ;D

Misha

Citaat van: Taranis op 15-09-2009 21:43:40
Hoe test ik of een wiellager rot is?

Echt rot kun je voelen. Ding in de lucht, wiel pakken en heen en weer wrikken, speling voel je zo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het