Brandstofdrukregelaar(s) *70

Gestart door )()()sT, 09-06-2009 23:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Techneuten ;)
Zoals bekend heb ik wat problemen met mijn LPi-injectoren, maar ben ik me ook aan het focussen op zaken in het benzine-systeem. Vorige week zijn de benzine-injectoren ultrasoon gereinigd, maar ook dat biedt qua koud starten geen verbetering.
Bij het demonteren van de injectorrail merkte Thuur op dat hij het vreemd vond dat er bij mij een drukregelaar op de rail zat; bij een *70 zit de benzinedrukregelaar achter het motorblok boven het subframe. Bij zijn auto zit er géén 2e regelaar bij de injectorrail.

Eerste gedachte was dat ik de rail van het donorblok had, een 850R uit '96 (bij de 850 zit de drukregelaar alleen op de rail).
Even graven in het geheugen en navraag bij Eugène leerde mij dat we toen de complete injectorrail + brandstofleidingen van de V70 gehandhaafd hebben omdat bij de 850 de leidingen ook anders waren.

Welnu, ik heb dus 2 brandstofdrukregelaars; eentje boven het subframe, en een bij de injectoren. Hij is echt niet van de 850, want daar zitten regelaars met een benzineretourleiding; deze loopt bij mij ook anders direct het inlaatspruitstuk in (onder gasinjector 5).

De drukregelaar bovenin:


De V70 rail met brandstofleidingen:


Ik heb in Vadis zitten neuzen, en daar kom ik hem volgens mij ook tegen (nummertje 7 in het plaatje?).


Kunnen andere *70R/T5 rijders eens kijken of zij hem hebben? O.a. Arthur dus niet in zijn T5.
Ben ik, in geval van een defecte regelaar de sjaak dat ik gelijk 2 stuks moet vervangen? Of zijn die dingen eenvoudig te testen?

Thanks voor input ;)

Rogers XC 70 2000

Joost,
Net even gekeken bij mijn v70 2.4t.
Ik heb deze regelaar ook onder de injectorrail zitten.

Roger

)()()sT

Dank je, Roger :)

Thuur dus maar eentje....
Weet iemand waarom er bij sommigen dan 2 stuks zitten?

:eusa_angel:

Sbv

Joost,
Neem eens contact op met Koenne. Die heeft het blok van mijn S70 in zijn 850 gezet en volgens mij andersom tegen een vergelijkbaar probleem met injector rail aangelopen.

)()()sT

Dank je Sander,
Kun jij dan ook eens kijken of jij in de huidige R r ook twee hebt?
En welk motornummer.... Op mijn d-kap staat nu B234T5, maar dat de donor ;)

francois

he joost heb ook maar een onder rail


hoe zoooooo 2 raar   :eusa_doh:

Emiel


Emiel

Tis ook geen drukregelaar, tis een pulsdemper.

Zoek en gij zult vinden;


)()()sT

Thanks  ;D
Zie je, ik heb nog een cursus Vadis nodig  :eusa_doh:
Ik dacht in eerste instantie ook die 21, maar in het lijstje rechts staat hij niet genoemd. Waar kun je, in dit geval die toelichting op 21 dan vinden?

;)

Emiel

Informatie manager >>> Groep 2 (motor) >>> Constructie en Werking >>> Constructie en Werking >>> Groep 28 (Ontstekings- en regelsysteem) >>> Regelfuncties >>> Brandstofverdeling (tweewielaandrijving).

Alstublieft. :evil:

bassie81

Als 21 de drukregelaar is, waarom geeft Vadis dan bij nummer 7 de omschrijving drukregelaar?

Een pulsdemper is toch wat anders als een drukregelaar??

thuur

Citaat van: bassie81 op 06-07-2009 10:53:09
Als 21 de drukregelaar is, waarom geeft Vadis dan bij nummer 7 de omschrijving drukregelaar?

Een pulsdemper is toch wat anders als een drukregelaar??

7 is de drukregelaar.


Gr :D

bassie81

de T-5 blijkt twee drukregelaars te hebben. Die onder de injectorrail en nog eentje bij het brandstoffilter (neerstrooms). Beide kosten rond de €100


Testen is mogelijk door de brandstofdruk bij de drukregelaar te meten. Hoe dat precies moet en waar je op moet letten is mij nog een raadsel, maar er is vast wel iemand die dat kan vertellen....