geen remdruk meer!!!!!

Gestart door Rijns_t5r, 15-09-2009 09:53:31

Vorige topic - Volgende topic

Rijns_t5r

afgelopen donderdag afgereist naar milaan voor de f1,kreeg ik zaterdag telefoon van de vrouw auto remde niet meer,gelukkig was er niets gebeurt :D,ze was nog wel op haar gemakkie 10 km naar huis gereden  :eusa_wall:,maarja,als je nu tien keer trapt op het rempedaal remt hij heel zachtjes met het pedaal op de bodem.
ik denk aan de hoofdrem cylinder of de rempomp,hoe kan ik uitsluiten welke ik moet vernieuwen,en is het heel veel werk om het zelf te doen?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

Mocht het de hoofdremcilinder zijn, ik heb die van de Engelse nog liggen.

En alwéér iets dat er mee stopt........... Het zit je niet mee dit jaar, hè?  :-\

Rijns_t5r

ja marcel,moet zo niet doorgaan word er een beetje  :'( van

mmar waar zit die hoofdremcylinder?en is tie moeilijk te demonteren?

elianmars

Dat is de "zilverkleurige buis", waarop het reservoir van de remvloeistof is gemonteerd.

Het is wel te doen om die zelf te vervangen, maar eerst zien of die wel de oorzaak is van het probleem.

Sbv

Anders heb ik er denk ik ook nog wel 1 liggen

Rijns_t5r

kijk das mooi,maarrrrrrrrrrr hoe kom ik ernu achter wat kapot is,ga nu naar mijn garage ff het gereedschap ter hande te nemen,is even kijken of ik wat bijzonders ziet :-\.
ik vraag mij af als de rempomp ter ziele is kan je dan nog koppelen,of staat de koppelings cilinder hier los van?

robert

arjenT5R

Ik zou eerst ff kijken of je niet ergens een lekkage hebt ?  en of er nog wel gnoeg remvloeistof in je reservoir zit. Als er lucht in zit remt ie ook voor geen meter meer.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Rijns_t5r

nou het lek is boven,had hier al wat meer over gelezen,de rempomp is overleden er hangt allemaal olie onder en het nivo in het remolie potje is gezakt tot bijna minimum  >:( maarnu is het erg veel werk om deze te demonteren en waar moet ik op letten?
volgens mij kan emiel mij hier meer over vertellen.
nu even hunterparts bellen voor een andere rempomp.

robert

Rijns_t5r

hunterparts heeft hem niet,help waar moet ik nu zoeken  ???
marcel heeft hem ook niet meer.
nergens is er 1 tweede hands te vinden,wat nu?

Sbv

Heb net PB gestuurd dat ik deze mogelijk nog wel heb liggen

thuur

Als het maar een oud type is met TRACS.

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 15-09-2009 22:21:14

Gr ;)

Wat bedoel je met oud type?

thuur

Citaat van: elianmars op 15-09-2009 22:35:33
Citaat van: thuur op 15-09-2009 22:21:14

Wat bedoel je met oud type?

Tot ergens halverwege 1995, dus met de auliminiluminium ABS controller. Zowel de pomp als het verdeelblok zijn met de komst van de plastic controller gewijzigd. Dat ga je niet 1-2-3 passend krijgen.

Gr ;)

elianmars

Oei............ Dan gaan er een paar afvallen, ben ik bang.

Misschien dat Dirk wel een goede heeft liggen? Ik weet niet van welk jaar de sloper was?

thuur

Citaat van: elianmars op 15-09-2009 22:58:15
Oei............ Dan gaan er een paar afvallen, ben ik bang.

Misschien dat Dirk wel een goede heeft liggen? Ik weet niet van welk jaar de sloper was?

Een diesel met een oude controller bestaat niet :D

Gr :-\