iemand ervaring met MCC ombouwen naar ECC??

Gestart door gltman, 26-09-2009 18:01:26

Vorige topic - Volgende topic

gltman

hallo,
vraag me af of er al eens iemand eerder MCC (manuele airco) heeft omgebouwd naar een ECC (elektronisch geregelde) . betreft een 850 van 94 met Deltamil airco systeem. De vraag die ik er dan bij heb, wat heb ik er allemaal bij nodig afdgezien van alle stelmotoren, temp. voelers, ecc paneel etc.

Bedrading zal er nog niet in zitten denk ik. Als iemand wat weet hoor ik het graag

thuur

Nog niemand bij mijn weten. Je moet het complete kachelhuis vervangen (klepbediening door motoren ipv. bowdenkabels). Zijn genoeg topics over met gedetailleerde info.

Gr :D

-D©©©L-

Je kan een kachelhuis voor handmatige bediening redelijk makkelijk ombouwen naar motorsturing, de armpjes voor de kabels gaan er dan af en de motoren+vertandinf erop. De kabelboom van een volvo ECC is bijna volledig losstaand van de rest van de kabelboom, die kan je eigenlijk vrij makkelijk "omhangen" alleen de koppeling van de interieur sensoren gaat door een gezamelijke stekker. 
Het meest listige in jou vraag is het woordje "deltamil". Die gaat net even anders om met de sturing van de compressor (andere sensoren) dan een standaard volvo ECC. Het is misschien een optie om een deltamil ECC op te zoeken, en die 1:1 (met alle bedrading) om te bouwen naar jou wagen.