(Gekookte) lijnolie

Gestart door Marijn Degens, 11-11-2009 20:28:48

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Om de bumbertjes en zijstrippen weer mooi te krijgen (en te houden) heb ik begrepen dat gekookte lijnolie een goedkope en makkelijke oplossing kan bieden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hebben we het dan over dit spul: http://www.gekooktelijnolie.nl/index1024.php ?

Marc O.

Gewoon bij de Gamma halen joh, net zo makkelijk ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Wout309t

5 Euro idd bij Gamma voor 0,5l. Werkt perfect.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Marijn Degens

mevita

maar ben voorzichtig als je het gebruikt dat je niet op de lak knoeit, meteen goed afpoetsen anders als het gedroogt is op je lak krijg je het heel moeilijk er weer vanaf,

gr mevita

michiel

En bovendien, niet als een prop weggooien na het klusje. Het spul kan nl gaan broeien en dan vliegt ineens je vuilnisbak (of erger) in de hens.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Jeff

Nog een tip, zorg ervoor dat het goed droog weer is als je eraan begint. Mocht je het erop hebben gesmeerd en het gaat regenen, wilt het er nog wel eens aflopen ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

R o b

-D©©©L-

Kwast ? zet je het er wel heel erg dik op.

Zie overige 100+ lijnolie topics.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2009 09:14:26
Kwast ? zet je het er wel heel erg dik op.

Zie overige 100+ lijnolie topics.

Ik dacht ook al, een kwast?

Ik maak een puntje van een doek iets vochtig met lijnolie, zodat je het goed te doseren is en niet snel op de lak komt en wrijf dat op de te behandelen delen. Even laten drogen en weer uitpoetsen.

Henk855

Ik heb een demo gezien van Car-Tec vinyl cleaner tijdens de NHP meeting en dat werkt echt super. Het is een gewoon transparant middel en je brengt het aan met een sponsje. Bumpers worden als nieuw en uitpoetsen is overbodig. Verder hoef je het maar 1 X per half jaar te gebruiken en zeer zuinig in onderhoud, zelf denk ik dat het op siliconen basis is want water loopt er zo van af. Voor de prijs van 7,50 hoef je het niet te laten denk ik.
Anderen ook ervaring met dit middel? Lijnolie wil nog wel eens plakkerig zijn en zoals gezegd een probleem om het van de lak af te krijgen als je iets te laat bent.

Sjors

http://www.cartec.nl/ 
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

lijnolie gaat heel makkelijk van de lak af; met lijnolie.

forestav70

Als het nog vers is wel. Oiv zonlicht polymeriseren de onverzadigde bindingen van de lijnolie en wordt het hard. Linoleum bv is ook van lijnolie gemaakt. Een oude wijze van roestwering is lijn olie op het ijzer en de brander ertegenaan. Zo bouwde men koolstof in het ijzer en kreeg je een heel primitieve vorm van RVS. Mooi spul dus maar verwijder het direct van je lak!!

grrrt  Marcel

pwassink

Citaat van: sjors855 op 12-11-2009 09:35:15
Ik heb een demo gezien van Car-Tec vinyl cleaner tijdens de NHP meeting en dat werkt echt super. Het is een gewoon transparant middel en je brengt het aan met een sponsje. Bumpers worden als nieuw en uitpoetsen is overbodig. Verder hoef je het maar 1 X per half jaar te gebruiken en zeer zuinig in onderhoud, zelf denk ik dat het op siliconen basis is want water loopt er zo van af. Voor de prijs van 7,50 hoef je het niet te laten denk ik.
Anderen ook ervaring met dit middel? Lijnolie wil nog wel eens plakkerig zijn en zoals gezegd een probleem om het van de lak af te krijgen als je iets te laat bent.

Sjors

http://www.cartec.nl/ 

Brrr ..

Aan mijn auto's nooit geen siliconen ..   :eusa_hand:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂