Lpg in een 2 of een 2,5 liter blok

Gestart door Hoppe, 18-11-2009 23:13:33

Vorige topic - Volgende topic

Hoppe

Beste forumers, ik ben nieuw hier. Na jaren een mercedes fan te zijn geweest ben ik na de slechte kwaliteit van de laatste modellen overgestapt naar een Skoda. Een top auto, ik reed deze auto zakelijk maar door verandering van werk (gedwongen) moet ik weer zelf gaan bezitten :-[.
De keus wordt vrijwel zeker een Volvo, een 850, V70 of 940 lijkt me ook wel wat.
Heel klein kansje op een V40! Ik wil op Lpg gaan rijden, G3 natuurlijk(niet voor het milieu maar voor de beurs). Ik heb al het nodige gelezen over klepstoters en dat modellen na 2000 het minder lijken te doen op Lpg. Mijn vraag is echter of er ook nog verschil in betrouwbaarheid, dus kosten zit tussen de 2 of de 2,5 ltr blokken?
Budget is beperkt max 5000, de auto's die ik tot nu toe heb gezien vielen erg tegen, zeer hoge KM standen of erg oud, van voor 94. Opvallend aan de auto's die ik nu heb gezien dat er veel bij waren die af vielen op schade of gebrek aan historie, ik heb geen rotte roest bakken gezien. Volvo lijkt het roesten een stuk beter op orde te hebben dan Mercedes van vergelijkbare jaren.
De 940 spreekt me ook erg aan omdat ik erg van achter wiel aandrijving hou, hoe houden die blokken het op Lpg? Kortom alle info van de do's en don't zijn welkom. Het importeren van een auto is ook een mogelijkheid, maar met het oog op de kosten moet er dan wel Lpg in zitten, heeft iemand ervaring met het keuren in NL naar G3?
Oh ja. ik man 41 jaar, Breda, NAC, kind, vrouw, huisje , boompje, beestje, toe aan een Volvo of midden in een midlife? ;)

EdenAli

voor 5000  ;D mag je de onze wel overnemen 222222 op de klok en G3

daytonawim

kijk eens op mobile.de, daar is vast wat te vinden, ook in de S70 sfeer met en zonder turbo :-)

Inbouw van een Lpi installatie kost ongeveer 2500 Euro, als je een wat oudere lpg installatie hebt
loop je risico met vervanging van verdamper op pomp, wat al snel in de euro's kan lopen.
bovendien hebben deze vaak al een ton of 3 achter de kiezen.

Ik heb met 2 ton een installatie laten inbouwen. ( S70 T5 maar die vind je  niet zo snel)

Zit je hoog uit met wat invoer kosten, (waardoor je budget mischien een paar honderd euro te krap is)

FGG

Houd er rekening mee dat niet alle 850's zomaar het G3-predikaat krijgen wanneer je LPG laat inbouwen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Zou je voor een v70 gaan dan is er wel wat te vinden op Marktplaats, 1998 kmstand rond de 300dkm.
Persoonlijk vind ik deze wel iets, is van een particulier http://link.marktplaats.nl/294642045
Over het algemeen maakt de kmstand niet zoveel uit, 300dkm is voor een 2.5 10V niet veel
De onderhoudshistorie is veel belangrijker, goed onderhouden dus!

O ja, iets over de kmstanden en brandstof..................
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25776.msg711509.html#msg711509
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Snellebaksteen

Een 850 2.5 10v is geen snelle auto, je kunt leuk meekomen en de top ligt boven 200 maar een racemonster is het niet. Een 2.0 op LPG heeft nog iets minder adem. Persoonlijk zou ik niet voor minder dan een 2.5 gaan. Kilometerstanden moet je je niet door laten afschrikken. Een missende onderhoudshistorie is veel enger.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

onnaj

Evt een 2.0, 2.3 of 2.5 Turbo gaan ook goed op LPG, mits voorzien van LPI of een dergelijk systeem. Niet met een verdampersysteem iig!

Hoppe

Citaat van: FGG op 19-11-2009 07:58:31
Houd er rekening mee dat niet alle 850's zomaar het G3-predikaat krijgen wanneer je LPG laat inbouwen.

Dat is een bekende valkuil, veel auto's worden aangeboden als een G3 maar zijn het niet. Altijd even checken via www.rdw.nl
Bij de bekende autosites kan je deze misleiding ook aangeven waarna de dealer op zijn vingers wordt getikt.

De auto op marktplaats ziet er goed uit maar ik wil geen automaat ivm het trekken van caravan en zware karren, derhalve is een trekhaak er op een must.

elmarconi

Citaat van: Hoppe op 19-11-2009 20:02:09
De auto op marktplaats ziet er goed uit maar ik wil geen automaat ivm het trekken van caravan en zware karren, derhalve is een trekhaak er op een must.

Ahum, ik zou er liever een vinden zonder trekhaak. Dan is de koppeling tenminste niet jarenlang mishandeld om van alles en nog wat over de Brennerpas te sleuren. Trekhaak van de sloop kost je de kop niet.
--
Autogas Inside . . .

EdenAli

Wij hebben een automaat en ik moet zeggen trekt goed met een aanhanger erachter
Laatst een sloopgolf voor mijn buurman opgehaald en... met een tandemasser erachter geen centje pijn.
Kreeg nog het compliment dat er best wel veel vermogen in zat ;D :eusa_whistle:

kollekol

Mijn ervaring is dat als er 350000 + op LPG is gereden (zeker met wat meer vermogen=>warmte) er toch wel eens een koprevisie aan zit te komen. Bij mij (V70 2.5 20V '98) waren na 340dkm de kleppen behoorlijk in de zittingen gezakt en had de 2e cylinder aanzienlijk compressie verlies. De onderhoudshistorie zegt mi niets over HOE er in de auto gereden is. Veel hard rijden eist toch z'n tol op den duur. Ik denk dat 10V hier toch beter tegen bestand is (zelfde blok/minder hitte).

stap

een andere ervaring van mij daar tegenover: een 2.5 10v, loopt erg mooi, zeer minimaal olieverbruik en nooit iets aan de kop gehad. Volgende week ga ik over de 550.000 km, op g3. Auto is een v70 van '98.  (en over te nemen voor een drol)

Citaat van: kollekol op 03-12-2009 10:19:52
Mijn ervaring is dat als er 350000 + op LPG is gereden (zeker met wat meer vermogen=>warmte) er toch wel eens een koprevisie aan zit te komen. Bij mij (V70 2.5 20V '98) waren na 340dkm de kleppen behoorlijk in de zittingen gezakt en had de 2e cylinder aanzienlijk compressie verlies. De onderhoudshistorie zegt mi niets over HOE er in de auto gereden is. Veel hard rijden eist toch z'n tol op den duur. Ik denk dat 10V hier toch beter tegen bestand is (zelfde blok/minder hitte).
Citaat van: kollekol op 03-12-2009 10:19:52

aardigebas

Je kunt ook een goede 850 kopen met weinig kilometers met onderhouds historie
laat hier vervolgens lpg inzetten en je lacht iedereen uit.

Heb ik zelf ook gedaan:
850 gekocht uit 1996 met 155.000 op de klok met volledige historie, a.s. maandag gaat er een lpg installatie in bij een erkend rdw garage die mij hebben verzekerd dat deze G3 krijgt! Kost me 2000 en heb daarna 2 jaar garantie en onbeperkt km garantie.
Ben ik voor 4000 euro klaar (auto en lpg) en rij je nog jaren als een vorst.

Walter vd Weegen

Mijn ervaring: vorige 850 was een 2.5 10v op LPG: geen noemenswaardige kosten aangehad bij een km historie van 360.00 tot 430.000 en auto was toen nog in puike conditie. Ingeruild bij de aanschaf van een 2.0R op LPG, en dat is nog veel leuker! :eusa_dance:

KIM

Ik heb 610.000 km op G2 gereden in mijn vorige GLT Automaat.
Toen durfde ik het wel aan om een R Automaat op LPI te zetten.

Mijn ervaring is dat de kop uit de 700/900 serie niet zo sterk is als die van een 850.

Ook vwb aanhangers zijn er om bovengenoemde redenen niet veel problemen met een automaat te verwachten.