dakdragers/kart

Gestart door gerritjan, 25-12-2009 14:30:26

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

Effe een vreemde vaag maar heeft er iemand ervaring met het vervoeren van een kart
Deze wil op dak [dakdragers ]of iets dergelijks vervoeren ,of zelf iets voor maken
Er zitten al wel dak rails op [v70 xc]
Alle tips zijn natuurlijk welkom het mooiste is natuurlijk een aanhanger  maar dat wil ik niet ivm met de ruimte thuis/schuur

ger

animalT5R

Je dakdragers kunnen maar een x aantal gewicht aan,en ik denk dat een kart te zwaar word.
Er is volgens mij al eens een topic over zoiets geweest meen ik me te herrinneren,weet alleen niet 1 2 3 waar die staat.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

pwassink

Twijfel een beetje,  maximum dakbelasting is of 85 of 100 kilo, kan het exacte even niet vinden

Wat weegt die kart  en wat gaat er nog bij aan steunen,rails, klemmen etc . ?   :eusa_think:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Het lijkt me ook een flinke klus zo'n zwaar ding op het dak te krijgen. Ik weet wel van mijn dakkoffer dat je met gestrekte armen moet tillen en dat is zwaar. Ieder aan 1 kant van de auto achter de auto staan en dan met gestrekte armen naar voren lopen.

De dakkoffer weegt leeg denk ik een kilo of 25 en dat is al een hijs met 2 man.  :eusa_think:

Laten vallen betekent ook schade met alle gevolgen van dien... Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

gerritjan

ik gok op een kilo of 50a60
Maar ik begrijp dat het beter is van niet
gr ger
ger

Ben

Kijk eens naar de aanhanger van Philipe.
Daar past die Kart misschien wel in.

henry classic v70

Wij deden dat zo'n 25 jaar geleden altijd zo; de kart op de dakdragers en deze vast schroeven met uitlaatklemmen, zat muurvast en we reden er destijds gerust 150 mee op de snelweg....... :eusa_whistle:
(waren wel van die dakdragers die je in de goot moest vastdraaien)
En wat ik me nog kan bedenken is dat we met z'n 2-en de kart optilden en iemand de wagen eronder reed, je bent wel afhankelijk van anderen.
Past ie niet in de bagage ruimte als je de slicks eraf draait en kleine stepwieltjes erop zet? Met een paar rijplaatjes zou het dan misschien wel lukken, ben benieuwd hoe je dit gaat doen :eusa_think:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

gerritjan

Tja precies weet ik het nog niet ,op dak leek mij het gemakkenlijkst ten minste ik heb ze wel eens zo zien rijden
Anders moet hij maar in mijn service3 bus van de zaak maar daar kan hij in de breedte niet in dus dat is ook lastig
Het zal wel goed komen ga ik van uit
gr ger
ger

Snellebaksteen

Ik zou het even moeten nakijken maar ik meen toch werkelijk gelezen te hebben in de gebruiksaanwijzing van de originele Volvo dakdragers die ik voor onze roffel heb dat de maximale daklast 125 kg is. Das best veel hoor. Dit zijn de dragers voor sedan en estate zonder roofrails.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

henry classic v70

Hoe breed is de kart dan? (voorkant/achterkant)
Ik weet niet meer of de slick's buiten het dak uit staken, bij ons destijds.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

gerritjan

Heb je hem ook op dak gehad dan? Henry
ger