Spuiten de injectoren in batch in?

Gestart door Piet, 08-01-2010 13:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Weet iemand of in een 850R uit 1996 de 5 injectoren in nog batch ingespuiten?

Turbo-Geek

Geen idee, de heren tuning alhier zullen je dat kunnen vertellen.

Batch wil zeggen dat de injectoren allemaal tegelijk inspuiten, ook al is het niet het inspuit moment voor die cilinder, de brandstof komt dan een fractie van een seconde toch wel in de zuiger.
Klinkt onlogisch maar het principe wordt gebruikt en werkt in een motor waarbij niet direct in de cilinder wordt gespoten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KIM

Non-sequentieel zoals dat dan heet is al redelijk ouderwets (= begin van motormanagement systemen).
Ik verwacht dat alle 850 / X70 benzinemotoren sequentieel (per cilinder) inspuiten.

Turbo-Geek

Het lijkt mij ook aangezien de motor zowel een krukas als een nokkenas sensor heeft.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KIM

Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Piet

Citaat van: KIM op 08-01-2010 15:44:21
Non-sequentieel zoals dat dan heet is al redelijk ouderwets (= begin van motormanagement systemen).
Ik verwacht dat alle 850 / X70 benzinemotoren sequentieel (per cilinder) inspuiten.

Je zou inderdaad verwachten dat het na het K-jetronic tijdperk niet meer voor zou komen, maar het schijnt dat het tot 2005 toch nogal eens voorkwam.
Ik denk dat de motronic 4.3 het wel sequentieel zal doen, maar weet dat dus niet zeker.

arjenT5R

lijkt me dat ze per cilinder geregeld worden
k-jet spuit continu in das nog ouderwetser  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbo-Geek

#7
Citaat van: KIM op 08-01-2010 18:20:26
Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Precies, maar ook voor sequentiele injectie want voor batch heb je voldoende aan je krukas. Maw als je die sensor (nokkenas) toch hebt is sequentieel mogelijk en neem ik aan dat ze die zullen gebruiken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Piere

Citaat van: Turbo-Geek op 08-01-2010 18:55:34
Citaat van: KIM op 08-01-2010 18:20:26
Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Precies, maar ook voor sequentiele injectie want voor batch heb je voldoende aan je krukas. Maw als je die sensor (nokkenas) toch hebt is sequentieel mogelijk en neem ik aan dat ze die zullen gebruiken.


Precies? Niks van.
Voor je ontsteking heb je helemaal geen nokkenassensor nodig. Die dient enkel voor de inspuiting (sequentieel inderdaad) en moest die uitvallen, dan gaat je motor nog draaien doordat de inspuiting dan simultaan verloopt.

Voor je ontsteking heb je enkel een nokkenassensor nodig als je een DIS-ontsteking hebt (= verdelerloze ontsteking) en aangezien er bij mijn weten op onze 850's/x70's nog altijd een verdeler zit op de inlaatnokkenas hebben onze Roffels geen DIS-ontsteking :)

OT: Sequentiëele inspuiting dus ja ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Turbo-Geek

Citaat van: Piere op 08-01-2010 19:42:25
Citaat van: Turbo-Geek op 08-01-2010 18:55:34
Citaat van: KIM op 08-01-2010 18:20:26
Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Precies, maar ook voor sequentiele injectie want voor batch heb je voldoende aan je krukas. Maw als je die sensor (nokkenas) toch hebt is sequentieel mogelijk en neem ik aan dat ze die zullen gebruiken.


Precies? Niks van.
Voor je ontsteking heb je helemaal geen nokkenassensor nodig. Die dient enkel voor de inspuiting (sequentieel inderdaad) en moest die uitvallen, dan gaat je motor nog draaien doordat de inspuiting dan simultaan verloopt.

Voor je ontsteking heb je enkel een nokkenassensor nodig als je een DIS-ontsteking hebt (= verdelerloze ontsteking) en aangezien er bij mijn weten op onze 850's/x70's nog altijd een verdeler zit op de inlaatnokkenas hebben onze Roffels geen DIS-ontsteking :)

OT: Sequentiëele inspuiting dus ja ;)

I stand corrected !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

De 20V's van voor 1996 (met V-VIS dus) hebben batch inspuiting.

KIM

Citaat van: Piere op 08-01-2010 19:42:25
Citaat van: Turbo-Geek op 08-01-2010 18:55:34
Citaat van: KIM op 08-01-2010 18:20:26
Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Precies, maar ook voor sequentiele injectie want voor batch heb je voldoende aan je krukas. Maw als je die sensor (nokkenas) toch hebt is sequentieel mogelijk en neem ik aan dat ze die zullen gebruiken.


Precies? Niks van.
Voor je ontsteking heb je helemaal geen nokkenassensor nodig. Die dient enkel voor de inspuiting (sequentieel inderdaad) en moest die uitvallen, dan gaat je motor nog draaien doordat de inspuiting dan simultaan verloopt.

Voor je ontsteking heb je enkel een nokkenassensor nodig als je een DIS-ontsteking hebt (= verdelerloze ontsteking) en aangezien er bij mijn weten op onze 850's/x70's nog altijd een verdeler zit op de inlaatnokkenas hebben onze Roffels geen DIS-ontsteking :)

Sorry; zit met mn kop in modernere technieken (nieuwe auto's) en dus voertuigen met 1 bobine per cilinder.
Bij DIS heb je 'm trouwens ook niet altijd nodig; kijk maar naar de 2CV. Maar da´s een 2 cilinder  ;D

Piere

Citaat van: KIM op 09-01-2010 00:09:26
Citaat van: Piere op 08-01-2010 19:42:25
Citaat van: Turbo-Geek op 08-01-2010 18:55:34
Citaat van: KIM op 08-01-2010 18:20:26
Die heb je sowieso voor je ontsteking nodig.

Precies, maar ook voor sequentiele injectie want voor batch heb je voldoende aan je krukas. Maw als je die sensor (nokkenas) toch hebt is sequentieel mogelijk en neem ik aan dat ze die zullen gebruiken.


Precies? Niks van.
Voor je ontsteking heb je helemaal geen nokkenassensor nodig. Die dient enkel voor de inspuiting (sequentieel inderdaad) en moest die uitvallen, dan gaat je motor nog draaien doordat de inspuiting dan simultaan verloopt.

Voor je ontsteking heb je enkel een nokkenassensor nodig als je een DIS-ontsteking hebt (= verdelerloze ontsteking) en aangezien er bij mijn weten op onze 850's/x70's nog altijd een verdeler zit op de inlaatnokkenas hebben onze Roffels geen DIS-ontsteking :)

Sorry; zit met mn kop in modernere technieken (nieuwe auto's) en dus voertuigen met 1 bobine per cilinder.
Bij DIS heb je 'm trouwens ook niet altijd nodig; kijk maar naar de 2CV. Maar da´s een 2 cilinder  ;D

1 bobine per cilinder, of 2 vonkenbobbines by 4 of 6 cilinders, voor beide systemen hetzelfde ;)

Om eerlijk te zijn
Ik kan me niet direct voor de geest halen hoe de ontsteking van een 2CV eruit ziet  :eusa_think:
En dat terwijl ik daar 2 jaar stage heb gelopen  :eusa_shifty:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

KIM

Dat is de oervader van de DIS bobine...