Ervaringen met Hankook Ventus V12 Evo 215/45/17

Gestart door innocenti, 16-01-2010 20:43:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

innocenti

Test in Autoweek van 2008 en test van Autobild zijn goed. Iemand ervaring met deze banden, ook als ze al goed gebruikt zijn en nog de helft van het profiel over hebben?

Henk855

Kennis van mij heeft ze op dit moment onder zijn wagen en vind het een prima band, hiervoor had hij Michelin Primacy en hij vind de Hankook net zo goed. Ik heb bij hem in de wagen gezeten en het geluid is heel acceptabel, qua rijgedrag heb IK er geen ervaring mee.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Turbobiker

Ik heb met 2 soorten Hankooks ervaring, beide gewoon redelijk tot goede banden (RS-2 zelfs super) totdat het nat wordt... De V12 ken ik niet.
De Tussenpaus

Sander Swinkels

Ik heb ook (van horen zeggen) goeie Hankook-banden gehad, onder mijn 306 cabriolet, en ik vond het helemaal niks.. Is al paar jaar geleden, dat wel.. Mijn monteur waar de auto in onderhoud is monteert die banden op al hun mercedessen en bmw's, maar ik hoef ik ze nooit meer.. Ik hou het bij Uniroyal Rainsport of bij Goodyear Eagle F1..

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

nielsmaneschijn

Ik heb iets andere Hankook Ventussen en ook die doen het prima, totdat het een natte klerezooi is.
Ook gaat mijn ride niet altijd mooi rechtdoor voor mijn gevoel, maar daar ga ik de banden niet de schuld van geven tot het tegendeel bewezen is. Aan de andere kant heb ik dit idee minder op de winterbanden.

innocenti

Zie http://www.autobild.de/artikel/reifentest-215-45-r-17_616142.html. Even doorbladeren naar pic 15.

Ik twijfel niet aan jullie eerdere bevindingen met Hankook banden. Maar de ene band is de andere niet, ook niet van hetzelfde merk. In bijgevoegde link worden de banden goed getest. In autoweek van 2008 had deze band zelfs de beste remweg op zowel nat als droog wegdek.

Vandaar de vraag naar specifiek deze band en niet naar algemene ervaringen van Hankook.

nielsmaneschijn

Goed punt.
Zeiden ze ook iets over hoe ze het doen bij sneeuw en ijs? Mijn offtopic Hankooks zijn dan wat griezelig.

innocenti


Freakybaby

Pak je rekenmachientje en reken de exacte getallen eens uit.. Ze zijn weer behoorlijk aan het afronden geweest bij AW.

Het is net wat jij belangrijk vindt voor een band. ADAC langeduur testen zijn in mijn ogen de beste tests die uitgevoerd worden. Dan weet je ook hoe snel je 200 euro bandje aan gort is bijvoorbeeld.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!