T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

Mooi setje inderdaad, hoop voor je dat het gaat passen.

MarcoV  :)

Wout309t

De 2 in de weg liggende leidingen kunnen misschien met kniekoppelingen 'platgelegd' worden?
Lijkt mij het makkelijkste.. als die knietjes er zijn tenminste.

Mooi setje inderdaad!
2011 V70 2.0T R-Design MT

maartendeb

Citaat van: Wout309t op 04-04-2012 14:07:14
De 2 in de weg liggende leidingen kunnen misschien met kniekoppelingen 'platgelegd' worden?
Lijkt mij het makkelijkste.. als die knietjes er zijn tenminste.

Mooi setje inderdaad!

Vanochtend Mesman aan de lijn gehad. Iets met kniekoppelingen leek mij ook een mooie oplossing, alleen die zijn er helaas niet. Met ze besproken dat ik eerst de leidingen loshaal van de injectoren, dan de buis monteer en probeer de leidingen pas te krijgen. Mocht ik dan langere leidingen nodig hebben, rij ik naar ze toe (op benzine) en maken ze het daar voor me af. Ik was trouwens gisteravond al begonnen met de bovenste leiding loshalen bij het verdeelblok maar dat bleef maar doorsissen. Joost gewhatsapped, die zei dat het wel even zou duren en dat ik ondertussen mooi een peuk kon roken haha  :evil: ;D Enfin, ik vond het iets te spannend allemaal, dus heb het even gelaten voor wat het is. Van de week poging 2.

UserID6342

Vaak ben je te bang ;D  Als je na een kwartier ofzo nog gas hoort sissen hoef je je eigen pas zorgen te maken ;D

triton

Misschien kan je de langste slangetjes ruilen met de korte waar de intercoolerbuis overheen zit .

Deze lange kan dan voorlopig over de intercoolerbuis.

Niet zo fraai maar wel leuke oplossing voor nu

André
Professioneel raddraaier

Teddy81

Het sissen kan inderdaad en behoorlijke tijd doorgaan!! Heb ik me ook over verbaasd!

Ludo

Citaat van: Teddy81 op 04-04-2012 19:59:20
Het sissen kan inderdaad en behoorlijke tijd doorgaan!! Heb ik me ook over verbaasd!

Stel je voor, dat het systeem snel z'n druk verliest, heb je dan een fotootje nodig?.
;D

De druk staat er meer dan 48 uren op, nadat de motor is stilgelegd.
Let op met losdraaien (langzaam doen) voor vuurwerk.

maartendeb

#937
Vanavond poging 2 gedaan, en volgens mij gaat het wel goedkomen zo :)

Met hernieuwde moed de gasleiding losgehaald. Het duurde uiteindelijk ongeveer een kwartier eer de druk van de ketel was. Daarna voorzichtig de leidingen + de 3 rechter injectoren losgehaald. Van 2 van de 3 losgehaalde injectoren kon ik de stekkeraansluiting bovenop gemakkelijk bijdraaien. Daardoor kon ik injectoren met de gasopeningen richting het blok monteren, met de stekkeraansluitingen naar de zijkant.

Gaanderweg wat foto's gemaakt:






Van de meest rechter injector kwam de aansluiting bovenop niet in beweging, dus die heb ik zo gelaten. Die zit nu wat maf zo met de stekker naar voren, maar ik durfde/wilde niets forceren. Het zit uiteindelijk zo:








De lange leiding loopt nu boven de injectoren langs en dus onder de pijp door. Dat ziet er mooier uit en is waarschijnlijk handiger als de pijp nog eens losmoet bij een bougiewissel oid. Ik heb nu ongeveer 1cm speling tussen de pijp en de bovenste gasleiding, en er staat niets onder spanning. Hopelijk is dat genoeg ruimte. Het blok zal wel wat kantelen maar vast geen centimeters? De injectoren hebben in ieder geval zat ruimte zo:




Daarna een half uur in het motorblok gelegen omdat ik een schroefje kwijt was, in het donker  :eusa_doh: Gelukkig teruggevonden en de oude situatie teruggebouwd:


Alles dubbel gecheckt, motor gestart, gasknop aan, wachten. Motor ging na een paar minuten en een klein tapje op het gaspedaal netjes over op gas, zonder gesis.

De afwerking doe ik als de complete set erop gaat, want het kan volgens mij nog wel wat netter. Misschien die andere 2 injectoren ook omdraaien als het een beetje wil, dan heb je een mooi rijtje boogjes langs de injectorrail.

Wel cool dat het gaat passen :) Hopelijk dit weekend de hele set erop. Dat wordt nog lachen met die slangklem onder op de ETM, want daar kom je volgens mij maar moeilijk bij. Ahh joh bakkie koffie erbij, komt vast wel goed!

UserID6342

Als de fanbehuizing eruit haalt, kun je makkelijk bij de slangklem komen van de ETM.  Stelt dan niets meer voor en de behuizing kun je bijna als laatste weer terugplaatsen.

elianmars


maartendeb

Citaat van: Dirk342 op 04-04-2012 22:36:28
Als de fanbehuizing eruit haalt, kun je makkelijk bij de slangklem komen van de ETM.  Stelt dan niets meer voor en de behuizing kun je bijna als laatste weer terugplaatsen.

Dank voor de tip Dirk, ga ik proberen :) Hopelijk wil dat nog een beetje met die grotere intercooler ertussen.

UserID6342

Daar heb je geen last van Maarten, je pakt de fan en behuizing in zijn geheel eruit.  Intercooler, radiateur en condensor blijven gewoon hangen.  Trek je zo omhoog als je de 2 of 4 boutjes even losschroeft en de electrische aansluitingen loshebt.  Stelt echt niets voor.

Ludo

Dat ziet er mooi uit zo.  :D
Een centimeter vrije ruimte, is meer dan voldoende.

)()()sT

Ik verwonder me elke keer over jouw enthousiasme :D
Wat denkt de buurt daar als je weer voor de zoveelste keer aan dat "ouwe hok" aan het kloten bent langs de straat? ;D

elmarconi

Citaat van: maartendeb op 04-04-2012 22:21:20

http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/reverse_intercooler_kit/17_rip_rechtsig.jpg

De lange leiding loopt nu boven de injectoren langs en dus onder de pijp door. Dat ziet er mooier uit en is waarschijnlijk handiger als de pijp nog eens losmoet bij een bougiewissel oid. Ik heb nu ongeveer 1cm speling tussen de pijp en de bovenste gasleiding, en er staat niets onder spanning. Hopelijk is dat genoeg ruimte. Het blok zal wel wat kantelen maar vast geen centimeters? De injectoren hebben in ieder geval zat ruimte zo:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/reverse_intercooler_kit/12_rip_over_lpi_injectoren1.jpg

http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/reverse_intercooler_kit/13_rip_over_lpi_injectoren2.jpg

Ik vind 1 cm wel weinig, er komen nogal wat krachten los bij flink accelereren of afremmen op de motor...
Eea hangt nathuurlijk enorm af van de staat en soort motorsteunen.
--
Autogas Inside . . .