T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maartendeb op 10-04-2016 13:19:55
Thuis raakte ik pardoes offroad. Gelukkig heb ik nu genoeg grip en kon ik weer vrij komen:

Zo, zo. Jij durft. ;D Waarschijnlijk ben jij er wel op eigen kracht uitgekomen. :eusa_shifty:

Ik niet. :eusa_angel:

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Weer lekker bezig geweest.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe Ben die sturen zo mooi krijgt!

maartendeb

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-04-2016 14:15:55
Zo, zo. Jij durft. ;D Waarschijnlijk ben jij er wel op eigen kracht uitgekomen. :eusa_shifty:

Net aan hoor, ik rook de visco al :P Jij doet wel het serieuzere werk zo te zien :)

maartendeb

T-5R: 383251, XC70: 242773 - Pakking olievuldop ring

Boeien, maar leuk allebei tegelijk:

T-5R: 383940, XC70: 242833 - Voorste lambdasensor

Die van de 850 heeft er slechts 38.240 km ingezeten. Had in de tuning de heating van het ding uit staan (reed met wideband), denk dat dat hem de das om heeft gedaan:

Die van de XC70 heb ik gelijk ook vervangen, het was nog de originele:

For what it's worth, deze vandaag voor het eerst onder de 10 gezien:

XC70: 242892 - 302 remmen + vloeistof + ashoezen/homokineet/keerring van aandrijfas RV + bumpergrille RV

Deze miste ik nog, gelukkig nog nieuw te krijgen:

Vorige ronde Emiel was opgevallen dat er een ashoes stuk was, deze ronde is hij gefixt:

De asmoer took some convincing:

De eerste keer dat ik de oprit afreed met de XC70 hoorde ik gekloenk van een homokineet. Mijn vermoeden was dat het die van de korte as was. Heb toen gelijk met de eerste lading onderdelen een homokineet besteld. Sindsdien had ik echter het gekloenk niet meer gehoord. Aangezien de homokineet van de lange as nu toch lost moest voor de ashoezen, dan maar op deze as laten zetten. Andere kant meldt zich vast binnenkort:

Ook zijn de 302 remmen gemonteerd, die ik netjes had bewaard van de 2.5T. Heb er wel nieuwe remslangen en blokken voor gescoord; de RVS slangen van weleer zitten nu op de 850, en de ATE Ceramic blokken vind ik crap, dus nu gewoon voor standaard ATE blokken gekozen:

Gelijk ook de remvloeistof vervangen en de boel goed rondom ontlucht:

Remt weer prima :)

XC70: 242896 - koelslangen (behalve de kachelslangen)

Het slangetje achterop het blok lekte pietsie, de rest had ook z'n beste tijd wel gehad. De kachelslangen doe ik een keer met de kachelradiateur (werd me voor nu ook iets te duur), de rest nu gelijk maar vervangen:

Ik vind de originele slangen zo fijn. Ze hebben oriĆ«ntatiestreepjes en daardoor zitten ze er zo op :) De grote, onderste slang is echter de laatste paar jaar fors duurder geworden. Zoveel geef ik nou ook niet om die streepjes  :eusa_shifty: Daarom heb ik deze eens van Gates besteld; 1/5e van de prijs, staat Made in the U.S.A. op, past prima, en Stefan was er ook wel positief over:

Super dat je die XC70 niet hoeft op te krikken tijdens deze actie, hoogte zat om koelwater af te tappen. En door de fijne werkhoogte vond ik het niet erg om even te pielen met het haakse koelslangetje van de turbo, kijken of dat lukt van bovenaf; goed te doen als je de leiding even loshaalt van de turbo en de "blinde" klem van te voren monteert:

Paar kiekjes nog:

En vanochtend ben ik met de XC70 bij de Airco meeting van de Volvo 850 Club geweest. Was weer een erg gezellige meeting :) Was zelf snel klaar; verdamper lek.

Ervoor had ik zelf alvast de kachelventilator gedemonteerd, erna heb ik gelijk wat aan weight reduction gedaan; away met de vintage carkit ;D

StefanCJ

Je hoeft niet goed te kunnen mikken met die trechter  ;D

classicT5

Leuk ontluchten zo op die schijf ;)

elianmars

Citaat van: classicT5 op 30-04-2016 21:10:46
Leuk ontluchten zo op die schijf ;)

Viel mij ook al op  ;D

KIM

Lekker bezig geweest!

triton

Leuk hoor , al die update's