T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Wat een heerlijk topdagje! Mooie kennisverbreding over turbo's voor mij. En natuurlijk even lekker geroffeld in de 2,5T want dat geluid moet wel goed geanalyseerd worden heh  8)  Fijn rijdt dat zeg, met zo'n turbo. Alleen dat stomme geluidje is nog niet weg :-\ Dennis850estate heeft al telefonisch advies gegeven. Moeilijk natuurlijk, maar misschien dan toch maar even een ritje naar Arnhem binnenkort  :eusa_whistle:

En die ruimte is nog fijner in het echt dan op de foto's!  :D

Dank voor de gezellige dag Maarten en Sander, we houden em d'r in  :eusa_clap:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

StefanCJ

Tsjonge ... Prachtige klusruimte, ideaal hoor!

Nu maar hopen dat je het geluid er snel uit krijgt.

Succes!  ;)

cas

waauw mooie ruimte  :D

mijn koppeling maakt ook n geluidje. een piepje... die oploopt naarmate ik meer toerenmaak. stationair hoor ik het ook een beetje.  maar als ik dan mn koppelingspedaal een cm intrap, is er opeens een mooie stilte..

druklagers!

ff op een meeting brainstormen lijkt mij  ;D

goed bezig!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maartendeb

Sbv

Mooi blauwe slangen Maarten.............

En bevalt het ?

maartendeb

Citaat van: Sbv op 17-12-2010 19:17:29
Mooi blauwe slangen Maarten.............

En bevalt het ?

Hehe thanks ;) Dankzij die turboklus was het binnen een kwartiertje gepiept! Eerst even sneeuwvrij gemaakt, daarna met campinglampje op het voorhoofd ingebouwd. Moet morgen op tijd weg, dus het was even niet anders ;D Schakelt een stuk strakker, voelt solide zo!

Joeri

:eusa_clap: Ik wil ook even in jouw auto roeren  ;)

maartendeb

Ik heb net m'n excel sheet maar weer eens bijgewerkt...Eigenlijk durfde ik niet, maar het werd wel eens tijd voor een reality check.  :eusa_boohoo:

Sinds 24-07-2009 30.000km gereden. Aan de 2.5T uitgegeven:

Onderhoud€ 6,707.26
Extras€ 1,142.50
Spielerij€ 4,389.12
Totaal€ 12,238.87 :o

Onderhoud en Extras (winterbanden, carkit) gaat van de huishoudpot, spielerij betaal ik zelf.

OK, ge-realitychecked, yikes... :eusa_shifty:

Sbv

StefanCJ

Ik heb in een excel documentje bijgehouden wat er aan de S70 is versleuteld (door MarcoV en mij). Ik ben me toen ook rot geschrokken, het blijft toch serieus veel geld.
Ik weet niet of je geldverslindende hobbies hebt, of je rookt, drinkt etc... maar zelf vind ik dat een hobby best wat mag kosten ...

Groetjes!

Vulk

En je hoeft enkel de meerkost te rekenen tegenover een "gewone" auto.

daytonawim

:eusa_whistle: :eusa_whistle: das wel heel veel geld hoor !

40 cent de km excl brandstof, verzekering en afschrijving

Joeri

SOOOOWWWW  :o Ik begrijp ineens waarom je een onverwachte nieuwe turbo niet zo ziet zitten... Mja, er zit een positieve kant aan, bij 30k per jaar kun je 10 jaar vooruit met de meeste onderdelen  :-* Ik zou er zeker nog een paar jaartjes in blijven rijden!

Ik ga het ook eens op een rijtje zetten....nadat ik moed heb verzameld...  :-\

maartendeb

Ik hoop er inderdaad nog een aantal jaar in te kunnen rijden Joeri, want het kan onderhand echt niet meer uit om deze te verkopen en alsnog een R te kopen :eusa_doh:

Naja, dan maar een look-a-like...Ik heb ons klusprojectje voor Q2/Q3 alvast opgepikt ;D (of ben je dan al op vakantie?)

Bumper is op 1 kras linksonder (op foto) na in perfecte staat, en wat een kleur ook! Maarja, die wordt "roze rabarber" binnenkort ;D
Op de terugweg (vanuit Den Helder!) nog even langs Nordicar in Heerhugowaard geweest. Daar even rond gereden met een monteur; hij zet in op de koppeling.

henry classic v70

Dat gaat superr mooi staan Maarten!!
Wanneer laat je 'm spuiten?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4