T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Mooi!
Had ik dat geweten; heb nog zo'n Brodit clip liggen.

maruska

Citaat van: petrolhead op 09-02-2011 22:10:16
Leuk relaas :D

Wellicht goed om te weten dat er vanuit het Volvoforum een R-meeting met andere volvo liefhebbers a.s. zaterdagochtend bij dezelfde dealer Verkerk te Utrecht is georganiseerd. Misschien vind je het leuk om ook even langs te komen met je nieuwe gadget.

wordt een druk dagje :-\
maar goed dat ik geen R heb ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bas850

Wat is dat voor app. op je telefoon

"to finish first, you first have to finish"

maartendeb

Citaat van: Bas850 op 10-02-2011 09:28:05

Torque, verkrijgbaar in de Android Market voor een paar euro. Leest OBDII sensor data uit, reset foutcodes, logt gps data, mooie app! :)

Bas850

Citaat van: maartendeb op 10-02-2011 09:39:30
Citaat van: Bas850 op 10-02-2011 09:28:05

Torque, verkrijgbaar in de Android Market voor een paar euro. Leest OBDII sensor data uit, reset foutcodes, logt gps data, mooie app! :)
En hoe heb je die op je OBD aangesloten dan?
"to finish first, you first have to finish"

maartendeb

Met zo'n bluetooth OBDII stekker van dealextreme.com

fooc

Das niet verkeerd die app.
Leest alles goed uit dus?

maartendeb

Zo, de R bumper zit erop. Van de week samen met een setje spiegelkappen naar de spuiter gebracht (dank BenB voor de tip!), en zaterdagochtend aan de slag!

Oude bumper exit:

En de rest:

Nou, die brackets waren nog zo knap, daar had ik geen nieuwe voor hoeven kopen :eusa_doh: Tijd voor de wissermotortjes. De linker ging uiteraard gemakkelijk, maar die rechter !@#$%. Halve voorkant losgehaald, toen kon ik hem er net aan tussen proppen. Dat was me niet gelukt als ik die bumper niet los had liggen.

Motortjes erin, waterleiding aangesloten, lampen er weer op en verse brackets/schroeven:

Dit viel me ook op. Is die buitentemperatuur meting stereo ofzo? Weet iemand waar deze voor dient rechtsvoor? Kon er geen plekje voor vinden, dus voor nu maar om het sleepoog gedrappeerd.

Tip van Sbv (dank): bestel ook die plastic strip tussen de bumper en de balk; die gaat deels kapot bij het demonteren. Volvo nummer 9151587.

Hier mis ik blijkbaar nog een bracket :eusa_eh:. Heeft iemand hier toevallig een foto van hoe een mistlicht vast hoort te zitten op een R bumper?

R bumper erop:

Voor het popnagelen eerst maar even testen :D

Daarna van die mooie Volvo popnagels erop. Volvo nummer 981989.

Klaar :eusa_dance::

Toen ik de bumper op ging halen bij de spuiter, schrok ik aanvankelijk; hij leek veelste donker :o Maar eenmaal op de auto valt het me erg mee. Auto is hier ook nog erg vies trouwens.

Gelijk de boel opgeruimd en naar binnen om op te warmen (ik had het K K KOUD). Vanochtend spierpijn als een malle, lekker ergonomisch gewerkt dus weer ;D Eerst even ontbeten, daarna de spiegelkappen gemonteerd.

De oude waren pretty faded:

Hier zie je wel goed kleurverschil:

Daarna naar zo'n bedrijf waar je auto door zo'n machine rijdt en dan komt ie er schoon uit  :eusa_shhh:

Dat scheelde al een hoop! Je ziet het wel een beetje, maar ik vind het niet storend eerlijk gezegd. In het voorjaar de auto maar eens goed poetsen en dan verder kijken.

Zo ik ben erg tevreden. Afgezien van een nieuwe kentekenplaat vind ik het voor nu wel weer even mooi geweest qua looks. Alhoewel, zo'n AWD uitlaat met extra pijp... :eusa_drool: :D

thijsj

Ziet er goed uit!

tom480

Mooi zo met een R bumper!
Alleen jammer dat er een kentekenplaat op moet.
Kan dat niet zonder ;D ??
- R1200GS -

Sbv

Maarten,
zo een bracket kan je ook wel zelf maken van een stripje metaal. Bij mij weten hebben we dat bij Richard destijds ook gedaan

maartendeb

Citaat van: Sbv op 20-02-2011 17:57:39
Maarten,
zo een bracket kan je ook wel zelf maken van een stripje metaal. Bij mij weten hebben we dat bij Richard destijds ook gedaan

Ik denk dat ik m'n Meccano maar eens bij m'n ouders op ga halen ;D

BenC70ES

Citaat van: maartendeb op 20-02-2011 17:52:45Dit viel me ook op. Is die buitentemperatuur meting stereo ofzo? Weet iemand waar deze voor dient rechtsvoor? Kon er geen plekje voor vinden, dus voor nu maar om het sleepoog gedrappeerd.
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/rbumper-extra-temp-sensor.jpg

Die sensor moet in de zijkant van de plastic plaat die onder de radiator komt.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joeri

Sjow, mooi man!  :eusa_drool: Het geheel staat em echt super mooi.  :eusa_clap:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Citaat van: BenC70ES op 20-02-2011 18:13:46
Die sensor moet in de zijkant van de plastic plaat die onder de radiator komt.

Gevonden en ingeplugd, dank! :)