Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Oh ja, voor de duidelijkheid: Op de foto liggen de 18 inch wielen er nog onder  ;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 30-11-2013 17:33:29
Wie mooi wilt zijn..... ;D
Het blijft een schitterende wagen zo, zou wel zoiets willen rijden :)

Ik ben er ook nog steeds heel erg mee in mijn nopjes. Normaal gesproken ben ik na 2-3 jaar een wagen wel zat, maar we gaan binnenkort het vierde jaar in en ik heb nog altijd geen zin in iets anders :)

triton

Citaat van: elianmars op 30-11-2013 17:38:37

Ik ben er ook nog steeds heel erg mee in mijn nopjes. Normaal gesproken ben ik na 2-3 jaar een wagen wel zat, maar we gaan binnenkort het vierde jaar in en ik heb nog altijd geen zin in iets anders :)

Heb anders nog wel een goede diesel in de aanbieding ;)

Nee hoor gaat niet weg
Professioneel raddraaier

elianmars

Citaat van: triton op 30-11-2013 17:47:31
Citaat van: elianmars op 30-11-2013 17:38:37

Heb anders nog wel een goede diesel in de aanbieding ;)

Nee hoor gaat niet weg

;D

Het deed me goed om Roetmobiel een aantal weken geleden weer te zien, maar toen je wegreed, was de liefde alweer een heel stuk minder. Ik hoor toch liever m'n eigen motortje knorren  :eusa_angel:

Chris

Citaat van: elianmars op 30-11-2013 17:06:50
Weinig te melden in dit blog. Er valt bijna niks te sleutelen aan de wagen  :eusa_shifty:

Vandaag eindelijk weer eens iets gedaan:

http://www.familie-verweij.nl/V70N/winterbanden2013.jpg

De winterbanden/wielen liggen er weer onder  ;D

Ik verbaas me over de geringe slijtage van de Nokian winterbanden, na 25000 km en een loden rechtervoet. Het stel dat vorig jaar op de achteras lag, heeft nog een profiel van 7,5 mm diep. Die op de vooras lagen, iets minder, 5,5 mm. Ik heb die met het meeste profiel nu voorop gelegd (Discussies hierover hebben geen zin, ik laat het toch zo, om gelijkmatige slijtage te hebben  :P ).

De zomerbanden beginnen nu wel op te raken. Rondom rond de 3 mm.
Ik weet alleen nog niet wat ik zal doen, volgend jaar. Het valt me met de 17 inch winterwielen opnieuw op dat het veel lekkerder rijdt dan 18 inch. Ik ben dus voor de zoveelste keer aan het twijfelen om de 18 inch weg te doen en ook 's zomers op 17 inch te gaan rijden.
Daar kan ik nog een paar maanden over nadenken  ;D

Hier nog een. Heb ze er toevallig gisteren onder gelegd, en ook hier nog ongeveer 6,5mm profiel. Valt ook mij niet tegen. Zomerbanden moet ik ook komend jaar nieuw hebben. Die zijn iets meer als 2mm dus hebben hun beste tijd wel gehad.

elianmars

Ah, daar was dit topic gebleven.......  ;D

Het is bijna kerstvakantie, dus de T5 zal er wel even voor zorgen dat we niet zonder problemen richting de Ardennen kunnen gaan  ::)

Vanavond heb ik de jongens bij de voetbal afgezet om te trainen en toen viel me op dat er herrie onder de motorkap vandaan kwam. De vacuümpomp van de remmen blijft continu draaien. Waarschijnlijk is de sensor/schakelaar die de boel regelt kapot. Zodra ik de stekker op de schakelaar afkoppel, stopt de vacuümpomp met draaien. Morgen maar bestellen bij Hooftman en hopen dat dat het euvel is. Anders wordt het verder zoeken.

Ik heb de boel nog niet uitgelezen, dus weet niet of er eventueel een foutcode is. De laptop met Vida ligt op de zaak en ik heb nu even (nog) geen zin om die te gaan halen. Is ook zo'n takke-eind lopen  :eusa_shifty:  ;D

StefanCJ

Oei, straks beginnen de N-en ook al ouderdomskwalen te krijgen  :eusa_shifty:.

Hopelijk is 't te verhelpen voordat je naar België gaat. Veel plezier daar in ieder geval met vrouw en kidzzz  ;)

RRRRR_Ramon

Weinig te melden in dit blog. Er valt bijna niks te sleutelen aan de wagen  :eusa_shifty:

Dat moet je ook nooit roepen!  :eusa_naughty:

Succes met oplossen en alvast een fijne vakantie!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-12-2013 19:42:44
Weinig te melden in dit blog. Er valt bijna niks te sleutelen aan de wagen  :eusa_shifty:

Dat dacht ik net ook, toen ik het zag staan  :eusa_shhh:

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 18-12-2013 19:44:04
Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-12-2013 19:42:44

Dat dacht ik net ook, toen ik het zag staan  :eusa_shhh:

De laatste sleuteldag van de club heb ik laten passeren, ik had ook een keer niks...

Nu ben ik hem aan het demonteren  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Bouke

Hij is toch nie groen :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Bouke op 18-12-2013 20:03:42
Hij is toch nie groen :eusa_whistle:

Letterlijk en figuurlijk niet, nee  :eusa_angel:

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 18-12-2013 19:30:37

Het is bijna kerstvakantie, dus de T5 zal er wel even voor zorgen dat we niet zonder problemen richting de Ardennen kunnen gaan  ::)

Gelukkig hebben jullie nog een Fiat.

;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 18-12-2013 20:19:38
Citaat van: elianmars op 18-12-2013 19:30:37

Het is bijna kerstvakantie, dus de T5 zal er wel even voor zorgen dat we niet zonder problemen richting de Ardennen kunnen gaan  ::)

Gelukkig hebben jullie nog een Fiat.

;D

Qua rijden niks mis mee, alleen ben ik bang dat de bagageruimte bijlange na niet groot genoeg is  :eusa_shifty:

StefanCJ