435R & werk in uitvoering.

Gestart door -D©©©L-, 24-07-2010 16:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

V70R Automaat, 1998, LPi & achterstallig onderhoud.   ::) :eusa_shifty:




Todo:

- Radiateur vervangen (lek)
- Koelwaterslangen vervangen
- Koelwater expansie tankje vervangen (gescheurd)
- Startmotor nazien (heeft eigen mening)
- Carterventilatie vervangen

- Schokdempers voorzijde vervangen (versleten)
- veerschotels en veerpootlagers voorzijde vervangen (versleten)
- Draagarmen vervangen (ral)
- Stuurkogels vervangen (speling)
- Achteras rubbers vervangen (versleten)

- Koplampwissers gangbaar maken
- achterruitenwisser gangbaar maken
- Voorruit vervangen (gescheurd)
- Spiegelkappen spuiten (krassen)
- Bumpers spuiten (krassen)

- Trekhaak stekkerdoos repareren
- Schijven/blokken voorzijde vervangen
- Schijven/blokken achterzijde vervangen
- Handremdelen vervangen
- Wiellagers voorzijde nazien (verdacht)

- Complete ontsteking vervangen (kabels uit 1994...)
- intercoolerslangen vervangen door siliconen
- alle vacuum slangen vervangen door siliconen
- Uitlaat lekt (vervangen ?)
- Motorblok flushen

- Automaatbak spoelen
- Extra automaatbak koeler plaatsen (overweging)
- Reactiearm rubbers vervangen (gescheurd)
- motorsteun distributiezijde vervangen (gescheurd)
- Hemelbekleding vervangen (vies)

...
...
...

(klik voor hi-res)


(klik voor hi-res)


owja, met 320 mm volvo BBK  :eusa_clap:

Vulk

Geweldig! Gaat er een 850 weg of komt deze er gewoon bij?

elianmars


SirRutte

Ben benieuwd, Saffron Pearl blijft een schitterende kleur op een V70R :eusa_clap:

Erik_D

Ben benieuwd of dat toevallig die ene is van Marktplaats waar we die discussie over gehad hebben.
Zou erg cool zijn om duidelijkheid te krijgen over die auto.

In ieder geval een log om in de gaten te gaan houden.

-D©©©L-

Citaat van: Erik_D op 24-07-2010 17:17:53
Ben benieuwd of dat toevallig die ene is van Marktplaats waar we die discussie over gehad hebben.
Zou erg cool zijn om duidelijkheid te krijgen over die auto.

In ieder geval een log om in de gaten te gaan houden.

Die ene van marktplaats ? Da's nogal een ruim begrip. Hij stond niet ver van Assen te koop (Roden).
Hij heeft een beetje onderhoud nodig, maar dat is niet zo raar met een hoge km stand.

Erik_D

Roden, denk dat we dan inderdaad geluk hebben.
We hebben afgelopen week een discussie gehad over een Saffron http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39013.435.html en die kwam inderdaad uit Roden.

Dus dat zal ongetwijfeld deze zijn.

Leuk, benieuwd of het extreem is wat je tegen gaat komen.

-D©©©L-

Citaat van: Erik_D op 24-07-2010 18:25:05
Roden, denk dat we dan inderdaad geluk hebben.
We hebben afgelopen week een discussie gehad over een Saffron http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39013.435.html en die kwam inderdaad uit Roden.

Dus dat zal ongetwijfeld deze zijn.

Leuk, benieuwd of het extreem is wat je tegen gaat komen.


Nee, het is zeker niet extreem. Zoals een ieder kon zien die is wezen kijken, staat er op het APK rapport van 2009 al een stuurkogel en een remslang vermeld.
Voor de rest een kleine schade RA en de gebruikelijke slijtage puntjes; motorsteunen, draagarmen, remmerij, dempers, veerschotels, koelwater/intercooler slangen etc etc.
Motor loopt erg mooi en de bak schakelt supergoed. Airco is ijskoud. Wel een plekje op de bestuurders stoel en wat vlekken in de kofferbak bekleding. Allemaal niet spannend dus.

Natuurlijk loop ik er komende week met mijn bekende "witte handschoen" en blocknote onderdoor. De lijst die daaruit komt zal menigeen verbazen.
Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die hun eigen wagen bij mij neer durven zetten voor een dergelijke inspectie.   :eusa_shifty:
Reality check: Er is rekening gehouden met ca 2000 euro onderhoud na aanschaf, exclusief uren.  Ik denk dat mijn broer (inmiddels een fervente forum lezer :eusa_clap: ) hier met heel veel plezier in gaat rijden. Eerste doel is een technische "Stage 0" en herstel van de kleine schade RA.    

Vulk

Jouw broer wordt binnenkort vast heel gelukkig.
Ik zou de mijne wel's bij jou willen neerzetten voor enkele dagen...

Erik_D

Mooi man, vind het leuk om te lezen dat hij terecht is gekomen bij iemand hier op het forum.
En helemaal tof dat er ook een dagboek gaat worden bij gehouden.

En inderdaad wat Vulk zegt, ik zou de mijne ook wel eens langs willen brengen, gewoon om te zien wat er allemaal aan de mijne kan gebeuren om hem beter te laten rijden.


UserID6342

Complimenten Marco, en zo hoort het dus: kijken, krijg je een goed gevoel meteen meenemen dat ding en niet lopen nuilen.  Is het niets, mooi laten staan.  Het is dus echt wel iets, want anders had Marco 'm wel laten staan, daar ben ik dan wel weer van overtuigd.

Rob850turbo

gefeliciteerd , even flink aan het klussen en je hebt een super auto in een  super kleur!

Gr Rob

-D©©©L-

Citaat van: Rob850turbo op 24-07-2010 22:14:36
gefeliciteerd , even flink aan het klussen en je hebt een super auto in een  super kleur!

Gr Rob

Ik heb niks, alleen veel werk.  ;D

wepster

Citaat van: -D©©©L- op 24-07-2010 18:45:44
Citaat van: Erik_D op 24-07-2010 18:25:05
Roden, denk dat we dan inderdaad geluk hebben.
We hebben afgelopen week een discussie gehad over een Saffron http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39013.435.html en die kwam inderdaad uit Roden.

Dus dat zal ongetwijfeld deze zijn.

Leuk, benieuwd of het extreem is wat je tegen gaat komen.


Nee, het is zeker niet extreem. Zoals een ieder kon zien die is wezen kijken, staat er op het APK rapport van 2009 al een stuurkogel en een remslang vermeld.
Voor de rest een kleine schade RA en de gebruikelijke slijtage puntjes; motorsteunen, draagarmen, remmerij, dempers, veerschotels, koelwater/intercooler slangen etc etc.
Motor loopt erg mooi en de bak schakelt supergoed. Airco is ijskoud. Wel een plekje op de bestuurders stoel en wat vlekken in de kofferbak bekleding. Allemaal niet spannend dus.

Natuurlijk loop ik er komende week met mijn bekende "witte handschoen" en blocknote onderdoor. De lijst die daaruit komt zal menigeen verbazen.
Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die hun eigen wagen bij mij neer durven zetten voor een dergelijke inspectie.   :eusa_shifty:
Reality check: Er is rekening gehouden met ca 2000 euro onderhoud na aanschaf, exclusief uren.  Ik denk dat mijn broer (inmiddels een fervente forum lezer :eusa_clap: ) hier met heel veel plezier in gaat rijden. Eerste doel is een technische "Stage 0" en herstel van de kleine schade RA.    


waneer mag ik die van mij een keer bij je tonen voor zo'n check  ;)
ben ik toch eens benieuwd wat daar uit komt


met bijna alles nieuw er onder

Wout309t

Ben benieuwd wat dit gaat worden, mooi hoor!
2011 V70 2.0T R-Design MT