Werkplaatshandboek

Gestart door Boskabouter, 01-03-2004 10:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Boskabouter

Ik heb een aantal 850 werkplaatshandboeken kunnen downloaden, maar natuurlijk weer niet voor m'n diesel :(.
Nu zit er ook een (duits) bestand tussen, een self extracting file van > 200 MB met de naam Volvo-Werkstättenhandbücher.exe. Het ding is password protected, met de gok "Volvo" wordt zowaar een deel uitgepakt maar ook een groot gedeelte niet. Datgene wat wél uitgepakt wordt is niet leesbaar, hoewel het allemaal -jpg'tjes zijn.
Kent iemand dit bestand, heeft 'ie het juiste password en weet 'ie hoe de uitgepakte files bekeken moeten worden  ???

Bye.
Paul

denkweb

Tdi-tje staat in geen enkel volvo handboek beschreven... heb er ook al eens naar lopen zoeken/vragen... ook de dealer had er geen volledige boeken van.

Als je er eentje wenst kun je (wat de motor aangaat) beter even een VW/Audi handleiding opzoeken van de Audi A4/A6 2.5 Tdi... motor is dezelfde.

Succes!

ed

Ho-ho! In de A4 is de 5 cilinder nooit ingebouwd. In de A4 ligt (naast de 1.9 diesel) een 2.5 V6 diesel. Klinkt geweldig dat ding, en heeft in de basisvorm 155 pk. Inmiddels kun je hem ook met 180 pk krijgen.

De 5 pitter is wel in de A6 van het eerste type (t/m 97) geleverd. Je kon hem ook met 116 pk krijgen naast de 140 pk variant.
In de 100 is de diesel ook gebruikt, zelfs nog zonder turbo met net aan 80 pk! Later kwam in de 100 de 116 pk met turbo beschikbaar.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BartRas

Citaat van: ed op 01-03-2004 12:22:45
Ho-ho! In de A4 is de 5 cilinder nooit ingebouwd. In de A4 ligt (naast de 1.9 diesel) een 2.5 V6 diesel. Klinkt geweldig dat ding, en heeft in de basisvorm 155 pk. Inmiddels kun je hem ook met 180 pk krijgen.

De 5 pitter is wel in de A6 van het eerste type (t/m 97) geleverd. Je kon hem ook met 116 pk krijgen naast de 140 pk variant.
In de 100 is de diesel ook gebruikt, zelfs nog zonder turbo met net aan 80 pk! Later kwam in de 100 de 116 pk met turbo beschikbaar.

Hiervoor had Audi een 2.0 5 cylinder diesel nonturbo 69pk met 87pk ::)
there is no substitute for PK's

denkweb

jullie hebben gelijk!

Boskabouter

Het lijkt me toch stug dat Volvo monteurs met Audi documentatie aan een V70 diesel gingen sleutelen? Ik heb meen ik ook gelezen dat de blokken welliswaar veel op elkaar lijken maar dat Volvo ook z'n eigen "ding" gedaan heeft door bijv. een andere inspuitpomp te monteren dan Audi (nog los van het feit dat het ding dwars ligt ipv in de lengte zoals bij Audi, maar da's waarschijnlijk minder belangrijk).
Maar goed, de zoektocht naar een password gaat door, er zit tenslotte meer in zo'n auto dan een motor!

Boskabouter

Citaat van: Boskabouter op 01-03-2004 13:19:38
Het lijkt me toch stug dat Volvo monteurs met Audi documentatie aan een V70 diesel gingen sleutelen? Ik heb meen ik ook gelezen dat de blokken welliswaar veel op elkaar lijken maar dat Volvo ook z'n eigen "ding" gedaan heeft door bijv. een andere inspuitpomp te monteren dan Audi (nog los van het feit dat het ding dwars ligt ipv in de lengte zoals bij Audi, maar da's waarschijnlijk minder belangrijk).
Maar goed, de zoektocht naar een password gaat door, er zit tenslotte meer in zo'n auto dan een motor!

Gevonden, blijkt het werkplaatshandboek voor de 400 serie te zijn, zucht.

denkweb

Het is wel weer te merken dat ik mijn eerste reactie in alle haast had neergeplant, de (terechte) aanvullingen en correcties kwamen er in ieder geval netjes bij te staan.

Toch: de Volvo dealer in Arnhem/Nijmegen, Doetinchem/Zevenaar, Winterswijk/Ruurlo kunnen mij geen van allen aan documentatie helpen over de Tdi motor. Wel hebben zij een onderdelen lijst waar veel tekeningen in verwerkt zijn, maar dit is niet beschikbaar voor particulieren. Voor de technische kanten van de motor hebben zij een door VAG (Volkswagen-Audi-Groep) geleverde handleiding... dus het loont zich wellicht toch om bij VAG te informeren.

De onderdelen die Volvo heeft gewijzigd aan de VAG motor staan wel beschreven in de Volvo boeken.

Wellicht loont het zich de moeite om eens bij volvo NL te informeren....

Boskabouter

Tja, ik zou kunnen informeren maar als ik dealer was, ook VAG dealer, zou ik die boeken lekker zelf houden en niet vrijgeven voor kopiëren o.i.d. Ik blijf de fora afstruinen....