V70 2.0 G3 start niet

Gestart door stan81, 28-11-2010 14:08:15

Vorige topic - Volgende topic

stan81

Net een nieuwe antennering van de Volvo dealer gemonteerd. Geprobeerd in de rijdende S70 --> start niet. Is zo'n ding dan per auto anders? Mij lijkt dat die niet meer doet dan het signaal van de transponder naar de ecu doorgeven. Dus is de nieuwe dan ook defect? De originele van de niet rijdende V70 zorgt er ook voor dat de S70 ook niet start.

Alleen die van de S70 zelf zorgt dat de S70 start. Heb ik dan gewoon 2 defecte antenneringen waarvan er 1 helemaal nieuw is?

Vonk van de bobine is prima!

stan81

Waar vind ik dat onderbreek relais normaal gesproken? Ik heb daar een uur naar lopen zoeken maar kan deze niet vinden. Wat is ongveer het formaat?

Bij mij zitten onder de zekeringen van de LPi installatie wel enkele relais maar die lijken absoluut niet op het onderbreekrelais van een aantal foto's terug.

Ludo

Normaal word die tegen het schutbord, of bovenste motorsteun gemonteerd.
Zoals hier op de onderste foto te zien is: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44562.msg910201.html#msg910201
Het formaat?, ongeveer 70x50x20mm.

Anders moet je even kijken naar de LPi computer, welke kleur die heeft.

stan81

Hij loopt weer. Het zat niet in de antennering, de originele zit er weer in en ik heb een gloednieuwe over. Die van de S70 en V70 zijn bij mij niet uitwisselbaar ivm net wijziging in de antennering ergens rond bouwjaar 1998.

De connector van de temperatuursensor leek verdacht en heb ik goed schoongemaakt en weer bevestigd evenals het onderbrekingsrelais eens goed aangedrukt. Als is dat bij mij wel een kleiner relais. 3 cm hoog en dan 2 x 2 cm.

Ik vermoed dat het in de connector van de temperatuursensor heeft gezeten. De komende dagen eens kijken of dat inderdaad zo is.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Ludo

Zie je wel, had je éérst de stekker(s) gecontroleerd, had je je extra werk en een antennering kunnen besparen.   :P

Maar goed, het is opgelost.  :D

stan81

Inderdaad, als... ;)

Maar nu weten we dus ook dat een antennering niet zondermeer uitwisselbaar is. Dat de vroege S en V 70's dus een ietjes andere hebben.. Toch veel geleerd in 2 dagen tijd van de motor en het hele gebeuren erom heen.

v40pokemon

Weer eens wat anders dan een 5pitter van Audi  :eusa_silenced:

ik heb nog wel een leenauto voor je staan. stuur zit wel rechts...

mevita

Citaat van: stan81 op 30-11-2010 12:12:31
Inderdaad, als... ;)

Toch veel geleerd in 2 dagen tijd van de motor en het hele gebeuren erom heen.
Zo zie je maar dat het toch kan zij dat als je koelvloeistoftemperatuursensor niet goed contact maakt of defect is de motor hierdoor kan weigeren om te starten :)

gr mevita