V70 2.0 G3 start niet

Gestart door stan81, 28-11-2010 14:08:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stan81

Beste allemaal,

ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn V70. Deze wil helemaal niet meer starten. Eerst was dat af en toe goed doorstarten en na het vervangen van de bougie, de bougiekabels en de verdelerkap was dat voorbij. Dat ging een 2 weken goed.

En nu dus helemaal niks meer. Startmotor gaat mooi rond, alleen het aanspringen wil niet lukken. Benzine druk wordt ook opgebouwd, als ik op het ventieletje druk komt er benzine uit, spuit een cm of 8 ver.

Wat heb ik al geprobeerd, overgezet van mijn S70 (waarbij steeds ook geprobeerd is of de S70 nog liep. deze bleef na alle wisselingen gewoon starten en netjes lopen)

- Nokkenassensor, die met 2 torx vast zit
- Sensor die een stukje lager zit, een staafje
- bobine
- relais 103
- benzinepomp relais

Ik word zo wel erg snel wijs van de V en S70 na jarenlang een Audi 100 typ44 gereden te hebben waar ik alles blindelings kon vinden.

Wat ik me nu bedenk, is een zekering die ik nog kan controleren? De main fuses zijn allemaal heel.

Iemand een idee? alvast bedankt voor de broodnodige input!

Ludo

Een kapotte antennering?.

francois

krijg je wel een vonk


gokje antenne ring

wordt al aangegeven

mevita

Citaat van: Ludo op 28-11-2010 20:13:26
Een kapotte antennering?.
mocht dit het niet zijn kun je nog proberen om je koelvloeistoftemperatuursensor eens om te wisselen,

succes,
gr mevita

stan81

#4
Hartelijk dank voor de suggiesties. Voor wat betreft de vonk; ik dacht door de bobine om te wisselen dat ik dat zou kunnen uitsluiten. Maar nu hoorde ik dat het ook zou kunnen dat de aansturing naar de bobine niet goed is. Dus morgen als eerste toch even de vonk checken. Een paar weken geleden was dat prima in orde, net voor ik de gehele ontsteking heb vervangen.

- Ik hoor hier een voor mij een onbekend iets voorbij komen. Wat is een antennering en waar kan ik die vinden?
EDIT: gevonden in een ander topic. Die zal ik morgen anders ook eens overzetten van S70.

- En een vraag mbt de koelvloeistofsensor. Zit die in de buurt van de radiateur? En hoe zou dat het niet starten kunnen verklaren? Bij geen waarde gewoon geen mogelijkheid tot starten?

Morgenvroeg weer verder met het uitzoeken en uitsluiten van mogelijke oorzaken.

mevita

Antennering is een onderdeel van je contactslot waar je je sleutel insteekt,
de koelvloeistoftemp.sensor zit bij je thermosthaathuis, waardoor hij dan niet start weet ik niet maar heb het wel aan de hand gehad en meerdere forummers ook dat probleem gehad, hij geeft dan verkeerde of geen waardes naar je ecu als ik het juist heb waardoor er geen juiste brandstofinspuiting is,

gr mevita

volvobug

Loop dit topic ook maar eens door om te constateren dat een lullig kabelbreukje ergens de oorzaak kan zijn:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43565.75.html.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Citaat van: mevita op 28-11-2010 23:05:27
Antennering is een onderdeel van je contactslot waar je je sleutel insteekt,
de koelvloeistoftemp.sensor zit bij je thermosthaathuis, waardoor hij dan niet start weet ik niet maar heb het wel aan de hand gehad en meerdere forummers ook dat probleem gehad, hij geeft dan verkeerde of geen waardes naar je ecu als ik het juist heb waardoor er geen juiste brandstofinspuiting is,

gr mevita

Als de temperatuursensor kapot is, kan het zijn dat de ecu gaat denken dat de motor koud is. Onze motoren lopen koud pisrijk gedurende de "mengselverrijkings-fase."
Dit betekent dat ie dan veel te veel brandstof krijgt en niet lekker gaat lopen of niet start omdat ie simpelweg verzopen is.
Heb je vantevoren niet toevallig de motor heel eventjes laten lopen of verplaatst?
Ik noem dat altijd het 'koude-start-syndroom' ;D Als ik mijn vorige 850 bv. ff (koud) startte, even verplaatste en weer uitzette, dan was het de volgende ochtend pruttel-pruttel.

stan81

Het lijkt inderdaad de antennering te zijn. Deze heb ik gewisseld en de S70 start niet meer. De V70 (die de problemen heeft / had) start echter ook nog niet.

De schakelaar voor LPG (Vialle) laat even de lampjes branden maar gaat daarna uit. Nu heb ik gisteren ergens iets gelezen over dit euvel maar ik kan het niet meer vinden. Iemand een idee? Ik heb relais 103 ook los gehad. Heeft dat daarmee te maken? Auto heeft ook eventjes zonder accu gestaan. Is de LPG computers iets kwijt?

Ludo

Wat voor lpg installatie zit er in?.

stan81

Citaat van: Ludo op 29-11-2010 11:10:12
Wat voor lpg installatie zit er in?.

Vialle G3. Dus met dat befaamde rechthoekig / ovale schakelaartje. Lampje van de LPG tank indicatie gaat even branden evenals het knipperen van het groene lampje dat hij op gas wil gaan rijden, maar dan na een paar sec gaan alle lampjes uit.

Ludo

Een LPi dus.
Dan hoef je niks te doen.
Bij een AMS kan de computer wel eens uit zijn regeling lopen, als de accu word afgekoppeld.

Beter eerst even de antennering in orde brengen.

stan81

De goede antennering heb ik in de niet lopende V70 gezet. Start echter nog niet.

- verder alle zekeringen gecontroleerd
- ook de zekeringen van de LPi installatie
- de rode draden ( + ) hier naar toe en vanaf ook gecontroleerd, zijn allemaal goed

De LPG indicator gaat dus kort aan en direct weer uit. Als je dan gaat starten springt er geen lampje aan. In de wel rijdende S70 spingen dan direct de lampjes aan die het LPG niveau aangeven en of de auto op LPG of benzine loopt.

Wat zou dan nog kunnen verklaren dat de LPG unit of de indicator niet aan wil. Waar zit normaal gesproken de LPG computer?

Ludo

mm bij de computer zou ik het niet gaan zoeken.
Die zit doorgaans bij/onder de accu.

Controleer eens of de stekker wel goed op de onderbreekrelais zit.
Dat is deze relais:


stan81

Ok, zal ik straks naar kijken. Nu snel op naar een afspraak voor het afstuderen. Maar goed dat nog 1 van de 2 autos rijdt.