Airco stinkt vooral bij sneeuw

Gestart door JvW, 02-12-2010 12:40:24

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Mijn airco stinkt weer eens. Nu valt het mij op dat ik daar ieder jaar last van krijg op het moment dat er weer sneeuw valt.  :eusa_wall:

Ik weet hoe ik de airco kan reinigen, maar heeft iemand ook enig idee wat die sneeuw daarmee te maken kan hebben?  ???

thuur

Interieurfilter al eens gewisseld?

Gr :eusa_shifty:

JvW

Volgens mij wordt dit regelmatig tijden de onderhoudsbeurten gedaan.
Ik zal mijn laatste factuur eens even nakijken. Voor die € 2.300 hoop ik wel dat ze die gewisseld hebben voor een verse....  :eusa_whistle:

Jack v

idd, volgens mij :eusa_think: straks groeien er paddestoelen op :eusa_shifty:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: JvW op 02-12-2010 16:15:04
Ik zal mijn laatste factuur eens even nakijken. Voor die € 2.300 hoop ik wel dat ze die gewisseld hebben voor een verse....  :eusa_whistle:

Kijk maar even. Misschien heb ik nog een T-shirt voor je liggen..

Gr 8)

elianmars

Ik zal mijn laatste factuur eens even nakijken. Voor die € 2.300 hoop ik wel dat ze die gewisseld hebben voor een verse....  :eusa_whistle:

Hoeveel?  :o

JvW

Citaat van: elianmars op 02-12-2010 21:50:38

Hoeveel?  :o

Ja, zoveel!

Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19966.465.html.

JvW

Ik heb nog even op de factuur gekeken.
Er staat wel een "Pollenfilterelement" op (nr. 9171296). Is dat het interieurfilter?

Edit:
Sorry, ik zie nu het topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4288.msg767749.html#new.

Het is dus inderdaad het interieurfilter. Dat is dus op 8 oktober nog vervangen. Kan dat ding dan nu alweer voor stank zorgen?

cas

beetje gek dat het nu al stinkt.... even een kleine inspectie van het filter kan geen kwaad lijkt mij  :eusa_think:  moet echt nog wel mooi wit zijn, anders staat hij er wel op de rekening, maar niet vervangen ... zit vast een productie datum op...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

Nee, dat duurt langer. Ruikt (vind ik) een beetje metaalachtig wanneer deze vervuild is.

Stank van je airco kan, wanneer het systeem langere tijd uit is geschakeld.
Heb je ECC?
Staat het systeem ingeschakeld?

thuur

Citaat van: JvW op 03-12-2010 11:30:12
Ik heb nog even op de factuur gekeken.
Er staat wel een "Pollenfilterelement" op (nr. 9171296). Is dat het interieurfilter?

Edit:
Sorry, ik zie nu het topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4288.msg767749.html#new.

Het is dus inderdaad het interieurfilter. Dat is dus op 8 oktober nog vervangen. Kan dat ding dan nu alweer voor stank zorgen?

Nee, dat is onwaarschijnlijk. De airco afvoer is wel open?

Als die open is kun je nog eens zo'n busje aircoreiniger proberen.

Gr ;)

JvW

Ik heb ECC en die staat altijd op automatisch, dus daar kan het niet aan liggen.

Waar kan ik de airco-afvoer vinden? Kan die ook nog verstopt zitten misschien?
Waar koop je zo'n busje airco-reiniger?

mehn

Citaat van: JvW op 03-12-2010 13:32:39
Waar kan ik de airco-afvoer vinden?

Achter het dashboard in het midden van de auto. Achter de radio zeg maar (als hoeft die er niet uit om de afvoer te zien!)
Er komt een zwarte slang uit de onderkant van het witte kunststof kachelradiatorhuis.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EVV

Een airco die werkt bij deze temperaturen, die hoort het toch al lang opgegeven te hebben? Bij mijn S60 is het schakelpunt bij 4 graden boven nul, ik dacht dan m'n S70 rond hetzelfde punt zat

JvW

Citaat van: mehn op 03-12-2010 15:00:22
Citaat van: JvW op 03-12-2010 13:32:39
Waar kan ik de airco-afvoer vinden?

Achter het dashboard in het midden van de auto. Achter de radio zeg maar (als hoeft die er niet uit om de afvier te zien!)
Er komt een zwarte slang uit de onderkant van het witte kunststof kachelradiatorhuis.

Ok. Duidelijk. Daar kun je via de ruimte naast de pedalen bij komen, dus hoeft de radio er inderdaad niet uit.

Bedankt allemaal.