Alarm gaat af

Gestart door falcon11, 04-04-2004 15:58:08

Vorige topic - Volgende topic

falcon11

hallo allemaal,

sinds een aantal weken gaat het alarm regelmatig af zonder dat daar een aanleiding voor is.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dat oplossing.
O ja het is een volvo guard alarm.
De wijk is niet echt blij want het gaat best hard.

StoneCourt

Ik heb dat een paar keer gehad. Oorzaak bleek te zijn dat de sensor van het slot van mijn achterklep niet meer goed werkte.
Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer. Oh, I grant you that the wheel was also a fine invention, but the wheel does not go nearly as well with pizza.

Aswin

Heb je al bepaald welke sensor het alarm doet afgaan? Dit kan je aflezen aan het knipperpatroon van het alarm op de deurspijl.

falcon11

nee dat weet ik nog niet ik zal er op letten.

mehn

Citaat van: falcon11 op 04-04-2004 15:58:08
hallo allemaal,

sinds een aantal weken gaat het alarm regelmatig af zonder dat daar een aanleiding voor is.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dat oplossing.
O ja het is een volvo guard alarm.
De wijk is niet echt blij want het gaat best hard.

Nou moe, dat had ik vandaag ook.
Kwam doordat er een GSM in het handschoenenkastje lag en die ging af.... ;D

Heb er helaas niet aan gedacht om te kijken wat de "A-stijl" aangaf.

[edit]
Toevoeging: vandaag geprobeerd met Nokia (alarm gaat af) en SonyEricsson (alarm gaat niet af).
Deurstijl geeft fout in circuit III (sensoren binnen in auto).
[/edit]

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

X555

Ik had het ook doordat de gordel heeeeeeeel erg langzaam terug op z'n plek ging na uitstappen + afsluiten.

En wat ik ook heb gehad (echt waar) is een vlieg die bivakeerde in de V70. Gevolg is dat ik vliegen tegenwoordig direct de wagen uitwerk. Met alle gevaar van dien bij druk verkeer. (-:

Brom5254Tol

Kheb het al 2 keer gehad dat mijn telefoon in de auto lag, 3410 Nokia, in de deurbak zelfs. Gebeld worden,  Trillen en ja  hoor, de hele buurt gewekt. :D

Om gek van te worden. ;D
Never stop trying, never let the bastards get you down!

Hen3

Ook bij mij is een vlieg of m'n telefoon vaak de oorzaak.

Al moet ik bekennen dat ik er met de 850 vaker last van had.... ik geloof dat de telefoon er nog niet voor gezorgd heeft dat de V70 alarmeerde, een vlieg wel.

Ernst D.

Ook mijn volvo guard alarm gaat soms onterecht af, maar alleen als het een warme dag is. Bij de auto gekomen is dan altijd een ventilator in de auto te horen die hard blaast. Navraag bij de dealer leerde dat dat zo hoort; de airco wordt op die manier gereinigd.
Is het nu zo dat een stofje in de auto al genoeg kan zijn om het alarm af te laten gaan? Zijn hier oplossingen voor? Het is zelfs al een paar keer gebeurd dat op deze manier mijn hele accu werd leeggetrokken. Nog even en ik durf niet meer zonder jumpstart op pad...
Help!

Met vriendelijke groet,

Ernst

thuur

Lijkt me niet zo waarschijnlijk, maar misschien heb je wat papier/servetten in de blaasrichting liggen welke 'opwaaien'?

Vliegen kunnen erg vervelend zijn, ik ken iemand die heeft de sensors laten uitschakelen omdat ie de vlieg niet uit de auto kreeg na een week ;D

Misschien kun je experimenteren met de blaasrichting/stand van de airco als je de auto op alarm zet? B.v. alleen op 'raam'stand oid

Gr 8)

Ernst D.

Bedankt Thuur,

Dat zijn tips waar ik iets mee kan. Er liggen geen papiertjes e.d. die het alarm verstoord kunnen hebben. Ik ga wat spelen met de blaasrichting van de airco. Wellicht wordt het probleem zo opgelost.

Gr.

Ernst

mehn

Citaat van: Ernst D. op 11-08-2004 08:43:20
Ook mijn volvo guard alarm gaat soms onterecht af, maar alleen als het een warme dag is.

Weet je zeker dat het door de interieursensors komt? Dit kun je eenvoudig zien bij een VolvoGuard alarm. Op het kastje aan je raamstijl zitten drie kleine controleledjes (niet die grote die knippert als het alarm aanstaat) hierbij staan de indicaties I, II en III. Als het alarm afgegaan is kun je aan deze lampjes zien waarom  ;)
I = de 4 portieren
II = motorkap/koffedeksel
III = sensoren
Een van deze 3 lampjes brand zolang de auto niet op contact gezet wordt.

Als het alarm gaat en geen van de drie lampjes brandt na het uitzetten van het alarm, dan zal het ergens anders aan liggen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Deur met reservesleutel openen omdat de AB leeg is... (en pas weer uit kunnen krijgen met de originele hoofdsleutel...)

Derks

Je kunt de gevoeligheid van de sensoren afstellen van 1 tot 8.
Volgens mij gaat hij gewoon nog af als je hem op het laagste niveau hebt staan en iemand is bezig met je auto radio.

gr derks

jwruijsch

Ernst,

bij mij ook vals alarm, dit keer het onweer, echter beven(gratis) bij dealer via de boardcomputer de zaak uit laten lezen het systeem onthoud de laatst 5 storingen, dus ook vals alarm en geeft de oorzaak nauwkeurig aan, bij mij was het de achterklep.

groet jwrofffffffel