Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Geert-Jan


Volvo850Club lidnr.0504409

Jack v

Ik denk dat we meer in de richting van VW of Audi moeten zoeken, die hebben de accu's toch afgedekt.
Ga morgen even een rondje slopereij doen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.


Jack v

Omdat niet iedereen mijn lichtgevende accu mooi vind, heb ik er geprobeert wat op te vinden. Let wel het is slechts een proef exemplaar deze is van aluminium wat ik gepolijst heb. De gezette randjes zijn in mijn ogen wat te kort. De bedoeling is om het eind exemplaar van RVS te maken dit heb ik al liggen maar alu. werkt wat makkelijker.



Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

LQDI

Hoe heb je een sportluchtfilter gemonteerd op een 2.5 20v? :o

peteRRR

Niet verkeerd Jack.

Vanwaar die 2 schroefjes boven op,dat is zeker voor de bevestiging.

Je ziet/zag het ook dat die kappen met dikker dubbelzijdig tape vast zaten,dan heb je geen gaatjes boven op de kap.

Goed bezig. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Bovenin de accu zitten 4 gaatjes Peter ik heb daar 2 van gebruikt, wel heb ik 2 busjes tuusen de plaat en de accu gelegd omdat de klemmen een beetje boven de accu uit kwamen. Voor wie denkt dat de deksel er zo opligt komt bedrogen uit ;D in de deksel heb ik een rubber matje gelijmd wat voor isolatie zorgt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: LQDI op 09-03-2011 15:44:45
Hoe heb je een sportluchtfilter gemonteerd op een 2.5 20v? :o
door de originele luchtfilterdeksel een beetje te verbouwen LQDI. En dan het filter op met een klem.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

T5turbo

Citaat van: Jack v op 09-03-2011 16:00:14
Bovenin de accu zitten 4 gaatjes Peter ik heb daar 2 van gebruikt, wel heb ik 2 busjes tuusen de plaat en de accu gelegd omdat de klemmen een beetje boven de accu uit kwamen. Voor wie denkt dat de deksel er zo opligt komt bedrogen uit ;D in de deksel heb ik een rubber matje gelijmd wat voor isolatie zorgt.

Anders heb je inderdaad een leuke handwarmer............   :evil:

;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

)()()sT

#175
Citaat van: Jack v op 09-03-2011 16:01:39
Citaat van: LQDI op 09-03-2011 15:44:45
Hoe heb je een sportluchtfilter gemonteerd op een 2.5 20v? :o
door de originele luchtfilterdeksel een beetje te verbouwen LQDI. En dan het filter op met een klem.

En een T-5 LMM-houder, je hoeft de bak niet aan te passen, had ik ook niet ;)


Jack v

Ik heb die deksel van de sloop Joost, geef je een keer €5,- voor. De originele kan ik dan gebruiken voor het gewone luchtfilter in allebei zit een LMM dus de deksel omzetten en klaar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

)()()sT


Jack v

Vandaag een beetje tegenslag met het roffeltje. Vanmiddag tijdens remmen een vreemd geluid rechtsachter. Na het wiel eraf te hebben gehaaldzou ik de remblokken eruit halen. Het binnenste blokje nog helemaal nieuw en de buitenste helemaal weg. De voering lag in stukjes in de klauw.
Dus dan alles er maar af. Maar wat blijkt de klauw zit zo ongelovelijk vast dat er echt geen beweging in te krijgen is. Ook de buitenste zuiger wil niet terug. De ontluchtingsnippel al rondgedraaid zit ook muurvast, heb ik een trukje voor gekregen van mijn overbuurman dus dit gaaat hoogstwaarschijnlijk wel lukken. Dan krijg ik in ieder geval de zuiger terug.

Nou niet allemaal opmerkingen geven over vervangen die hap maar graag een tip hoe ik de klauw loskrijg.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB

Krijg je niet terug, ATE klauwen gaan max 2 ton mee.