voorstellen en mogelijk iets met een speld in een hooiberg

Gestart door baardmans, 05-04-2011 21:27:36

Vorige topic - Volgende topic

baardmans

Ben al een tijdje lid van dit forum, maar voorstellen leek me tot nu toe wat voorbarig om de eenvoudige reden dat ik (nog) niet in het bezit ben van een 850. Nu leek me dit forum een uitgelezen mogelijkheid om aan een mooie 850 te komen, maar helaas is dat tot nu toe niet gelukt. Wel bijna eind vorig jaar, maar helaas gaf de motor van het beoogde exemplaar opeens problemen. Verleden voor de eigenaar,  mogelijk een leuke uitdaging voor een 'doehetzelver', maar niet voor mij. Jammer want dit exemplaar voldeed verder aan al mijn eisen.  Ik vrees echter zo langzamerhand dat één eis mijn zoektocht nogal bemoeilijkt, zo niet onmogelijk maakt. Het gaat om de airbags. Een bestuurdersairbag zit er vaak nog wel in, maar een passagiersairbag meestal niet. En ja, dat is nu eenmaal een harde eis. Ben ik nu op zoek naar de speld in de hooiberg of geven jullie mij nog enige hoop? Moet overigens ook nog een airco in zitten en technisch en optisch prima in orde zijn. En 170 pk's zijn wel genoeg.

Hoor het graag. Onno, Leiden.

Wout309t

Waarom als harde eis een bijrijders airbag? Functie van een bijrijdersairbag schijnt verwaarloosbaar te zijn als je je gordel draagt. Heb het zelf nooit getest.

Welkom btw
2011 V70 2.0T R-Design MT

Jack v

sedan of estate?  benzine of gas? voorkeur van bouwjaar/ budget?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

baardmans

Waarom een harde eis? Omdat ik er toch vanuit ga dat'ie niet nutteloos is. Ik test het verschil liever ook niet uit. En ja, ik gun de passagier (kan ik zelf ook zijn) ook wat extra veiligheid. Heb tot nu toe in auto's zonder dat soort extra veiligheid gereden en dat ging altijd prima, maar ik vind het tijd om er wat meer rekening te houden. Zelf rij ik natuurlijk foutloos, maar ja die medeweggebruikers. ;) En je zal het maar een keer nodig hebben. Nu zijn er van de 850 geen gevens bekend van NCAP, dus zou een S70 bijvoorbeeld meer voor de hand liggen, maar die vind ik toch wat minder mooi. En die heeft overigens vaak ook geen passagiersairbag. Sluit een S70 overigens niet uit.

En ja, ter aanvulling: benzine (geen); voorkeur voor sedan, maar een mooie estate ga ik niet afslaan; bouwjaar maakt mij niet uit, maar de airbags komen voor zover ik weet met name in de latere jaren voor; budget: alles naar zijn waar en omdat ik een mooie zoek is een paar duizend euro niet onoverkomelijk (boven de € 5000,-- zal het wel niet komen). En ja, ook de kleur maakt uit: brandweerrood, geel, meeste kleuren groen (behalve dat donkere metallic 'olive' groen) zijn in ieder geval niet de kleuren waar ik blij van word. Dat is natuurlijk persoonlijk.

thuur

Je komt vast niet uit het Zuiden als je niet blij wordt van rood geel en groen :D

Leesvoer:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,10456.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45227.0.html

Inbouwen moet wel lukken: een net bovendek (in kleur) met zak zoeken en een passende SRS computer (gordelspanners/stoelbags=bouwjaar afhankelijk). Kabel zal er wel liggen, maar is geen garantie. Kun je vast voor niets uit een sloop auto meenemen.

Suc6 met de zoektocht!

Gr 8)

Misha

Wel nu, dan kun je je afvragen of je niet beter een wat recentere auto kunt kopen. Officiëel zijn de airbags van de 850 voor 10 jaar gegarandeerd, dan moeten ze geinspecteerd of vervangen worden. Dat is later opgerekt naar 15 jaar overigens, maar daar zit je met de meeste 850's toch ook al wel aan.

Als Volvo zegt dat je die bag eigenlijk niet nodig hebt als je je gordel omhebt kun je er redelijkerwijs van uit gaan dat dat zo is overigens.

Je hoeft het verschil dan ook niet zelf te testen, dat hebben ze bij het ontwerp van de 850 al voor je gedaan.

En anders is het inderdaad niet al te lastig zelf in te bouwen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack v

Justin-850

Jack v heeft al een hele mooie tip gegeven ;)

Voor wat die airbag betreft, er zit ook altijd nog een aantal meter blik en staal voor je he ;) :P

Nee, gekkigheid natuurlijk. In ieder geval succes met je zoektocht!

Gr. Justin

Lampje

Welkom meneer met baar!

Die van mij is van 1994, heeft ook gewoon een bijrijders airbag plus SRS. Gewoon goed zoeken!

baardmans

Dank voor de reacties, de welkoms en de tips.

Aan de toegevoegde waarde van een passagiersairbag bij de 850 kan dus getwijfeld worden. Ik lees dat daar al interessante discussies over zijn geweest. Laat ik nog even op me inwerken. Zou het zoekgebied wel behoorlijk uitbreiden.

Lampje

Al eens gekeken op www.mobile.de, voor een mooie schreckheft geplegte Volvo Combi?

thuur

Citaat van: baardmans op 06-04-2011 21:51:31
Aan de toegevoegde waarde van een passagiersairbag bij de 850 kan dus getwijfeld worden.

Niet alleen bij de 850 hoor ;D

Gr ;)

baardmans

Ben overtuigd geraakt door de NCAP resultaten van de S70 zónder passagiersairbag:

http://www.euroncap.com/tests/volvo_s70_1998/54.aspx

Het hoofd van de passagier komt er zelfs beter van af dan de bestuurder de wel een airbag heeft.
Jammer dat ik om die reden een paar mooie 850's aan me voorbij heb laten gaan. Nou ja, gaan we opnieuw aan de slag. Maar importeren vind ik teveel gedoe.

Jack v

daytonawim

Importeren is echt een eitje geworden.

Auto koop je in duitsland met een kenteken voor een week, hup s'morgens naar het RDW en dan naar het volgende loket van de belastingdienst ( effe aftikken) en je kenteken ligt in een week in de bus.

Het aangifte formulier kan je al online invullen voor een tientje of 2