dehaaz 850 t5

Gestart door dehaaz, 02-06-2011 11:14:38

Vorige topic - Volgende topic

dehaaz

Hallo forumers,

Zit al heerlijk twee weken dit forum af te speuren. Nu maar even mezelf voorstellen. Ik ben Derek 26 jaar en heb sinds 25-5-2011 een volvo 850 T5.

Kleine historie van mijn wagenpark. Eerste auto volkswagen polo 86c heerlijk 2 jaar meegereden.(100 euro gekocht)  Toen kwam de eerste volvo, een 360 verlaagd. Helaas carterplugt eruit gereden. Is overleden. Ook wel iets teveel gecrossed met dat ding. Toch bij een zweed gebleven een saab 900c carburateur. Heerlijke auto. Daarbij heb ik een 900T8 gekocht deze had een hogere turbodruk. Dit was echt een bodemloze put! Heb ik ook wel echt pech meegehad. Als project hier een 900 turbo uit 1980 bijgekocht. Door teveel projecten dit weer verkocht. Al deze saabs heb ik uiteindelijk gesloopt en in onderdelen verkocht. Om toch weer een beetje lekker te rijden heb ik een lange tijd in een 144 uit 1969 gereden. Deze heb ik een 2 maanden geleden verkocht.

Tussen deze auto's door ben ik door het landrover virus aangestoken.  De eerste hiervan is een 109 serie 2a uit 1965. Helaas door studentenbudget en aan iemand uitbesteed die er echt geen reed van kon en wel lekker moeten betalen, Staat deze nu te wachten totdat ik er tijd en geld voor heb. Samen met een vriend een Lightweight landrover uit 1982 erbij gekocht. Afgelopen zomer met deze naar italie gereden in mijn eentje (vind ik nog steeds stoer van mezelf :eusa_clap:) over 1500 km 33 uur gedaan en dan nog terug:). Om toch wat meer comfort te hebben en wel een land rover. Heb ik nu een range rover 300tdi project.  Motor moet nog ingebouwd worden. Eigenlijk wilde ik met deze de zomer ingaan maar helaas krijg ik deze niet optijd af.

projectjes heb ik nu dus
land rover 109, 1965
range rover 300tdi , 1985
land rover lightweight, 1982

dagelijks rij ik in een
starlet automaat, 1986 (Start altijd en word nog wegenbelasting vrij
Volvo 850 t5 , 1994

Nu een volvo 850 er als laatste bij. Deze vakantie ga ik lekker naar italie en wilde een auto met airco en alles erop en eraan. Eigenlijk een keer een auto waarbij je kan beginnen met een goede basis en niet teveel echt klus werk  hebt :).

Gedaan:
Rem blokken en schijven achter vervangen (1cilinder zat vast)
Bougies (zijn niet goedkoop zeg)
tethys velgen met pireillie P7000 banden. (kreeg de auto op winterbandenset)
bagagerol
voorste turbobuis vervangen, zat een scheur in.
auto gepoetst. ( Was hard nodig!!!)
van binnen 38 keer schoongemaakt ( had een hond ingezetten, jezus wat een lucht)

Volgende week heb ik een afspraak om een totale keuring te doen. Hierbij kijken wat er nog gedaan moet worden technisch. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen straks moet ik iets 2 keer loshalen omdat ik wat over het hoofd heb gezien.

Wat nog gedaan moet worden en wat ik nog wil:

multi riem piept
carterventilatie
olieverversen (motor en bak)

Spoiler ( iemand nog eentje en toevallig in kleur 601)
linkervoorscherm heeft roest
boksen in de achterdeur.
radio (ben nog niet uit wat ik wil. IPhone moet aangesloten worden)
benzineklepje vast zetten.

Ik ga het forum aandachtig volgen en mijn steentje bijdragen. Hier een foto.

volgen meer foto's

)()()sT

Welkom! Je bent goed bezig met auto's zie ik 8)
Voor mijn recent aangeschafte 850 heb ik een Alpine radio met iPod aansluiting gekocht; werkt perfect, net als de bt-carkit.

Jack v

Welkom, en al een mooi lijst voor de to do dingen zie ik ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dehaaz

Zal is kijken naar die radio!

zie nu op de foto dat ik 1 kant van het dak toch nog niet goed heb gedaan...v OEPSS

Vulk

Je hebt een 850 gekocht om minder kluswerk te hebben? ;D

dehaaz

Citaat van: Vulk op 02-06-2011 19:25:53
Je hebt een 850 gekocht om minder kluswerk te hebben? ;D

Hahaha ja vergeleken met hoe de staat van de andere auto's die ik heb, valt dit wel mee.  Maar ik ben er ook wel achter al dat je weer heerlijk bezig kan zijn met het klussen aan die 850's

the sky is the limit....

nooi-s70

Hoop projecten man! Mooi baki:d Goeie tip polijst machine eens proberen met rooiepoets middel!
Groetjes

FGG

Welkom op 't Forum, Derek.

Ik zie dat je je 850 al mooi in het zonnetje hebt gezet. Goed bezig!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

marcoz84

Welkom en suc6 met alle dingen die je nog moet doen! :D

LQDI

Nog een rooie erbij! Mooimooimooi!
Welkom op t forum.

Svenneh

Mooie wagen! Welkom :D.

dehaaz

dank allen :)

rijd heerlijk die wagen.

Vandaag een aankoop keuring gedaan bij een volvo in utrecht. Blijkt er vrijwel niks mis mee te zijn!!! (terwijl hij voor onderdelen te koop stond op internet)
- een stuurkogelrubber is gerepareerd
- turbo retourleiding lekt olie

1 probleem heb ik nog wel echt!!! Die honden lucht is er eigenlijk niet uit te krijgen!!!
jeetje wat heb ik al geboend.

3 dingen die ik nu toch echt wil!!! HEEL SNEL
-benzine tankdop
-linkervoorscherm heeft roest
-spoiler. zo is het toch een beetje blotenbillen gezicht.

gedaan
-remmen achter (schijven + blokken)
-bagagerolhoes
-voorste turboslang
-velgen+banden+balanceren
-middenarmsteun met bekerhouders (je mist het pas als je het niet hebt!)
-boksen achterdeuren

francois

welkom op het forum

poetsen van binnen de bekleding
probeer eens wat wasmiddel moet je wel eerst oplossen met lauw water
ruik ook nog fris

grfr

dehaaz

Citaat van: francois op 09-06-2011 10:36:42
welkom op het forum

poetsen van binnen de bekleding
probeer eens wat wasmiddel moet je wel eerst oplossen met lauw water