De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

Auk

Foto's: 29.07.2018

INLEIDING

Soms kan het raar lopen...

Over een aantal weken ga ik verhuizen naar Driebergen, waar ik naast wonen ook ga studeren. Momenteel werk ik op de zaterdagen in Weert en heb het er reuze naar mijn zin, vandaar dat ik deze baan aan wil houden en er dus in het weekend voor heen en weer moet vanuit Driebergen. Mijn ouders wonen in Heythuysen, zo'n 20min van Weert dus tevens een prima reden om de was mee te nemen en nog even te genieten van het goede leventje thuis :eusa_whistle:

Vanwege de studie kocht ik bijna een jaar geleden een Black Stone S70 T5, echter wilde ik toch wat luxueuzer en groter rijden vanwege de iedere week af te leggen afstand en het eventueel gebrek aan ruimte in een sedan. Denk bijvoorbeeld aan een S60 / V70N T5 of vroege R of een héél goede V70R Classic.

Gezien mijn zoektocht bij de V70R Classic begon en ik daar heftig in teleurgesteld werd door een aantal "verkopers" had ik er al gauw de pest in en werd juist op dat dieptepunt getipt door )()()sT met onderstaand pb'tje:

Citaat van: )()()sT op 03-06-2011 21:51:23
    ...
    Is die S70R van Sbv niet iets? Is eigenlijk nog exclusiever als een V70R  8)
    En dan ben je gelijk klaar  ;D

Zonder al te veel nadenken over de eisen die ik gesteld had aan een volgend exemplaar stuurde ik Sander direct een pb'tje met de vraag of de auto er nog was en wanneer ik zijn kant op kon komen om de auto van dichtbij te bekijken en eens te proeven van de exclusiviteit van de S70R. Zo gezegd zo gedaan en natuurlijk heeft het Volvo hart het van het 'verstand' gewonnen en kocht ik de R, welke duidelijk met klem! bij een liefhebber moest belanden.

Klaar ben ik nog niet, maar het is werkelijk een droom op wielen, één die definitief nooit meer weg gaat. Vooralsnog heb ik één woord voor deze auto: GE-WEL-DIG!

Qua onderhoud is er al het nodige vervangen in de afgelopen jaren, zeker als ik de stapel aan facturen zie die bij de auto horen. Hieronder zal ik, net als in deze blog alles bijhouden dat er aan de R vervangen wordt etc.

ONDERHOUDSLOGBOEK

MOTOR

ONDERSTEL

EXTERIEUR

INTERIEUR

OVERIGEN
    [/list]
    Auke
    Volvo. for life

martijn.

big ben

:eusa_clap: :eusa_clap:

Auk, 

Proficiat!  ............ genieten maar  8)

fbm

Vulk

Dat is één van de weinige 'classic' interieurtypes die ik echt mooi vind!

Mooi hoor! Hangt de DP er al onder? ;D

rifwachter

Veel plezier met je mooie aanwinst!
    Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

)()()sT

Ja ja ja, eindelijk een update van je weblog :D
    Heb je de S70 T5 nu in de verkoop?

Auk

Citaat van: Vulk op 03-07-2011 20:22:41
    Dat is één van de weinige 'classic' interieurtypes die ik echt mooi vind!

Mooi hoor! Hangt de DP er al onder? ;D

Het interieur is inderdaad smullen. De stoelen zijn een flink stuk harder/stugger dan de vol lederen of stof/leder versies heb ik het idee maar dat is zeker niet ten nadele van het comfort. Blijft me toch altijd maar weer verbazen hoe lekker die stoelen zitten, zowel bij de oudjes als bij de nieuwere generaties.

De DP ligt nog bij ARthuR. Heb het zo ontzettend druk gehad met werk, zaken en wat ellende dat het allemaal eventjes moest wachten. Ik laat je gauw wat weten als hij eronder hangt. Voor die tijd moet hij ook nog even bij Wibo langs voor de tweede aansluiting van de lambda.

Citaat van: )()()sT op 03-07-2011 20:31:49
    Ja ja ja, eindelijk een update van je weblog :D
    Heb je de S70 T5 nu in de verkoop?

Vond het zelf inderdaad ook wel eens tijd worden, haha!

Nee, de T5 staat nog niet in de verkoop... ook daar moet ik nog even tijd voor vinden :eusa_think:
    Auke
    Volvo. for life

daytonawim

DAs een hele mooie kar hoor, veel plezier er mee !

Vooral de combinatie van een T5 motor en de automaat is smullen.

knip

Daniel480

Hele mooie auto Auke, rijdt ook zo mooi ( wat een stuurgevoel  :P ).

Veel plezier ermee  ;)

Gr. Danny

irikro

WOW! :eusa_drool: wat een schitterende foto's. Heel veel plezier d'r mee toegewenst. Hij rijdt lekker hè.

Jack v

Zeer fijne en mooie Auke veel plezier ermee :eusa_clap:
    Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

walter leever

Zeer strakke wagen,errug mooi  ;D

t_w

Goeie zet!

Veel plezier ermee!