De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

martijn.


henry classic v70

Heel mooi, schitterende wagen :eusa_clap:
Worden de "oude" Comets gebruikt voor de winterbanden?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Hoi Auke,

Gelijk al goed bezig met de S70.
Zet je af en toe ook nog eens wat vorderingen van de T5 hier neer ? Blijft deze toch in de familie ?

mehn

Wow. That's the spirit  :eusa_clap:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 18-07-2011 11:50:52
Wow. That's the spirit  :eusa_clap:

Helemaal mee eens!

Goed om te zien dat deze R de liefde krijgt die hij verdient!  :eusa_clap:

Vulk

Nu nog de downpipe en je bent vertrokken met het tuningsgebeuren. ;D

robin-850-92

Wat een mooie wagen! Staat hem erg goed die nieuwe Comets!
Veel plezier ermee!

Chris

Goed bezig Auke :)! Ziet er goed uit weer...

Sbv

Citaat van: Vulk op 18-07-2011 17:03:53
Nu nog de downpipe en je bent vertrokken met het tuningsgebeuren. ;D
Joost, kom er eens in hoe het is met deze S70 en een 3" JT systeem ....

Auk

Leuke reacties! :) Zoals ik vaker gemerkt heb bij de 480's waar ik mee bezig ben geweest zijn het altijd de leuke opmerkingen van anderen via fora die je, in tijden dat je het project niet meer ziet zitten vanwege tegenslagen o.i.d. een beetje de moed proberen te houden en je de lol er weer van in laten zien.

Gelukkig heb ik met de x70 (nog) geen haat/liefde verhouding :eusa_shhh:

Citaat van: henry classic v70 op 18-07-2011 08:21:32
Heel mooi, schitterende wagen :eusa_clap:
Worden de "oude" Comets gebruikt voor de winterbanden?

De "oude" Comets gebruik ik hoogstwaarschijnlijk onder de T5. De winterbanden liggen om een set Canisto's welke ik nog in dezelfde donkere kleur wil spuiten als de Comets. Als me dat niet bevalt dan komt er tegen die tijd nog wel een set Comets.

Citaat van: Sbv op 18-07-2011 08:26:54
Hoi Auke,

Gelijk al goed bezig met de S70.
Zet je af en toe ook nog eens wat vorderingen van de T5 hier neer ? Blijft deze toch in de familie ?

Zal binnenkort het project-topic even updaten, er is ondertussen zoveel aan gedaan dat de auto technisch in geweldig goede staat verkeerd, optisch idem dito.
Auke
Volvo. for life

Martijn_B

Hoi Auke, waar blijft die update? ;-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Auk

De update aangaande de R komt er aan. De T5 staat nu al lekker in de stalling dus daar valt op het moment even weinig over te updaten.
Auke
Volvo. for life

Auk

#42
Zoals de titel al aangeeft kijken er sinds de aanschaf van de R een aantal problemen om de hoek. De problemen begonnen helaas al na amper 4000 kilometer gereden te hebben..

Olie verbruik, blauw walmen etc


  • Klepsteelrubbers: #272424

Bij aanschaf van de R had ik het walmen na stationairloop al geconstateerd. Het walmen valt erg mee, maar ik had wel het idee dat het verbruik van olie aardig hoog was. Voor de zekerheid heb ik nieuwe klepsteelrubbers gekocht, echter kijk ik het voorlopig nog aan en hou ik het olieverbruik nauwlettend in de gaten.

In ieder geval heb ik de motor doorgespoeld en voorzien van nieuwe kwaliteitsolie en uiteraard een origineel Volvo filter. Aangezien de kilometers per maand met 1200 stijgen kan ik het pijl goed in de gaten houden.



Defecte handrem? Handremkabels rot..


  • Handremkabels L&R: #9209756
  • Schroef L&R: #986126
  • Kabelklem L&R: #3516965
  • Kabelklem L&R: #983653
  • Popnagels L&R: #975577
  • Ringen L&R: #947115
  • Ringen L&R: #986499

Aangezien de S70 een automaatbak heeft parkeer je de auto meestal in de P. Enkel bij parkeren op een helling is het gebruik van de handrem aan te raden gezien de auto dan niet met zijn volledige gewicht op de blokkering van de automaatbak staat.
Voor de APK is een werkende handrem met voldoende remkracht een eis, echter werd de auto op de voorkeuring afgekeurd gezien de oude handremkabels in verre staat van ontbinding waren en totaal niet werkte!

Na vervanging van de bekabeling, wat een vrij tijdrovend en in mijn geval tot ergernis opwekkend klusje was is de R volledig probleemloos door de keuring gekomen! Dus we kunnen er sowieso weer een jaartje tegenaan! :eusa_clap:




Lekkend dakraam..

Een probleem dat ik nog moet tackelen. Zoals op onderstaande foto's te zien is blijft het water in de voorste randen van het glas staan, via die rand lijkt het water naar binnen te komen. De metalen rand aan de binnenzijde vertoont hier bij de randen waar het water het interieur in drupt corrosie. Wanneer het stortregent en ik rijd met de auto weg stroomt het water via die rand zo het interieur in, afhankelijk van wat voor bocht ik maak links of rechts... In het ergste geval gaat het alarm af wanneer bij een heftige regenbui het water vanaf het dakraam op het alcantara drupt.

Het lijkt aan het rubber te liggen, maar is er een manier waarop ik het weer water dicht kan maken zonder direct een nieuw rubber aan te schaffen? Is het een bekend probleem?





Startproblemen..

Een aantal weken geleden begon de auto moeilijkheden met het starten te vertonen. Bij het starten draaide de startmotor rond, sloeg de motor aan maar daarop volgend ook direct weer af. Na proberen met diverse sleutels ging het diverse malen goed waarop volgend ook weer fout...

Bij het uitlezen was geen foutcode te vinden die betrekking had op dit circuit.. dus werd het storing zoeken. Na het controleren van relais 103, het contactblokje en de antenne ring leek het probleem zich toch te bevinden in het startblokkering verhaal. Wat blijkt, de stekkeraansluiting van de bekabeling tussen de immobilizer en de antenne ring vertoond speling op de aansluiting van de immobilizer.

Had er eerder deze maand een topic aan gewijd, daar staat meer informatie en wat foto's:
Topic: Starten, direct afslaan. Antennering... alweer?

Het probleem is helaas nog niet op de juiste manier opgelost, maar voorlopig werkt het op deze manier wel weer :eusa_whistle:

Defecte airco...

Met nog een aantal lekkere warme dagen in het vooruitzicht begaf afgelopen maand de airco het. Totaal geen koude lucht meer uit het systeem. De aircopomp sloeg niet meer aan, wat kan duiden op "in het ergste geval" een defecte aircopomp. Bij controle op de druk van het systeem kwam ik er achter dat er totaal geen druk meer aanwezig is, wat in dat geval duid op een lekkage.

Nu de winter aanbreekt laat ik de airco even voor wat het is, maar ga tegen de lente het systeem controleren en direct de aircopomp af stellen zodat deze weer fijn z'n werk kan doen.

Enfin, het blijft gelukkig een prachtige auto en het rijden (wanneer hij start :eusa_wall:) is een genot!


(update aangaande de knipperlichten komt zsm)
Auke
Volvo. for life

big ben

Even de complimenten maken hoe jij "blogt" Auk......... zeer overzichtelijk en een plezier om te lezen  :eusa_clap:

(niet over de probleempjes hoor  ;D)


Martijn_B

Hoop kleine dingetjes die bij een auto met deze leeftijd niet vreemd zijn. Apart trouwens dat hij als T5 op het kenteken staat. Mijn 850 staat als T-5R en heeft dus wel het R-etje meegekregen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software