De Black Stone S70R - Eindelijk is het lambda lampje weer uit!

Gestart door Auk, 03-07-2011 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Citaat van: thovolvo op 23-10-2015 17:40:56
Goed bezig Auk!

Had je blog nog niet eerder gezien... maar ja als je ook zo lang niks plaatst :P

Toen waren wij hier nog nieteens ;D

Mooi, en nu rijden ermee!

t_w

UserID6342

Het is en blijft een geweldig mooie auto en daar kun/moet je maar beter in rijden als stilstaan !

Auk

Grijns op het gezicht!
Update, 14-04-2016 - 309.720 km

Pfoe, even wat stof van dit draadje blazen hoor! Het werd wel weer eens tijd om na al het voorgaande weer wat nieuws te gaan schrijven over de S70R. Want, zoals de titel al aan geeft, krijg ik eindelijk die grijns op mijn gezicht als ik er mee rij. Hij doet eindelijk waar hij voor gebouwd is: rijden zonder problemen! En dat al 10.000 km!

Nouja, zonder problemen... natuurlijk blijft het een auto van een respectabele leeftijd en staat de teller nu op bijna 310.000 km. Nu het zomer wordt, ik wat meer tijd ga krijgen in mijn agenda en dus ook meer liefde kan gaan schenken in deze hobby wordt het tijd om weer wat geld te "investeren"!  :eusa_whistle:

De problemen die zich beetje bij beetje aangemeld hebben zijn:

Trillend stuurwiel bij 130 / 140 km/h
Het stuurwiel trilt heel licht bij een snelheid van 130 / 140 km/h. Ik heb reeds de wielen gewisseld voor een andere set maar daar loste het probleem zich niet mee op. Er zit op de voortrein geen speling en rubbers zijn ook niet slecht.

Ik verdenk zelf dat het een van de aandrijfassen is die de trilling veroorzaakt... maar ik kan het lastig plaatsen!

Airco werkt niet meer
Iets waar ik eigenlijk vanaf het begin al mee kamp is het feit dat de airco niet functioneert. Ik heb geen idee wat er exact aan de hand is maar zal binnenkort met een testkast gaan kijken of het een simpel iets is als te weinig koudemiddel, een lekkage of een simpele aircopomp die afgesteld moet worden.

Als ik heel eerlijk moet zijn boeit een airco me niet enorm, de auto is voorzien van een dakraam en barko en dat vind ik in de zomer fijner dan airco. Maar goed, het zit er op dus het moet werken!

Een plasje koelvloeistof
Na een tripje afgelopen weekend naar de Nordschleife met wat Volvo vrienden viel mij gisterenmorgen op dat er een klein plasje koelvloeistof onder de auto lag. Vorige week was dit nog niet dus ik verdenk steenslag ervan mijn radiateur vernielt te hebben. Een nieuwe radiateur zal waarschijnlijk direct de ombouw naar handbak gaan betekenen...

Vooralsnog het peil in het reservoir in de gaten houden en voorzichtig op zoek naar een goede handbak met toebehoren! :eusa_think:

Mochten jullie tips hebben voor wat voor type handbak er onder een S70R moet dan hoor ik dit uiteraard graag.

Regulier onderhoud
Logischerwijs is het ook weer tijd voor wat regulier onderhoud in de vorm van een nieuwe distributie met rollen inclusief waterpomp, nieuwe olie, nieuwe  remvloeistof, nieuw koelwater etc. etc.

Leuke klusjes waar ik jullie uiteraard over op de hoogte ga proberen te houden.

Auke
Volvo. for life

JuT5R

henry classic v70

Zat een dikke laag stof op je blog Auk  :D
...maar je bent weer aanwezig, leuk!
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

leons850

Wat een geweldig mooie auto.
ik heb zwarte auto's met een donker interieur altijd al erg mooi gevonden. (daarom ook heel blij met m'n V70N ;D )
In de zoektocht naar mijn S70 kwam ik er helaas geen één tegen.
Voor de handbak conversie zou ik het blog van Daanium eens doornemen, die heeft het allemaal erg duidelijk omschreven.

Ps. ben je echt van plan een beige interieur te monteren?  :-X
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

FrankvdAa

Citaat van: leons850 op 15-04-2016 10:01:03
Wat een geweldig mooie auto.
ik heb zwarte auto's met een donker interieur altijd al erg mooi gevonden. (daarom ook heel blij met m'n V70N ;D )
In de zoektocht naar mijn S70 kwam ik er helaas geen één tegen.
Voor de handbak conversie zou ik het blog van Daanium eens doornemen, die heeft het allemaal erg duidelijk omschreven.

Natuurlijk is dat een goed idee! Niets zo mooi als een zwarte S70R met beige interieur... :angel:

Ik zou bij ombouw voor een M59 gaan icm SM vliegwiel. Heb ik zelf ook gedaan (lees laten doen) en bevalt uitstekend!
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

elianmars

Origineel zat er een licht interieur in.

V70R^2

Eindelijk rijden, was fantastisch rond de ring!

Bak: M66 met quaife diff :D

Auk

Citaat van: elianmars op 15-04-2016 10:07:51

Origineel zat er een licht interieur in.

Yes, dat is de reden inderdaad. Het is een mooie combinatie zoals het nu is maar de auto weer geheel origineel maken is wel iets wat ik graag zou willen, plus dan kunnen de rammels en kraakjes ook een keer fatsoenlijk uit het interieur gehaald worden. :eusa_shifty:

Citaat van: V70R^2 op 15-04-2016 12:34:55
Eindelijk rijden, was fantastisch rond de ring!
...

Was inderdaad genieten, pracht wegen daar! Gauw weer doen ;D
Auke
Volvo. for life

Auk

Distributieriem vervangen
Update, 27-05-2016 - 311.961 km

Distributieset, koelwater etc

• Distributieset: #30758261
  • V-snaar: #9186352
  • Waterpompset: #30751700
  • Koelvloeistof: #31439723
  • Speciaal gereedschap*: #9995547
*Speciaal gereedschap is nodig om de spanner van de riem te trekken.

Dit zijn de benodigdheden voor de distributiewissel bij o.a. de T5 en R (B5234..). Het werd ondertussen de hoogste tijd om de riem te gaan vervangen, enerzijds omdat de riem zijn tijd wel had gehad en anderzijds omdat het je toch wel een fijn gevoel geeft dat het spul weer vers is en je (hoe raar het ook klinkt) tegen de tijd dat je het spul wil gaan vervangen je overal leest dat riemen springen... dus dit geeft toch wel weer een fijn gevoel. :eusa_whistle:

Het kost even wat geld, tijd en concentratie maar het is toch wel weer een leuk klusje om te doen. Plus, je kunt het van het lijstje af strepen! :eusa_dance:

Ben normaal van het vastleggen van alles wat er gedaan wordt maar heb er helaas niet aan gedacht om alles stap voor stap te fotograferen. Uitleg over hoe de wissel gedaan wordt kan alsnog, indien daar behoefte aan is.
Auke
Volvo. for life

Auk

Kwam onlangs zijn kentekenbroertje tegen:

Auke
Volvo. for life

Sbv

Staat op marktplaats te koop zag ik van de week

http://link.marktplaats.nl/m1081575747