tankklepje

Gestart door soo850, 15-08-2011 13:05:37

Vorige topic - Volgende topic

soo850

Hallo,

Was ik net lekker van plan om mijn 855 uit 1995 vol te gooien, gaat het tankklepje niet open! Stond ik mooi voor aap... Na wat geweld en een schroevendraaier natuurlijk wel open maar het palletje wat het klepje dichthoudt 'schiet' niet meer terug. Wie weet wat hier misschien de oorzaak van kan zijn?

Alvast bedankt,
Soo

mehn

Motor van de centrale vergrendeling zal het wel niet doen.
Overigens zit er achter de binnenbekleding een "hendel" om de klep te ontgrendelen, dan hoef je geen schade te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Scooby Doo

Deurtje wordt mee vergrendeld en ontgrendeld met de rest van de centrale vergrendeling.
Af en toe kan het voorvallen dat hij eens niet mee doet (ook al voorgehad).

Als dit voorvalt moet je het hoekpaneeltje in de koffer losmaken, en daarachter zal je een metalen lus zien. Die trek, je naar de achterkant van de wagen, en het deurtje is los.
Puppy Power!!!

soo850

Bedankt, ik ga meteen eens kijken! De centrale vergrendeling doet het wel, zal wel een typisch geval van oud en versleten zijn.

Groeten,
Soo

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Claudia

Tssss...hetzelfde hadden wij vanaaf, toen ik wilde tanken met de V70.
Accu er even af....en weer aan...niets.
Bart thuis het motortje eruit gehaald (van binnenuit)....2 pinnetjes (het zal) waren erg vies.
Na ze schoongemaakt te hebben werkt het ding weer (nu tenminste).
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

henry classic v70

Tankklepjes...... Bij mijn V70 ging het tankklepje niet meer open nadat de linker deurhendel eruit was geweest tijdens het spuiten van de schade vorig jaar :eusa_think:
Nou rijd ik op gas dus tank ong. eens in de 3-4 maanden benzine en dan denk je natuurlijk nooit aan de deurhendel
Opnieuw de hendel eruit en er weer in gezet en ja hoor 't klepje ging weer open.
Heb wel samen met Dirk een noodvoorziening gemaakt zoals standaard in de 850 zit... (dus niet één van de 1700 verbeterpunten!!)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t5joost

ik heb inmiddels bij 2 850's het hele slotje er uitgehaalt helemaal schoon gemaakt en opnieuw in het vet en werken allebij meer perfect!
(naja 1 nog helaas staat die andere op de sloop :'()

jm.peeters

Heb ik ook eens meegemaakt, althans mijn dochter. We waren vlak bij Oostenrijk op vakantie. Ik haar de grens over gestuurd om goedkoop te tanken; bleef hij net toen dicht zitten. Zij wist niet van de lus; dus onverrichter zake weer terug gekomen. Later deed hij het weer gewoon. Dus nog niet naar het motortje gekeken.

YoeriR

De mijne sluit niet meer... In mn 850 glt.... Tips?

daytonawim

Dus als je auto op slot zit kan je het klepje gewoon openen, zit je stekker nog wel op het motortje ?

YoeriR

Waar zit dat? :$

daytonawim

In de kofferbak even het zijpaneel verwijderen ( bijrijderszijde ) dan moet je aan de zijkant ter hoogte van je tankklep wel iets zien.

henry classic v70

Citaat van: daytonawim op 19-09-2011 21:20:21
In de kofferbak even het zijpaneel verwijderen ( bijrijderszijde ) dan moet je aan de zijkant ter hoogte van je tankklep wel iets zien.

Misschien heb je hier iets aan........ (zijn wel foto's van een s70.. maar verder gaat dit hele topic over het tankklepje)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45564.0.html

Citaat van: henry classic v70 op 13-11-2010 21:52:36
In een ander topic over een weigerend tankklepje heeft Sander deze foto's voor mij gemaakt.
Daar zie je goed waar dat palletje zit; net na dat rubberen hoesje (de foto's zijn genomen uit een S70 dus de beugel die je ziet is anders)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41490.msg894884.html#msg894884

Nu ik zo die foto's weer bekijk twijfel ik wel of je nou dat palletje naar je toe moet trekken of van je af moet duwen....
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daytonawim

Palletje  moet je maar je toe trekken :-)