Vette bende aandrijfas

Gestart door mikky, 20-08-2011 19:55:13

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Hetvolgende kom ik tegen, aan de bestuurderzijde bij de aandrijfas zie ik dit

Het lijkt tussen die rondingen weg te komen.

Wat kan hier het probleem zijn???

Gr,
Michel

Misha

Lekkende kering waar de as de bak in gaat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mikky

Nou ben ik hier wel eens een topic van het vervangen van een aandrijfas tegengekomen, alleen weet niet meer waar.

Zou graag willen weten hoe ik dit moet oplossen cq vervangen.

Je bent er vlot bij Misha  :eusa_clap:

Jack v

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1024836.html#msg1024836

De bestuurdzijde gaat op dezelfdde manier alleen heeft deze een borgveer in de versnellingsbakzitten. Om deze eruit te krijgen even een bandenlichter achter de binneste kineet zetten en de as eruit drukken. Hierbij kan een drup olie vrijkomen maar das bijna niks. Dan kun je de kering vervangen. Terugplaatsen van de as is : even tegen de borging aandrukken iets terugtrekken en erin jatsen. Dan even voelen of ie wel borgt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Let ook even op dat de aandrijf as van een handbak uit elkaar kan vallen, je kan dan gaan knikkeren met de kogels uit de homokineet

mikky

Mmmh moet te doen zijn toch  :eusa_think:

Ben ik alleen een kering nodig of moet er meer vervangen worden als ik ermee bezig ga??

mikky

Iemand toevallig ook nog een plaatje van vadis of zoiets??

Jack v

vadis heb je niet nodig.

Alles staat precies in de link van Razorx en de rest heb je net van Sander en mij gekregen. Het is een vrij simpel klusje hoor valt reuze mee.

mikky

Maar toch, het is een gezonde dosis onzekerheid, zoals geschreven, heb ik nog meer nodig zoals vet bv, omdat er vet aan de buitenkant zit, olie voor de bak,  ik noem maar wat

Jack v

Nee als je hoezen heel zijn dan niet aankomen . De olie die uit de bak loopt is echt te verwaarlozen kunnen hoogstens een par druppen zijn.

Keering halen as eruit keering eruit nieuwe erin as erin.

De as hoeft eigenlijk bij de naaf niet eens los alleen de twee bouten van je draagarm die tegen het subframe zitten en de bovenste 3 moertjes van je schokbrker. Dan kun je net de as eruit krijgen.

mikky

Oke, ga maandag langs de dealer voor een kering.
Zal daarna tijd maken om het te gaan vervangen,,,,,,,,,

Bedankt voor de info, zal berichten of het goed gegaan is

Gr,
Michel

cas

als je de as terugpropt. even zorgen dat het ringetje goed zit !  opening naar boven / onder  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mikky

Is het toevallig nummer 21, dealer twijfeld welke het precies is??

-D©©©L-

Handbak ? part no 6843481 heb je dan nodig.

mikky

Gelukt, vond het op een gegeven moment best spannend worden want de as kreeg ik er niet uit.

Uiteindelijk voorzichtig met een kleine koevoet de as omhoog gedrukt en ja hoor hij kwam eruit, vervolgens de kering met een tang eruit gewrikt om daarna de nieuwe erin te drukken  :eusa_think:

Dat ging niet al te makkelijk, dus voorzichtig met een hamer en doek dat ding er in getikt.

Toen de as er weer in  :-X gaat al net zo makkelijk als eruit, duurde even
maar uiteindelijk ging hij erin.

Al met al goed te doen dankzij jullie hulp  :eusa_clap:

@Marco, jij had al gebeld met Robin, hij begon er al gelijk over  ;D ;D