Dat ringetje van de peilstok - nieuwe peilstok plus buis!

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 21-09-2011 11:09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

Beste mensen,

Nu het zo weer kouder wordt, richt ik me even op de slugde-bestrijding. De oliepeilbuis zit inmiddels in de cv-isolatie en nu heb ik nog een ringetje van de dealer gekregen voor de peilstok.

Ik denk een hele domme vraag: waar bevestig ik dat ringetje? Er zit er wel een op de peilstok, maar dat is meer hard plastic, dan rubber en bovendien van een andere vorm.

Ik ben benieuwd.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

cas

zou je het rubber hebben die onder in de bak moet? het gaat toch echt om het ringetje wat je hier op de foto ziet .....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Martijn_B

Je ziet hem al zitten, hij kan hard geworden zijn door ouderdom!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Moet daar ook niet dat ringetje?? Die oude is vaak keihard
Ik ga sowieso de peilstokbuis inpakken met isolatie binnenkort. Vooral bij de XC van mijn pa kun je bijna niet peilen in de winter door de mayo :D

NinaPaul

heb gelezen dat er meerdere peilstokken in omloop zijn. Ringetje voor de verkeerde peilstok?

Echter het ringetje dat je wilde vervangen is correct. Deze worden keihard na verloop van tijd en lijken dan idd meer hard kunstof dan rubber.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Hmmmm, ik vermoed dat ik het verkeerde ringetje heb gekregen. Want die gaat keurig over het plastic ringetje dat al half verzonken op de peilstok zit. De binnendiameter van dat nieuwe ringetje is duidelijk te groot om de plek te passen van het oude ringetje.

Ik ga hier even zoeken of ik het goede onderdeelnummer kan vinden.

P.S. Zomers rij ik altijd zonder slugde, in de winter hangt er altijd gele blubber aan de punt van de stok. Maar dat schijnt een heel bekend verschijnsel te zijn bij onze roffels. Vermoed condensatiewater in de peilstok.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

daytonawim

Je hebt waarschijnlijk het ringetje van de gemodificeerde en dikkere peilstok gekregen....

Ries van de Zilverschuit

Effe zitten zoeken in mijn bestellingen, maar dit nieuwe ringetje heeft het nummer 947114. Vadis geeft dat voor mijn type ook aan, evenals voor de 850's. Bij de X70 vanaf 1999 staat geen apart ringetje meer vermeld.

Wat een raadsel!

Wat hebben jullie dan voor een peilstok erin zitten en weten jullie nog met welk onderdeelnummer jullie het ringetje besteld hebben?  

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Heb hetzelfde gehad, onderste (peilstokbuis in blok)en bovenste rubber ringetje voor peilstok bestelt bij dealer maar verkeerd bovenste ringetje gekregen (te groot). Ben er niet meer voor terug gereden voor die paar centen. Mocht je het goede onderdeelnummer achterhalen svp posten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

#9
Ik las net dat er twee peilstokken in omloop zijn, oranje en rode. Zou dat het verschil zijn? Is dit ringetje voor een rode soms?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Ja hoor nog ff hak dat oude plastic ding er maar eens uit en stop deze op zijn plek
is gewoon de goeie joh!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

Citaat van: R-man T op 21-09-2011 20:43:17
Ik las net dat er twee peilstokken in omloop zijn, oranje en rode. Zou dat het verschil zijn? Is dit ringetje voor een rode soms?

Ik heb een andere peilstok als op de foto weergegeven; geen ronde maar een platte, zal met het bouwjr te maken hebben (1999)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: henry classic v70 op 22-09-2011 00:33:05

Ik heb een andere peilstok als op de foto weergegeven; geen ronde maar een platte, zal met het bouwjr te maken hebben (1999)

Uit Vadis maak ik inderdaad op dat de peilstok van 1999 en 2000 waarschijnlijk anders is. Het losse ringetjes bestaat dan als los onderdeel niet meer, lijkt het.

Citaat van: arjenT5R op 21-09-2011 23:47:25
Ja hoor nog ff hak dat oude plastic ding er maar eens uit en stop deze op zijn plek
is gewoon de goeie joh!

Ga ik vanavond het eens proberen, al lijkt het me sterk. Maar ik geef het een kans  ;).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

15 jaar oude O-ring altijd in die vorm gedrukt wordt vanzelf keihard en vierkant
veel ervaring mee dingen nemen de raarste vormen aan en worden zo hard als een steen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Tijdens het ringetje verwijderen, breekt de peilstok af! :'(  En dat nieuwe ringetje is toch echt te groot en te dun om in de uitsparing van het oude ringetje te passen. 

Enfin, het probleem is opgelost met een nieuwe peilstok, neem ik aan.

Wel bijzonder dat je een heel topic kunt vullen over een ringetje van een peilstok. En dan nog spreekt niemand het verlossende woord.  ;D

In ieder geval bedankt voor jullie bijdrage!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue