Het wel en wee van een XC en de Yankee T

Gestart door verron, 25-01-2012 17:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verron

Al een paar maanden lopen we te denken om onze XC weg te doen maar...............We zijn vreselijk gek met die auto, hij rijd zoooo lekker, hij is nog mooi en nagenoeg onbeschadigd. Onderhuids zijn er helaas wat meer dingen die niet helemaal lekker zijn. De benzine leiding is onder de achterbank doorgeroest (dit wordt samen met Ulkeman herstelt met een flexibele benzineleiding (om hem helemaal te vervangen moet de complete achterwielophanging, cardan, en handremsysteem ontmanteld worden en dat is simpelweg onbegonnen werk) er zijn de nodige rubbers in wielophanging voor en allerlei draagarmen aan vervanging toe, de airco moet bijgevuld worden na 3 jaar. Het AWD systeem is ook niet helemaal fris meer, er zit speling op allerlei koppelingen waardoor er een kleine fibratie waarneembaar is. Motorisch is er volgend Marco (DCCCL) niet zoveel de hand en loopt hij mooi.

Als we een andere kopen moeten we maar afwachten hoe die is en zullen er ongetwijfeld ook de nodige zaken veranderd cq vervangen moeten worden en het motorische blijft ook afwachten. Dus we lopen eigenlijk constant in tweestrijd, verkopen of houden en opknappen. Financieël maakt het niet zoveel uit in die zin dat ik er zo ook niet veel of in ieder geval te weinig voor terug krijg en ik dus veel moet betalen om een andere terug te krijgen. Zou het daarom niet verstandiger zijn om deze met hulp van wat forumleden weer op te knappen en lekker mee door te rijden.......Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Ik sta ook met een benzine lekkage voor het zelfde probleem. Alles moet er onderweg om de lekkage op te lossen.
Ben nog even aan het puzzelen hoe en wat,of dit alles laten uitbesteden.

Verron,
De cardan kun je gewoon afkoppelen hoef je de HO ook niet te vervangen. Blijft er alleen de draagarmen en de leiding nog over.
Als de roffel dan verder goed is, wist ik het wel...
Volvoloos....

Jack v

Hij was je kwa houderschap ed toch ook te duur Verron?

Het zijn opzich geen erge problemen die zich nu voordoen, is wel op te lossen.  Maar als de auto jou kwa verbruik en hsb te duur is zou ik toch om iets anders kijken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verron

Hij
Citaat van: BBS op 25-01-2012 17:50:57
Ik sta ook met een benzine lekkage voor het zelfde probleem. Alles moet er onderweg om de lekkage op te lossen.
Ben nog even aan het puzzelen hoe en wat,of dit alles laten uitbesteden.

Verron,
De cardan kun je gewoon afkoppelen hoef je de HO ook niet te vervangen. Blijft er alleen de draagarmen en de leiding nog over.
Als de roffel dan verder goed is, wist ik het wel...

Hij lekt bij mij precies in de knik dat de leiding naar de achterwielophanging leidt. Mijn idee is om dat stukje er tussenuit te halen en een nieuw stukje tussen te zetten en als koppeling een stukje flexibele slang te gebruiken wat je dan weer vast zet met slangklemmetjes. Het geheel wordt toch beschermd door een afdek plaat.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: Jack v op 25-01-2012 17:55:23
Hij was je kwa houderschap ed toch ook te duur Verron?

Het zijn opzich geen erge problemen die zich nu voordoen, is wel op te lossen.  Maar als de auto jou kwa verbruik en hsb te duur is zou ik toch om iets anders kijken.

Ja ik weet het jack en daar heb je wel gelijk in , maar het is zo'n vreselijk fijne en relatief bijzondere auto want in deze kleur zie je hem niet veel en al bijna helemaal niet met een beige interieur. En niet onbelangrijk, mn vrouw is er vreselijk aan gehecht.... :eusa_wall:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Broabander

Prachtige auto, maar zou er inderdaad met deze reparaties ook over beginnen te twijfelen. En toch, als je zelf wel een beetje handig bent en wat hulp kunt krijgen van forumleden zou ik ervoor gaan. Als je het bij de dealer moet laten doen dan ben je weer een maandsalaris lichter dus dan zou ik neigen naar niet doen. Aan de andere kant verkoop je hem natuurlijk ook sneller in goede staat en langzamer als je hem ongerepareerd laat, dus je haalt je reparatie er natuurlijk nooit uit maar bij verkoop scheelt het wellicht wel een paar maanden verzekering en WB.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Het is een mooie auto om te zien Verron, en die reparaties valt wel overheen te komen (zeker met hulp van Stefan en Marco is je auto in perfecte handen), ik zou 'm dus mooi opknappen en blijven rijden.

Als het financieel niet kan, houd alles op natuurlijk dan moet je 'm gewoon we doen.

verron

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2012 20:33:06
Het is een mooie auto om te zien Verron, en die reparaties valt wel overheen te komen (zeker met hulp van Stefan en Marco is je auto in perfecte handen), ik zou 'm dus mooi opknappen en blijven rijden.

Als het financieel niet kan, houd alles op natuurlijk dan moet je 'm gewoon we doen.

Financieel is niet echt het punt, als ik even simpel reken kost een XC eigenlijk maar rond de 60 euro p/mnd meer bij 12000 km p/j (is evengoed nog veel geld, laat ik daar duidelijk over zijn!!). Maar het is en blijft een vreemde eend in de 850 en s/v70 bijt en dat maakt de hem voor mij zo bijzonder. Bijzonder genoeg om die extra kosten maar voor lief te nemen.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

cas

volgens mij wet je diep van binnen dat hij wel zal blijven  ;)  wat jezelf al zegt, de volgende auto krijgt ongetwijfeld oom weer kosten om hem netjes te maken. Nu weet je dat je straks met een investering weer een nette auto hebt!

gr.

cas
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

verron

Citaat van: cas op 31-01-2012 00:13:46
volgens mij wet je diep van binnen dat hij wel zal blijven  ;)  wat jezelf al zegt, de volgende auto krijgt ongetwijfeld oom weer kosten om hem netjes te maken. Nu weet je dat je straks met een investering weer een nette auto hebt!

gr.

cas

Is helemaal waar, hij blijft lekker en als ik er 1500 euro insteek is hij weer piekfijn in orde. En ja het benzineverbruik is hoog maar het AWD weer helemaal in orde loopt alles ook weer soepeler en anders moet het vrouwtje de leasebak maar wat vaker meenemen!
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

volvotje850

Goede keus om hem te houden..........denk ik.Ik heb ook even met de gedachte rond gelopen om hem weer te verkopen omdat ik veel minder uren maak.Deze week zit ik ook weer 2 dagen thuis en volgende week waarschijnlijk ook weer 1 dag.Het is even niet anders maar tot nu toe weiger ik hem weg te doen.

jacques1967

Ik zit het laatste half jaar gemiddeld 2 weken per maand thuis.. Maar mijn autootje gaat echt niet weg. Indien de werkzaamheden weer aantrekken en je moet weer een andere auto kopen begint het gelazer(achterstallig onderhoud) veelal van voren af aan. T,is natuurlijk wel zo dat in mijn geval die auto niet echt uit kan momenteel. Maar wel lekker veel vrije tijd om onderhoud te plegen...

CarolineB

Citaat van: jacques1967 op 02-02-2012 16:55:08
Ik zit het laatste half jaar gemiddeld 2 weken per maand thuis.. Maar mijn autootje gaat echt niet weg. Indien de werkzaamheden weer aantrekken en je moet weer een andere auto kopen begint het gelazer(achterstallig onderhoud) veelal van voren af aan. T,is natuurlijk wel zo dat in mijn geval die auto niet echt uit kan momenteel. Maar wel lekker veel vrije tijd om onderhoud te plegen...
Ernest heeft de laatste 3 jaar ook wel maanden achter elkaar thuis gezeten, maar nooit zijn auto weg gedaan. Want als hij werk had, had hij hem ook echt nodig. Hij gebruikte hem verder alleen als het niet anders kon. Daar hadden we duidelijke afspraken over gemaakt. Geen werk = veel fietsen ;)
Nooit spijt van gehad dat we het zo gedaan hebben, auto verkopen en dan weer een auto moeten kopen kost ook veel geld en inderdaad ws weer extra onderhoud.

verron

#13
We zijn er zelf nu ook van overtuigd!! Vandaag de lekkende benzineleiding vervangen (met de grootst mogelijke dank aan Ulkeman) . Gelukkig geen groot stuk, slecht een klein stukje, de knik van onder de wagen naar boven over de as.

Een lichte vorm corrosie en lekkage


Het rotte stukje voorzichtig er tussenuit gezaagd


Nieuw stukje benzineslang ertussen en klaar is kees :eusa_clap:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Mooi!! En leuk dat je 'm houdt. Mocht het nodig zijn, dan kan ie altijd als FWD door het leven... ;)