Nokkenassensor

Gestart door mar, 02-04-2012 16:12:10

Vorige topic - Volgende topic

mar

Motor wou bij schoonfamilie voor de deur :eusa_whistle:ineens niet starten. Naar plaatselijke Volvo-garage gesleept, nokkenassensor stuk zeggen ze. Reparatie € 360,- Is dat een normaal bedrag of is dat veel?

EdenAli

PB je naar Dirk 342
Die heeft 'm wel fluitje van een cent om 'm te vervangen

MrCain

Citaat van: mar op 02-04-2012 16:12:10
Motor wou bij schoonfamilie voor de deur :eusa_whistle:ineens niet starten. Naar plaatselijke Volvo-garage gesleept, nokkenassensor stuk zeggen ze. Reparatie € 360,- Is dat een normaal bedrag of is dat veel?

Is wel aardig wat geld.....onderdeel is volgens mij niet duurder dan €180 euro bij de dealer en €100 bij een bosch carservice.
Zit er veel uurloon bij? (zoek werk naar de storing) want deze sensor is in nog geen 10 minuten vervangen...
Of vervangen ze de keering er ook bij?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

mar

Zoekwerk? Tsja, weet ik niet. De ANWB dacht na wat doormeten aan de bobine dus het ging wel de elektronica-kant op. Startmotor draaide goed.
Ik vraag het omdat hij (855 2.0 T5) ook olie verliest en dat wordt erger. Gevraagd of ze wilden kijken waar het vandaan komt. Krukaskeerring voor én achter volgens hen. Daar loopt je portemonnee past echt van leeg. Dus misschien moet hij eerst maar eens aan de praat met een nieuwe nokkenas-sensor en dan eens even uitzoeken waar ik heen moet...
Iemand een idee? Vind het niet erg om een stuk te rijden als ik dan maar iemand heb met verstand van zaken die iets onder de volvo-dealerprijzen zit.

Tom850

Kunnen ze bij de dealer je ECU wel uitlezen?

Ik zit namelijk zelf nog met een soortgelijk verhaal, vandaar mijn vraag.

Groeten Tom

mar

Heb even gevraagd: de keerring achter de nokkenas-sensor is niet vervangen want dat zou veel extra tijd kosten....
Las er te laat over op het forum anders had ik er van te voren naar gevraagd.  :-\

Ik denk dat ze de ECU wel kunnen en hebben uitgelezen, is een officiële Volvo-dealer.

Tom850

Zou je dat willen navragen? Want dan kan ik weer een beetje verder komen met mijn probeem.

Groeten Tom

mar

Tom, het is Ton van Kuyk in Alkmaar. Tel: 072-5613644.
Als je een probleem hebt kun je dat beter rechtstreeks aan hen zelf vragen.....

Tom850

Nou ging mij er meer om of ik misschien wat in jou probleem kan vergelijk met dat van mij, maar kom er zo ook wel uit hoor.

Maar kon zijn dat je het toevallig wist of ze communicatie konden krijgen.

Groeten Tom

thuur

Als hij uit zoveel keerring lekt zou ik eerst de carterventilatie vervangen, dat geeft je meestal wat tijd om de andere keerringen aan te pakken. Een nieuwe nokkenassensor is prijzig, maar gebruikt goed verkrijgbaar. Uit de foutcodes blijkt meestal wel dat deze defect is.

Gr ;)

mar

Hallo Thuur,

jij repareert toch ook?

thuur

Citaat van: mar op 03-04-2012 01:23:02
Hallo Thuur,

jij repareert toch ook?

Zekers. En voornamelijk Volvo 850's en x70's.

Gr ;D

mar

Misschien moeten we eens praten. Die sensor zit er al in maar met die carterventilatie en keerringen moet wat gebeuren of hij moet weg...