Intec Valve Protector vs Elektronische Flashlube

Gestart door Marty__Mouse, 24-07-2012 14:51:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marty__Mouse

Omdat ik hoogst waarschijnlijk toch geen hydraulische klepstoters in mijn auto heb wil ik toch iets van een smeermiddel laten installeren bij de installatie van het LPI systeem.

Hier op het forum heb ik al het e.e.a. gehoord en gelezen over Flashlube en van Mesman heb ik het e.e.a. geleerd over de elektronische variant.
Dit was dus eigenlijk het systeem wat ik op het oog heb om naast de gasinstallatie te laten installeren e-flashlube zoals de Duitsers het zo mooi noemen. Dit spuit dus onder druk het smeermiddel in wanneer de motor dit nodig heeft.

Nu heb ik onder andere bij Boertien (Wezep) een offerte aangevraagd en heb ik een offerte ontvangen van hen waarbij ze het hebben over het smeersysteem van Intec, de Intec Valve Protector.

"Deze Valve Protectorset geeft een extra bescherming voor kleppen en zittingen in de cilinderkop. Deze set meet de belasting van uw motor en regelt dan de hoeveelheid vloeistof die moet worden ingespoten."

Het lijkt mij hetzelfde idee als wat Flashlube doet..
Wel zag ik al op internet dat het smeermiddel van Flashlube wat interessanter geprijst is dan dat van Intec (ca. € 11,- per liter tegen € 33,- per liter, bron http://www.lpgfuchs.com/index.php?language=en)
Dat is natuurlijk wel een behoorlijk verschil, maar ik weet dus niet of Intec wellicht 3x zuiniger is dan Flashlube en daarmee even duur..

Wie heeft er ervaringen met Intec, of liever, met beide merken en kan me wegwijs maken in wat te doen..  ???
Want zo op het eerste gezicht zegt mijn gevoel me Flashlube te nemen (omdat ik dat ook nog eens via de zaak kan kopen  ;) )
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

Niemand die iets meer kan vertellen over Intec?? 
Over Flashlube is wel het e.e.a. te vinden maar over Intec eigenlijk niets.. Dus wie kan me meer wijsmaken hierover?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BenC70ES

Er zijn hier maar weinig mensen met Flashlube, omdat bijna iedereen hydraulische klepstoters heeft.

De jouwe trouwens ook met een motornr beginnend met 17...   ondanks dat je dealer en Volvo Nederland beweert van niet!

Onnodige kosten dus op die motor.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marty__Mouse

Citaat van: BenC70ES op 27-07-2012 11:56:10
Er zijn hier maar weinig mensen met Flashlube, omdat bijna iedereen hydraulische klepstoters heeft.

De jouwe trouwens ook met een motornr beginnend met 17...   ondanks dat je dealer en Volvo Nederland beweert van niet!

Onnodige kosten dus op die motor.

Ik weet het Ben, maar zolang de kop niet van de motor is afgeweest durf ik dat niet met zekerheid aan te nemen.. Dus daarom geef ik liever wat meer geld uit nu dan dat ik straks grote spijt heb omdat het wellicht toch niet zo schijnt te zijn en ik met verbrande kleppen zit..

Daarom wil ik liever het risico niet nemen en nu een paar honderd euro extra betalen om dat dus te voorkomen..
Alleen zit ik dus te dubben tussen Intec en Flashlube (wat door 2 verschillende inbouwers wordt aanbevolen..)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BenC70ES

Daar kan ik je niet mee voorthelpen.

De kop van mijn cabrio is er ook nog niet afgeweest maar ik ben er zeker van dat het één met hydraulische klepstoters is.  Ja nog later bouwjaar dan de jouwe, ook MY00, en met inspectiegaten, maar ook motornr 17.... dus met hydraulische klepstoters.


Als je blijft twijfelen, zou ik anders eens naar Volvo Zweden mailen.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ronald21

ik heb flashlube in mijn subaru impreza plus GL (turboloos) op gas

ca op 10 druppeltjes per minuut afgesteld (via kijkglaasje)

1 slang van vaatje naar nippel inlaat manifold.

Nippel moet je er zelf in maken na de gasklep (boren en veel vet opdat spaantjes gevangen worden)

Voor ca 60 euro ben je klaar (zit 0,5 liter flashlube al bij)

Nog geen meetbare ervaring.


GeertM2

Citaat van: Marty__Mouse op 27-07-2012 12:10:46
Citaat van: BenC70ES op 27-07-2012 11:56:10
Er zijn hier maar weinig mensen met Flashlube, omdat bijna iedereen hydraulische klepstoters heeft.

De jouwe trouwens ook met een motornr beginnend met 17...   ondanks dat je dealer en Volvo Nederland beweert van niet!

Onnodige kosten dus op die motor.

Ik weet het Ben, maar zolang de kop niet van de motor is afgeweest durf ik dat niet met zekerheid aan te nemen.. Dus daarom geef ik liever wat meer geld uit nu dan dat ik straks grote spijt heb omdat het wellicht toch niet zo schijnt te zijn en ik met verbrande kleppen zit..

Daarom wil ik liever het risico niet nemen en nu een paar honderd euro extra betalen om dat dus te voorkomen..
Alleen zit ik dus te dubben tussen Intec en Flashlube (wat door 2 verschillende inbouwers wordt aanbevolen..)

In princiepe kun je het gewon horen bij een koude start. Als de klepjes kort tikken maar na 1 seconde ofzo niet meer, dan heb je zeker te maken met hydraulische klepstoters.

Domaso

#7
Sinds september 2010 Vialle LPI + Flashlube in mijn V70 2.4T van jan 2000. Nu ruim 30000 km met deze setup. Flashlube verbruik varieert wel eens. Gisteren was mijn flashlubetankje leeg. Met 400 ml zo'n 3500 km gereden.
Verder geen ervaring met Intec.

edit: mijn Flashlube word electronisch geregeld; als het tankje leeg is brand er een rood ledje op het dashboard. Ik had trouwens na 12000 km een hoger verbruik. Onder garantie is toen bij Mesman het flashlubepompje vervangen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Rob850turbo


Marty__Mouse

@GeertM2

Ik had al zoiets gelezen inderdaad maar als ik de auto start hoor ik de eerste paar seconden niets anders dan daarna... Dus ook daarom twijfel ik ten zeerste of ik daadwerkelijk hydraulische kleppen heb.. Hoewel ik het verhaal van Ben wel heel plausibel vind hoor.. Maargoed, voor de extra zekerheid wil ik dus toch investeren in een klepbeschermingssysteem.

On Topic:

Ik heb inmiddels ook van Mesman een telefoontje gehad (netjes!) om het e.e.a. uit te leggen en om een prijs aan te geven.
Zij maken gebruik van de elektronische variant van Flashlube. Hier heb je dus op het vullen van het tankje na, geen omkijken naar en dit is net even wat beter icm een turbo motor.

Ik denk dus dat ik de installatie door Mesman laat doen, temeer vanwege alle goede verhalen hier.

Ook bieden ze de mogelijkheid om de carterventilatie aan te pakken, dit voor een meerprijs van € 100,- omdat dan toch alles open ligt.
Dit lijkt mij wel verstandig wat aangezien de auto dealeronderhouden is zal dat wel niet eerder mee genomen zijn en dan is het maar gebeurd.

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ludo

Er zijn nog meer systemen in de handel, iedere gasboer heeft zijn eigen voorkeur...

Als je je zoveel zorgen maakt, waarom dan niet meteen een aangepaste lpg kop?.
Of je blijft rijden, zónder kleppen stellen of iets..., áls er dan een klep verbrand, meteen een nieuwe kop met geharde kleppen.
Wat betreft kosten, volgens mij ben je op lange(re) termijn dan nog beterkoop uit. ?

Wat betreft de carterventilatie, wat word er dan aangepakt?.
Bij de dealer ben je al meer kwijt voor de onderdelen alleen.

Marty__Mouse

Citaat van: Ludo op 27-07-2012 17:15:57
Er zijn nog meer systemen in de handel, iedere gasboer heeft zijn eigen voorkeur...

Als je je zoveel zorgen maakt, waarom dan niet meteen een aangepaste lpg kop?.
Of je blijft rijden, zónder kleppen stellen of iets..., áls er dan een klep verbrand, meteen een nieuwe kop met geharde kleppen.
Wat betreft kosten, volgens mij ben je op lange(re) termijn dan nog beterkoop uit. ?

Wat betreft de carterventilatie, wat word er dan aangepakt?.
Bij de dealer ben je al meer kwijt voor de onderdelen alleen.


Kan me voorstellen dat elke gasboer z'n eigen voorkeur heeft.. Maar ik ben wel van plan een soort van smering te laten installeren.. Want een andere kop is natuurlijk wel de beste oplossing maar ook een hele dure.. De elektronische variant van Flashlube kost inbouw 225 euro.. Tel daar een paar tientjes per jaar aan vloeistof bij op en je bent flink goedkoper uit dan een nieuwe kop.. Dus als ik het daarmee kan rekken ben ik tevreden

Wat er met de carterventilatie allemaal precies vervangen wordt weet ik niet.. Zal ik nog even navragen.. Maar ze gaven aan dat het nu goedkoper is omdat het halve motorblok toch al uit elkaar ligt.. Dus daarom lijkt het me een interessante deal.. Nog maar even navragen bij het maken van de afspraak dus.. ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

henry classic v70

Als er een compleet nieuwe caterventilatie opkomt vraag dan of ze inderdaad alles vervangen dus ook alle slangetjes. Is een draadje over welke onderdelen dat allemaal zijn..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marty__Mouse

@Henry Bedankt voor de link..

Ik heb nog even contact gehad met Mesman en alles wordt vervangen van de carterventilatie, dus inclusief slangetjes, klemmetjes e.d.
Lijkt mij dus een zéér goede deal!

Heb ook meteen de afspraak gemaakt voor de inbouw van het LPI.. Eind augustus ben ik aan de beurt..

We gaan dus voor een LPI installatie met ringtank en de electronische variant van Flashlube.
Daarbij wordt dus tijdens de installatie ook de carterventilatie vervangen.

Moet ik hem alleen nog bij afleveren van de auto aanwijzigen waar ik het schakelaartje op het dashboard wil hebben en de vulnippel achter de tankklep..

Kunnen we weer lachen bij de pomp.. ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..