C70 cabrio dak sluit niet goed: asymmetrie

Gestart door veneficus, 29-07-2012 14:00:53

Vorige topic - Volgende topic

veneficus

Afgelopen week begon mijn cabrio dak moeilijk te doen. Intussen heb ik al heel wat geprutst, maar ik zal proberen een samenvatting te geven (hele verhaaltje staat hier: Volvo-forum).

Het begon afgelopen week toen ik 'm een hele dag open had laten staan in de zon. Een dag eerder hoorde ik al wat getik bij het openen en sluiten van de afdekplaat, maar bij thuiskomst wou de kap ineens niet meer dicht.
De kap reageerde inconsistent op het knopje, soms wel reacie, soms geen, soms half. Uiteindelijk heb ik 'm weer dicht gekregen, maar zat er linksachter een kier van een centimeter of twee tussen de kap en de afdekplaat.

Het lijkt erop dat het mechanisme van de linker schroefdraad slipt, wat het tikkende geluid ook verklaard. Hierdoor kan het hele zaakje scheef gaan staan. Op dit moment verdenk ik het tandwielkastje met de twee conische tandwielen van slippen. Helaas kan ik dat neit zien, omdat het gebeurd op het einde van de cyclus, bij het naar beneden trekken van de kap. Volgens mij is die belasting nu te hoog (versleten?), wat het slippen veroorzaakt.

Tandwielkastje (pijl B)

http://db.tt/RHsmqh0r

Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem, of nog andere ideeen? Ik moet nog uitvinden hoe ik dat tandwielkastje zou kunnen vervangen. Tips zijn welkom!