Kachelradiateur vervangen: hoe krijg je de koelleidingen los?

Gestart door t2.0, 17-08-2012 10:45:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t2.0

Help:
Ik ben bezig de kachelradiateur uit te bouwen, maar vraag mij af hoe ik de twee koelleidingen los moet krijgen.
Ik heb al de dashboard delen weggehaald zodat ik er goed bij kan. Moet ik nu het schroefje tussen de twee leidingen in het zwarte blokje dat tegen de witte behuizing aan zit losnemen, of moet ik eerst aan de kant van het schutbord iets losnemen (wat dan)?


-D©©©L-

leidingen blijven zitten aan de schutbord kant. Je draait de torx tussen de twee leidingen los en de 4 kleine torxboutjes waarmee de onderbak aan het kachelhuis vast zit. Dan kan je hem simpel onderuitkantelen.


t2.0

Ha Marco,
Dank je voor je snelle reactie. Wat moet ik van die witte bak eerst los nemen. De onderste plaat met de boutjes die verticaal omhoog steken, of de helft van dat huis (ca 10cm hoog) waar twee bouten van opzij in steken en twee helemaal bovenin?

-D©©©L-


stefanhuijser

Lekker een paar foto's op voorraad of niet Marco? ;)

Top uitleg, zo moet je er uit komen!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

t2.0

Super,
Ik kom er achter dat ik met mijn torx bitje niet tussen de leidingen ga komen.
Op naar de automaterialen winkel!

-D©©©L-

Citaat van: stefanhuijser op 17-08-2012 11:03:37
Lekker een paar foto's op voorraad of niet Marco? ;)

Top uitleg, zo moet je er uit komen!

Gr. Stefan

4027 foto's in 435 submappen online. waarvan 99% zelf geschoten foto's
totaal 13,7 Gb.   ;D

stefanhuijser

Haha, kom ik aan met mijn paar foto's..

Hoezo Volvo freak? ;)

Ennuh vwb dit topic, goedkoop haaks torx setje voldoet prima!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

t2.0

probleem:
ik kom met mijn torx bitje niet tussen die twee koelleidingen en de automaterialenhandel hier in het dorp heeft  alleen maar torx bitjes. Is het mogelijk om de koelleidingen aan het schutboardzijde los te nemen en de gekwelde torxschroef tussen de twee leidingen los te halen als ik alles op de werkbank heb liggen?

mjansen

moet je eigenlijk een torx schroevendraaier voor hebben

-D©©©L-

Citaat van: t2.0 op 17-08-2012 11:17:57
probleem:
ik kom met mijn torx bitje niet tussen die twee koelleidingen en de automaterialenhandel hier in het dorp heeft  alleen maar torx bitjes. Is het mogelijk om de koelleidingen aan het schutboardzijde los te nemen en de gekwelde torxschroef tussen de twee leidingen los te halen als ik alles op de werkbank heb liggen?

Dat kan wel, maar een setje nieuwe clips en dichtingen is duurder dan een torx schroevendraaier.  Koop meteen torx 20 en 25. reuze makkelijk.

t2.0

Een Torx schroevendraaier is toch veel te lang?
Dan  moet die door het schutboard heen.
Ik neem aan dat ik met Torxsleutels er wel bij kom.
Of vergis ik mij dan.
En dat wordt voor mij fietsen naar de stad of de boel weer in elkaar schroeven en koelvloeistof er weer in

t2.0

HELP!
Ik heb Torxsleutel gekocht en wil nu verder met het demonteren van de leidingen van de kachelradiator.
Ik kom er gewoon niet tussen.
Weet iemand misschien welke maat Torx sleutel ik nodig heb om het schroefje dat tussen de twee leidingen zit die het witte kachelradiator huis in gaat? (zie bovenste foto van Marco op 17-8-2012 10:54).
Of heeft iemand een tip hoe ik hier bij kan komen?

UserID6342

Schroefje tussen de leidingen is meen ik Torx 10 of 15.

Ries van de Zilverschuit

Heb indertijd ook een torx-schroevendraaier gebruikt (wie niet meer welke), maar de kop van de schroef zit aan de voorkant. De kant van het middenconsole dus. Met een schroevendraaier kom je net tussen de twee plastic bussen waar de leidingen in steken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue