krikophangpunt naar z'n grootje...

Gestart door hendrik75, 02-12-2012 17:23:15

Vorige topic - Volgende topic

hendrik75

Vandaag zo'n fijne dag om de winterbandjes te doen, lage temperatuur in het vooruitzicht en nu nog net lekker werkweer.

Rechterkant gedaan zip zap, aanhalen en klaar, wil ik links de krik eronder duwen.... is dat hele aanhaak staafje uit het zicht! Helemaal naar binnen gekanteld, ziet er vervelend uit  ???

Uit armoede de linkerhelft van de winterbanden maar met behulp van een Ferm  :eusa_wall: geragekrikje gedaan dus klusje is wel geklaard.

Rechts

Links

Het onderdeeltje lijkt dus verdraaid, gekanteld of ontzet. En ik heb geen flauw idee hoe of wanneer dat nou gebeurd kan zijn.
Of met de voorjaarswissel te onvoorzichtig geweest en het grijpbekje verkeerd ingezet, of het moet ergens bij een garage bezoek zijn geweest. Eerlijkheidshalve gok ik op het eerste. ( want waarom zou een garage iets op die plek inzetten om de auto omhoog te werken/houden?)

Volgende keer als we op de brug staan kijk eens goed of er niets omheen beschadigd is, zo niet laat ik het maar zo...
Dus ik ben nu verplicht om lekker banden alleen rechts te rijden of ten alle tijden met een garage krik rond te karren.... GRRRR.
Tips omtrent deze zijn van harte welkom...

maar 't blijft jammer

Gr.

Hendrik

KIM

Lijkt alsof de auto van de noodkrik is afgeschoven.
Vervelend zoiets

Vulk

De mijne heeft hetzelfde, geen idee ook hoe het gekomen is.

The Volvoboy

Misschien heeft het iets met de kleur te maken....? :eusa_think:

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Koevoet erachter (bandijzer) even in model buigen en 2 of 3 nieuwe puntlasjes leggen en daarna goed schutzen.  Klaar, max. 1 uurtje werk incl. schoonmaken.

hendrik75

Citaat van: Dirk342 op 02-12-2012 19:34:13
Koevoet erachter (bandijzer) even in model buigen en 2 of 3 nieuwe puntlasjes leggen en daarna goed schutzen.  Klaar, max. 1 uurtje werk incl. schoonmaken.

Thanks voor de tip!

de geneRaal

Met andere woorden " appeltje eitje " klus.   ;D
Blackstone under construction

StefanCJ

Helaas ... Bij de C70 ook krikpunt naar de maan. Ding is 'verdwenen' onder de auto.

leons850

Citaat van: StefanCJ op 07-04-2016 11:37:18
Helaas ... Bij de C70 ook krikpunt naar de maan. Ding is 'verdwenen' onder de auto.

Gelukkig heb jij zo'n mooie Omega krik. ;D
Ik gebruik de std krik van Volvo eigenlijk nooit.
Toevallig 2 weken terug voor het eerst gebruikt in 3 jaar.
Wat een klote ding zeg, voor mij nooit meer.
Toen ik de wielen er onder had en wilde laten zakken verschoof die gewoon omdat de handrem achter er nog op zat.
Mja zonder handrem verplaatste de auto. :angel:
Behelpen soms.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

Bij mij is tie ook omgebogen, maar juist in de lengte richting, waarschijnlijk (achteruit) ergens tegen aan gereden. Doet het verder nog wel.

Woger

Citaat van: leons850 op 07-04-2016 11:42:57
Gelukkig heb jij zo'n mooie Omega krik. ;D

Ja krikken maken kunnen ze wel bij Opel..

StefanCJ

@ Leon, ik gebruik dat punt altijd voor mijn Omega krik. Zal eens voorzichtig kijken of dat ding nog te gebruiken is.

Verder maar even afkloppen en hopen dat ik aan de rechterkant geen lekke band krijg onderweg  ;D

leons850

Citaat van: StefanCJ op 07-04-2016 11:49:12
@ Leon, ik gebruik dat punt altijd voor mijn Omega krik. Zal eens voorzichtig kijken of dat ding nog te gebruiken is.

Verder maar even afkloppen en hopen dat ik aan de rechterkant geen lekke band krijg onderweg  ;D

Ik ook.  :eusa_shhh:
Athans, bij wielenwissel vaak wel, als ik echt de voorkant hoog wil hebben dan niet.

Mocht je een lekke band hebben dan bel je maar even, kom ik je helpen.
Til jij de auto ff op, want daar ben je voor aan 't oefenen:

Wissel ik dat bandje wel ff.
Desnoods voor mijn 17" thuiskomer. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein