Bovenste Motorsteun

Gestart door zoefzoefdehaas, 11-11-2004 10:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Citaat van: thuur op 23-03-2008 21:02:29
Rond de 100 euro per steun, uiteraard met clubkorting.

Ik heb heel bewust voor origineel gekozen, imitatie zag ik ze voor ca. 75 euro, prijsverschil is me te laag om dan het 'risico' van imitatie te nemen. 'Risico' omdat ik al tijden aan het experimenteren ben met diverse steunen en leveranciers. Daarbij wil ik dat het gewoon goed is en niet binnen 2 jaar dezelfde moeren en bouten moeten losdraaien..


Een versleten hydraulische steun merk je heel goed zo is mij in 2005 opgevallen bij de V70 nadat ik 3 stuks motorsteun had vervangen (2 hydraulisch & 1 aan distributiezijde). Sinds die ingreep merk ik niet meer het gebonk wat ik daarvoor wel had. Sinds die tijd heb ik er weer een dikke 100.000 KM mee gereden.

Zowel de steunen in de V70 als in de 850 komen uit de USA. Over duurzaamheid geen klagen. Het kan inderdaad zijn dat de steun aan distibutiezijde bij de 850 stugger is dan gewenst. Daar moet ik dan toch nog maar eens naar gaan kijken.....

Ik denk dat ik uiteindelijk een bedrag van 100 EUR kwijt was voor de 2 hydraulische steunen.



elmarconi

Vandaag ook eens doorgepakt. Forum belezen, bus gehaald.

Hulpgereedschap:
2 x 18mm MDFplaatje, 2 x gat 25mm mbv speedboor. Check!
Draadstang, moeren, carroserieringen +gewone onderlegringen. Check!
Busje siliconenspray. Check!

Arm naar schutbord iets gelost (dop 14) en half weggedraaid.
Mbv ijzerzaagje de oude bus gedemolificeerd...

Nieuwe bus geplaatst met plaatjes MDF links/rechts.
Werkt perfect, af en toe een kreun als de bus er weer een mm verder in schoot. Regelmatig voeren met siliconenspray en stug doorgaan is het devies.

Op het eind wou de bus niet verder, omdat daar het MDF plankje zat. Zie foto, bus steekt links uit, rechts niet.

Gezocht naar een stuk pijp van ong 65mm interne diameter die er net omheen past. PVC regenpijp overwogen maar niet gedaan omdat ik daar niet zoveel vertrouwen in had en mijn ogen niet wil missen. Toen een stripje ijzer van een gordijnrail semi-rond geklopt en ertussen geklemd. Werkt perfect!

De laatste 2 mm tot symmetrie doorgetrokken en voila. Klaar. 
Rijtechnisch: een flinke verbetering. Maar ik denk dat ik met 301000 km nog wel wat meer rubbers ga vervangen!
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Ik heb het op deze manier gedaan:


elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Lampje

Mijn motorsteunrubbers waren op.

Ik heb gisteren mijn twee motorsteunen laten vervangen bij ET:

1. Versnellingsbaksteun: €32.77
2. Sillicone motorsteunbus: €29.41 (zachter dan de Powerflex)
3. Broodje worst  :eusa_clap:

Zal vast iets duurder zijn geweest dan orgineel, maar ben van plan deze auto naar de oldtimerstatus te rijden en dan wil ik het in ene keer perfect.

Wel op terugweg trilling bemerkt in het stuur bij +- 3.000 toeren, maar dat zal nieuwigheid zijn. Over een paarduizend kilometer meld ik me weer of eerder indien het eerder afneemt.

Jans Duiven

Citaat van: elmarconi op 03-05-2008 19:04:10
Vandaag ook eens doorgepakt. Forum belezen, bus gehaald.

Hulpgereedschap:
2 x 18mm MDFplaatje, 2 x gat 25mm mbv speedboor. Check!
Draadstang, moeren, carroserieringen +gewone onderlegringen. Check!
Busje siliconenspray. Check!

Arm naar schutbord iets gelost (dop 14) en half weggedraaid.
Mbv ijzerzaagje de oude bus gedemolificeerd...
http://thumbnails3.imagebam.com/579/3165ca5784113.gif
Nieuwe bus geplaatst met plaatjes MDF links/rechts.
Werkt perfect, af en toe een kreun als de bus er weer een mm verder in schoot. Regelmatig voeren met siliconenspray en stug doorgaan is het devies.
http://thumbnails3.imagebam.com/579/6c25ad5784115.gif
Op het eind wou de bus niet verder, omdat daar het MDF plankje zat. Zie foto, bus steekt links uit, rechts niet.
http://thumbnails3.imagebam.com/579/9f31315784117.gif
Gezocht naar een stuk pijp van ong 65mm interne diameter die er net omheen past. PVC regenpijp overwogen maar niet gedaan omdat ik daar niet zoveel vertrouwen in had en mijn ogen niet wil missen. Toen een stripje ijzer van een gordijnrail semi-rond geklopt en ertussen geklemd. Werkt perfect!
http://thumbnails3.imagebam.com/579/f722495784118.gif
De laatste 2 mm tot symmetrie doorgetrokken en voila. Klaar. 
Rijtechnisch: een flinke verbetering. Maar ik denk dat ik met 301000 km nog wel wat meer rubbers ga vervangen!


En nog hartelijk dank voor het fotoverslag!

Ik ben net klaar met de job en heb dus succesvol gebruik gemaakt van jou 'el-macaroni'motorsteunfotoverslag.

Hulde!

Hans

t5karel

#156
Geweld lost alles op :evil:.Gewoon ijzerzaag er door,paar x schelden en veel glijmiddel ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

razorx

Citaat van: t5karel op 25-11-2008 21:40:14
Geweld lost alles op :evil:.Gewoon ijzerzaag er door,paar x schelden en veel glijmiddel ;D
;D ;D ;D

Lampje

Citaat van: Lampje op 08-11-2008 08:19:38
Mijn motorsteunrubbers waren op.

Ik heb gisteren mijn twee motorsteunen laten vervangen bij ET:

1. Versnellingsbaksteun: €32.77
2. Sillicone motorsteunbus: €29.41 (zachter dan de Powerflex)
3. Broodje worst  :eusa_clap:

Zal vast iets duurder zijn geweest dan orgineel, maar ben van plan deze auto naar de oldtimerstatus te rijden en dan wil ik het in ene keer perfect.

Wel op terugweg trilling bemerkt in het stuur bij +- 3.000 toeren, maar dat zal nieuwigheid zijn. Over een paarduizend kilometer meld ik me weer of eerder indien het eerder afneemt.

Trillingen zijn volledig weg. Kantelingen volledig weg. Voelt zeer stabiel.

Over extra geluid in de zin van mooiere roffel heb ik geen oordeel. De turbo is zeer aanwezig. Mijn turbogesis bij gasloslaten lijkt overigens op dat van een trucker die over een bergpas sjokt. Erg indrukwekkend. Een genot voor de oortjes...

volvlo

Het verhaal van Elmarconi is mij duidelijk.Bedankt hiervoor.
Het lukt me alleen niet om een begin te maken met het inpersen aangezien het motorsteunrubber scheeftrekt.
Het gat van het motorsteunrubber zit niet gecentreerd maar iets uit het midden.
Hoe kan ik het scheef trekken voorkomen om de handleiding van Elmarconi te kunnen vervolgen?

Groeten

Alex

volvlo


Vriesspray.

Dat is wat ik op een ander forum las om dingen te kunnen laten krimpen. :eusa_eh:

Ik vroeg me nu wel af of een nachtje in de vriezer het motorsteunrubber zou doen krimpen :eusa_think:

iemand een idee of tip?




thuur

Ik denk dat je zo'n groot rubber niet zoveel kleiner kunt maken. Bij het persen zal er ongetwijfeld warmte ontstaan.

Wat ik tegen het scheeftrekken heb gedaan: veel siliconenspray en "corrigeren" met een plastic/rubber hamer.


Gr ;)

volvlo

Citaat van: thuur op 31-03-2009 21:47:49
Ik denk dat je zo'n groot rubber niet zoveel kleiner kunt maken. Bij het persen zal er ongetwijfeld warmte ontstaan.

Wat ik tegen het scheeftrekken heb gedaan: veel siliconenspray en "corrigeren" met een plastic/rubber hamer.


Gr ;)


Oke thuur.
Had je de steun verwijderd om te kunnen corrigeren met de hamer?


Henida

Ga Zaterdag ook maar een proberen, heb het originele rubber.
ff stoeien dus maar er is genoeg gesprekstof zie ik.

Groet,  ;)
Gr. Frans

thuur

Citaat van: volvlo op 31-03-2009 22:05:44
Citaat van: thuur op 31-03-2009 21:47:49
Ik denk dat je zo'n groot rubber niet zoveel kleiner kunt maken. Bij het persen zal er ongetwijfeld warmte ontstaan.

Wat ik tegen het scheeftrekken heb gedaan: veel siliconenspray en "corrigeren" met een plastic/rubber hamer.

Oke thuur.
Had je de steun verwijderd om te kunnen corrigeren met de hamer?


Nee hoor, gewoon alles op de motor.


Gr ;)